چگونه مرحله «بررسی سوابق» بر روند پرونده درخواست شهروندی شما تأثیر می‌گذارد؟

چگونه مرحله «بررسی سوابق» بر روند پرونده درخواست شهروندی شما تأثیر می‌گذارد؟

برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (CBI) و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری (RBI) روش‌هایی موثر برای جذب سرمایه و استعدادها و تجربه سرمایه‌گذاران توسط دولت‌ها است که به بهبود رشد اقتصادی کشور نیز کمک می‌کند. با این حال هرگونه جریان قابل توجه نقدینگی، خطر پولشویی یا سواستفاده‌های مالی را برای دولت‌ها به همراه دارد.

چالش رایج برنامه شهروندی برای مدیران برنامه‌های سرمایه‌گذاری این است که بتوانند به سرعت و بطور کارآمد، اطلاعات و ادعاهای مربوط به پیشینه سرمایه‌گذار را تأیید کنند. این امر بسیار حائز اهمیت است و گاهی اوقات ممکن است کل برنامه را به خطر بیندازد. به‌عنوان مثال برنامه شهروندی قبرس از طریق سرمایه‌گذاری در اول نوامبر 2020 خاتمه یافت، زیرا اتحادیه اروپا این برخی از شرکت کنندگان در این طرح ها را دارای خطرات امنیتی و همچنین خطرات پولشویی و فرار مالیاتی می‌داند.

به دنبال پیشنهاد کمیسیون اتحادیه اروپا برای تعلیق جزئی توافقنامه لغو روادید اتحادیه با این کشور، دولت وانواتو نیز اخیرا اقداماتی را برای حفظ برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری خود با انتصاب یک آژانس تحقیقاتی مستقر در بریتانیا و همچنین یک شرکت بازاریابی جدید انجام داده است.

در 12 ژانویه سال جاری کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که برنامه CBI وانواتو امنیت اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند زیرا متقاضیان به درستی غربالگری نمی‌شدند. طی یک بیانیه رسمی، دولت وانواتو گفت این برنامه به‌طور کامل «در راستای استانداردهای پذیرفته شده بین المللی» مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رسانه‌ها پس از تصویب این اقدام توسط کمیسیون اتحادیه اروپا، وانواتو حدود دو ماه فرصت خواهد داشت تا قبل از اجرای تعلیق بخشی از معافیت لغو روادید اتحادیه اروپا با این کمیسیون مذاکره کند.

مرحله «بررسی سوابق» متقاضیان شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری چیست؟

آژانس‌های بررسی سوابق (Due Diligence) سازمان‌های مستقل قابل اعتمادی هستند که از دولت‌ها، قانون‌گذاران، جامعه مدنی و همچنین نمایندگان و شرکت‌های حقوقی در جهت کاهش ریسک‌ برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری (CBI) و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری (RBI) حمایت می‌کنند.

یافتن اطلاعات ممکن است دشوار باشد زیرا کشورها دارای الزامات اسنادی متفاوتی هستند و کسانی که تعمداً از این برنامه‌ها سواستفاده می‌کنند یا سعی می‌کنند راهی برای دور زدن مدیران برنامه‌های شهروندی از طریق فرآیند سرمایه‌گذاری پیدا کنند، نیز پیوسته در حال توسعه استراتژی‌های پیچیده‌تری هستند. علاوه بر این پاسخ به متقاضیان و تصمیم‌گیری در مورد نتیجه درخواست‌ها، به دلیل رقابت فزآینده در این صنعت باید سریع باشد. بنابراین یک فرآیند تأیید کارآمد بخش حیاتی یک برنامه مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری موفق است.

نتایج تحقیق و تفحص در مورد بخش مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری (IM) به جامعه مدنی و قانون‌گزاران توصیه می‌کند که فرآیندهای بررسی سوابق را موثرتر نمایند تا تنها سرمایه‌گذاران معتبر و صادق مجاز به دریافت شهروندی باشند. بنابراین سابقه هر سرمایه‌گذاری نیازمند یک بررسی همه‌ جانبه کامل و دقیق برای کاهش هرگونه خطر امنیتی، جرم مالی و اعتباری است که به عنوان مرحله «بررسی دقیق» شناخته می‌شود.

این گزارش تمام اطلاعات اساسی لازم برای تصمیم‌گیری را فراهم می‌کند و بینش‌هایی را در مورد پیشینه متقاضی ارائه می‌نماید از جمله:

  • مدارک تحصیلی
  • انجمن‌های شرکت
  • آدرس حقیقی
  • سوابق استخدامی
  • سوابق پیگیری
  • توانایی‌ها
  • تضاد منافع احتمالی
  • پیوندهای سیاسی و جنایی

علاوه بر این رفتار تجاری و تاریخچه شهرت و اعتبار متقاضی نیز تجزیه و تحلیل می‌شود و یک تحقیق کامل در مورد بدهی‌های احتمالی پنهان نیز صورت می‌گیرد.

شاید اکنون اندکی مضطرب شده باشید ولی اگر سوابق کیفری و مالی پاکی دارید و تحقیقات خود را قبل از اقدام برای ثبت درخواست شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به درستی انجام داده باشید، دیگر جای نگرانی نیست. یکی از راه‌های کاهش استرس این است که درخواست خود را با کمک مشاوران خدمات مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری با تجربه انجام دهید. انتخاب مشاور مهاجرت سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند تفاوت بین یک عمر تحرک جهانی و امنیت و سال‌ها عدم اطمینان و پشیمانی باشد. قبل از پذیرش شما به عنوان متقاضی، مهم است که مشاور شما نیز با مطرح کردن چند سوال و درخواست مدارک مورد نیاز یک بررسی پیشینه انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که احتمال قبولی شما برای برنامه مورد علاقه‌تان زیاد است.

صنعت مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری یک صنعت واقعا جهانی است و ارائه‌دهندگان خدمات آن در بیش از 150 کشور در سراسر جهان فعالیت می‌کنند. سرعت عملکرد شرکت‌های مختلف نیز بسیار متفاوت است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. گاهی برخی شرکت‌ها با تعلل و سهل‌انگاری و نداشتن تجربه کافی سبب بروز مشکل در روند پرونده شما می‌شوند. اگر هدف شما به دست آوردن شهروندی یا اقامت دوم به صورت موثر و به موقع است، انجام تحقیقات قبل از هر نوع اقدام ضروری است.

ما به شما توصیه می‌کنیم که از مشاوران خود بپرسید که آیا خدمات خود را با «سرعت بین‌المللی» انجام می‌دهند یا خیر.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ شهروندی، اقامت و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید.، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت شهروندی دوم ، اقامت و یا مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری  برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی، اقامت و مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری دارید، در قسمت دیدگاه‌ این مقاله یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی وب‌سایت نیز می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com