سرمایه‌گذاری در ترکیه، یکی از بهترین مقاصد گردشگری

سرمایه‌گذاری در ترکیه، یکی از بهترین مقاصد گردشگری

برخی از افراد ترکیه را به دلیل این که دانشگاه‌های سرشناسی برای ادامه تحصیل و ساختن آینده‌ای درخشان دارد برای زندگی مناسب می‌دانند. برخی دیگر با هدف اخذ ویزا و شهروندی ترکیه در این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنند تا بتوانند با شرکت‌های پیشرفته اروپایی در زمینه‌های مختلف تجاری همکاری داشته باشند. افراد دیگری نیز وجود دارند که ترکیه را به دلیل آب و هوای شگفت‌انگیزش برای زندگی انتخاب می‌کنند و از بین شهرهای ترکیه علاقه‌مند هستند زندگی در یک شهر ساحلی زیبا را تجربه کنند.

با هر هدفی که برای رفتن به ترکیه برنامه‌ریزی کرده‌اید، باید با بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و هزینه‌های زندگی در ترکیه آشنایی داشته باشید. با ما همراه باشید تا آگاهانه‌تر در مسیر مهاجرت به ترکیه قدم بردارید.

استانبول، یکی از زیباترین شهرهای دنیا

استانبول بزرگترین شهر ترکیه و قلب تپنده این کشور است. همچنین پنجمین شهر بزرگ جهان از نظر جمعیت در محدوده ‌شهری ‌با ‌15،700،000 نفر جمعیت ‌است.‌‌‌‌‌ پرجمعیت‌ترین ‌منطقه ‌استانبول، ‌منطقه آسیایی اسکدار(Uskudar) است. استانبول نه تنها در ترکیه، که در تمام دنیا به عنوان شهری شایسته و زیبا شناخته می‌شود. موقعیت شهر و حضور آن در مسیر شاه‌راه تجاری اروپا و آسیا باعث شده تا امروزه نیز بسیاری از معاملات تجاری در سطح جهانی با محوریت این شهر انجام شوند. استانبول، اقتصاد ترکیه را با 38% کل تولیدات صنعتی، 57% صادرات و 60% واردات ملی به دست گرفته است. علاوه بر این، تاریخ غنی، معماری شهری و طبیعت بکر حومه آن سالانه گردشگران زیادی را به استانبول جذب می‌کند.

هزینه‌های زندگی در استانبول نسبت به شهرهای بزرگ بسیار پایین است. ارزان بودن قیمت آپارتمان نیز یکی از موارد مهم برای خرید خانه در استانبول است. این شهر زیبای چهار فصل با امکانات رفاهی و اجتماعی مختلف، هزینه پایین زندگی نسبت به سایر شهرهای بزرگ جهان، فرصت‌های شغلی و تحصیلی فراوان به راحتی می‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد. حتی اگر قصد اقامت در این شهر را نیز نداشته باشید، می‌توانید با خرید ملک و سپس اجاره دادن آن، کسب درآمد کنید. از آنجایی که این شهر چهار فصل و توریستی‌ست، و همچنین ‌امکانات تحصیلی مناسبی برای دانشجویان خارجی ارائه می‌دهد، تقاضا برای خرید ملک در شهر استانبول زیاد است.

آنتالیا مقصد مناسب گردشگری

شهر آنتالیا در کرانه ساحل مدیترانه قرار دارد و سالانه بیش از یک میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. علاوه بر این، آنتالیا مقصد محبوب اکثر ایرانیانی‌ست که برای تعطیلات به ترکیه می‌روند. پس اگر بخواهید کسب و کار خود را معطوف به جامعه مهاجر یا توریست ایرانی برپا کنید، آنتالیا گزینه مناسبی برای زندگی‌ست. برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک نیز رشد آنتالیا در بین تمامی شهرهای ترکیه خاص و منحصر به فرد ارزیابی می‌شود.

آنتالیا شهری با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت است که انواع خدمات فرهنگی و اجتماعی و امکاناتی نظیر سالن‌های کنسرت، تئاتر و سینما، زمین‌های لوکس گلف در بلک Belek، مسیرهای متعدد پیاده‌روی و ورزش‌های متنوع آبی را در هر قسمت آن می‌توان پیدا کرد.

شما می‌توانید در این منطقه نیز همانند آلانیا به تناسب بودجه خود یکی از انواع ویلاهای کنار دریا، آپارتمان‌های مدرن و نوساز مرکز شهر و یا خانه‌های میان‌رده را برای اهداف سرمایه‌گذاری انتخاب کنید. قیمت املاک در آنتالیا همچون خیلی از شهرهای دنیا متناسب با هر منطقه متفاوت است. بر همین اساس، مناطق لارا Lara و کونیالتی Konyaaltı دارای گران‌ترین خانه‌ها بوده و در عین حال مناطق کپز Kepez و دوش‌ملتی Döşemealtı از املاک با قیمت مناسب و کوچک برای گذراندن تعطیلات برخوردار هستند.

رشد سريع در بازار نوظهور املاك در تركیه سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به سمت خود جلب می‌كند.

عوامل قابل ملاحظه‌ایی كه باعث رشد تقاضا برای خرید و سرمایه‌گذاری در تركیه شده‌اند، عبارتند از:

  • با وجود رونق بازار مسکن در سال‌های اخیر، قیمت ملک در ترکیه در مقایسه با سایر کشورهای منطقه همچنان ارزان است.
  • هر ساله قوانین جدیدی در جهت حذف مالیات و ایجاد تسهیلات بیشتر به منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران و خریداران خارجی املاک در ترکیه وضع می‌شود.
  • سواحل مهیج و آب و هوایی كه برای زندگی بازنشستگی مناسب است.
  • مخارج زندگی پایین و نرخ جرم نیز ناچیز است.
  • کیفیت ساخت‌پروژه‌ها مطابق آخرین استانداردهای اروپاست.
  • طبق آمار کشور ترکیه، بازار مسکن در شهرهای بزرگ نظیر استانبول و آنتالیا رشد بین 10% تا 15%  داشته و این رشد برای سال‌های آتی نیز پیش‌بینی می‌شود.

یکی از روش‌هایی که بسیار سریع منجر به اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه می‌گردد، سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک می‌باشد. البته قابل ذکر است زمانی که ارزش ملک خریداری شده حداقل برابر با ۲۵۰ هزار دلار باشد منجر به تابعیت و دریافت پاسپورت ترکیه خواهد شد. با توجه به اهمیت بررسی وضعیت اقتصادی و قوانین مالیاتی هر کشور قبل از اقدام به سرمایه‌گذاری، توصیه می‌گردد طی مشورت با یک وکیل مجرب در این راه قدم بردارید.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید با کارشناسان شرکت کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و اخذ شهروندی ترکیه برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری دارید، در قسمت دیدگاه‌ این مقاله با ما به اشتراک بگذارید و یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی وب سایت نیز می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به‌آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com