شهروندی وانواتو: اخذ پاسپورت دوم در کمتر از 60 روز

شهروندی وانواتو: اخذ پاسپورت دوم در کمتر از 60 روز

برنامه فعلی شهروندی وانواتو، که در ژانویه 2017 آغاز به کار کرد، به دنبال کمک اقتصادی به کشور از طریق جذب سرمایه‌های خارجی است. در نتیجه، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با انجام سرمایه‌گذاری، شهروندی و پاسپورت وانواتو را دریافت کنند.

وانواتو در اقیانوس آرام، در نزدیکی استرالیا و نیوزیلند واقع شده است. پایتخت این کشور، بندر ویلا با 267،000 نفر جمعیت است. نام وانواتو از کلمات “vanua” (“زمین” / “خانه”) و “tu” (“ایستاده”) گرفته شده است. این دو کلمه در کنار هم به استقلال این کشور جزیره‌ای در سال 1980 اشاره دارد.

برنامه اخذ شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری

در حال حاضر، برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری، فقط دارای گزینه کمک اقتصادی به صندوق دولت است.

در سال 2020، اداره امور برنامه شهروندی وانواتو، قانونی را ارائه داد که شامل امکان اخذ شهروندی و پاسپورت دوم با خرید املاک و مستغلات در وانواتو است. اگر قانون‌گذاران محلی اصلاحات مربوطه در این قانون را تصویب نمایند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از این پس پاسپورت وانواتو را از طریق خرید ملک دریافت کنند. با راه‌اندازی این برنامه جدید، وانواتو به عنوان یک کشور جذاب در اقیانوس آرام، می‌تواند جایگاه اقیانوس آرام جنوبی را در بازار جهانی برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری ارتقا بخشد.

روش‌ سرمایه‌گذاری برای اخذ شهروندی وانواتو

کسانی که حداقل 18 سال سن دارند و هیچ سابقه کیفری ندارند می‌توانند برای دریافت شهروندی وانواتو اقدام کنند. همچنین متقاضیان برای واجد شرایط بودن، باید دارای حداقل 250،000 دلار دارایی باشند.

در زیر گزینه‌ سرمایه‌گذاری برای اخذ شهروندی وانواتو (پاسپورت) ذکر شده است:

کمک مالی به صندوق های توسعه وانواتو به شرح زیر:

  • 130،000 دلار آمریکا- برای متقاضی مجرد،
  • 150،000 دلار آمریکا – برای متقاضی و همسر،
  • 165،000 دلار آمریکا- برای متقاضی، همسر و یک فرزند،
  • 180،000 دلار آمریکا- برای متقاضی، همسر و دو فرزند،
  • 15،000 دلار آمریکا- برای هر فرزند اضافه شده به پرونده و پدر و مادر بالای 50 سال.

 مزایای شهروندی وانواتو (پاسپورت)

دریافت پاسپورت وانواتو، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین در میان برنامه‌های اخذ شهروندی است. داشتن پاسپورت وانواتو، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به ویزا به کشورهای اتحادیه اروپا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، انگلستان و بسیاری از کشورهای دیگر سفر کنند.

برخی از مزایای شهروندی وانواتو (پاسپورت) به شرح زیر است:

  • صدور پاسپورت در کوتاه‌ترین زمان بین 1 تا 2 ماه،
  • امکان سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور از جمله کشورهای حوزه شنگن، انگلستان، روسیه، هنگ‌کنگ و سنگاپور،
  • امکان انجام پرداخت‌ها با بیت‌کوین تحت شرایط خاص،
  • امکان همراه کردن اعضای خانواده در پرونده برای اخذ شهروندی،
  • عدم دریافت مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث و سایر درآمدها،
  • امکان داشتن تابعیت دوگانه،
  • عدم نیاز به داشتن مهارت‌های زبانی،
  • عدم نیاز به حضور مستمر در این کشور برای دریافت پاسپورت،
  • امکان تمدید پاسپورت هر 5 سال یکبار،
  • بهترین مقصد برای سفرهای خانوادگی.

مقامات محلی وانواتو با کنارگذاشتن بوروکراسی‌های غیرضروری، اکنون به متقاضیان اجازه می‌دهند که بدون حضور در این کشور برای این برنامه اقدام کنند. بنابراین، برای دریافت شهروندی و پاسپورت وانواتو، نیازی به انجام سفرهای متعدد به این کشور نیست.

 مراحل دریافت شهروندی وانواتو

روند درخواست شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری به قدری سریع، ساده و مقرون‌‌به‌‌صرفه است که هیچ سرمایه‎‌گذاری نمی‌تواند از آن چشم‌پوشی کند! متقاضیان فقط باید مراحل زیر را طی کنند:

مرحله اول: متقاضی باید یک نماینده مجاز و معتبر در زمینه مهاجرت انتخاب کند و اهداف و خواسته‌های خود را با او در میان بگذارد،

مرحله دوم: این نماینده مجاز، بررسی‌های مقدماتی را انجام می‌دهد، اسناد و فرم‌ها آماده و تکمیل میشوند،

مرحله سوم: نماینده مجاز، درخواست شما را همراه با مدارک مورد نیاز، به مسئولین اداره‌ی مهاجرت وانواتو ارائه می‌دهد،

مرحله چهارم: مقامات اداره مهاجرت، درخواست شما را بررسی می‌کنند،

مرحله پنجم: در صورت تایید درخواست شما، متقاضی باید سرمایه‌گذاری را انجام دهد،

مرحله ششم: در نهایت، متقاضی موفق به اخذ شهروندی و پاسپورت کشور وانواتو می‌گردد.

دولت وانواتو، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا روند درخواست را برای متقاضیان ساده و آسان کند و همچنین برنامه را تا حد امکان برای سرمایه‌گذاران خارجی جذاب نماید.

اخذ شهروندی وانواتو با پرداخت بیت کوین

وانواتو اولین کشوری است که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا از طریق بیت کوین هزینه‌های مربوط به برنامه اخذ شهروندی را پرداخت نمایند. با این حال، افراد مجاز به پرداخت مستقیم با بیت کوین نیستید، اما از طریق یک نماینده مجاز می‌توانند این کار را انجام دهند. سپس وجوه مذکور به دلار آمریکا به دولت وانواتو پرداخت می‌شود.

 محبوبیت پاسپورت وانواتو

علی‌رغم همه‌گیری کرونا، تقاضا برای اخذ شهروندی وانواتو همیشه بسیار زیاد است. براساس گزارش‌های دولت، برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری توانسته در سال 2020، حدود 132.6 میلیون دلار به اقتصاد کشور کمک کند که این رقم در مقایسه با سال 2019، حدود  25.8٪ افزایش داشته است. بنابراین، می‌توان گفت  این برنامه تاکنون، بزرگترین منبع درآمد دولت بوده است.

جدول زیر میزان درآمد بدست آمده از برنامه شهروندی وانواتو را از سال 2017 تاکنون نشان می‌دهد:

برطبق جدول، بودجه حاصل از برنامه شهروندی وانواتو، طی پنج سال به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین اگر دولت ادعا کند که برنامه‌های اقتصادی اخذ شهروندی، امروز مایه حیات اقتصاد وانواتو است، اغراق‌آمیز نخواهد بود.

می‌توان گفت که در سال 2020، حدود 42٪ از کل درآمد دولت، از دو برنامه شهروندی مبتنی بر سرمایه‌گذاری یعنی: برنامه مشارکت وانواتو (برای چینی‌ها) و برنامه پشتیبانی توسعه (برای همه) بدست آمده است. رکورد قبلی حدود 37٪ از درآمد دولت بوده که مربوط به سال 2019 است.

افق‌های جدید برنامه اخذ شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در سال 2021

اگرچه، مشکلات بوجود آمده در صنعت گردشگری، به دلیل بیماری همه‌گیر کرونا، ویرانگر بوده است، اما مقامات محلی وانواتو با ساده کردن روند اخذ شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری، به بودجه ملی کمک شایانی کرده‌اند. یکی از این موارد این است که متقاضیان دیگر ملزم به ملاقات حضوری با مقامات وانواتایی در خارج از این کشور و یا حضور فیزیکی در کشور وانواتو نیستند. در حال حاضر، متقاضیان می‌توانند از طریق  ویدئوکنفرانس، سوگند وفاداری به کشور وانواتو را انجام دهند.

علاوه بر این، مسئولین اداره مهاجرت وانواتو، سرانجام پس از گذشت بیش از چهار سال از آغاز برنامه، در اوایل آوریل 2021، گزینه اخذ شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات را به مجلس این کشور ارائه دادند.

همانطور که رونالد وارسال، رئیس کمیسیون ملی شهروندی وانواتو اظهار داشت، هدف اصلی این گزینه، تلاش برای توسعه این برنامه و کمک به منافع کشور برای رشد اقتصادی است. دولت قصد دارد با فراهم کردن فرصت‌های بیشتر برای سرمایه‌گذاران، سرمایه‌ی بیشتری را جذب کشورکند. با این وجود،  هنوز نوع املاک و مستغلات و حداقل میزان سرمایه‌گذاری در برنامه جدید مشخص نیست. دولت تأکید می‌کند که تصمیم‌گیری در مورد همه این موارد، به تجربیات سایر کشورهایی که دارای برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری هستند، بستگی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با یکی از مشاوران ما در امارات، دانمارک یا کانادا تماس بگیرید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها  تا دریافت شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ پاسپورت وانواتو دارید، در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com