بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین برنامه‌های پاسپورت دوم

بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین برنامه‌های پاسپورت دوم

با اخذ شهروندی دوم از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید تابعیت دوم خود را از کشوری با امکانات رفاهی بیشتر دریافت کنید و از فرصت‌های متنوع و سودآور سرمایه‌گذاری بهره ببرید. اگرچه برخی کشورها نظیر هند یا چین اجازه داشتن دو یا چند پاسپورت را به شما نمی‌دهند اما اکثر کشورها از جمله آمریکا، کانادا و انگلستان محدودیتی در این زمینه ندارند. بعضی کشورها نیز رویکردی خاکستری نسبت به این امر دارند مانند آلمان، پاناما و سنگاپور که روی کاغذ آن را ممنوع می‌دانند ولی اغلب این امر در عمل صورت می‌گیرد.

به طور کلی دریافت شهروندی دوم به چهار روش مختلف امکان‌پذیر است:

1- شهروندی  از طریق تبار و تولد

در صورتی که بتوانید اثبات کنید پیوند خانوادگی با شهروند کشوری دارید بسیاری از کشورها به راحتی به شما شهروندی را اعطا می‌کنند. شهروندی از طریق تولد معمولا رایگان و فرآیند آن نسبتا سریع است و در صورت داشتن شرایط، بطور قطع بهترین راه کسب شهروندی دوم برای شماست.

2- شهروندی از طریق تابعیت

اخذ شهروندی از طریق تابعیت معمولا مستلزم این امر است که فرد پیش از اقدام برای دریافت شهروندی سال‌های مشخصی بعنوان مقیم دائم در کشوری زندگی کند. شرایط مورد نیاز برای کسب شهروندی کامل بطور قابل توجهی از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

3- شهروندی  از طریق ازدواج

شهروندی از طریق ازدواج نوع دیگری از تابعیت است. بیشتر کشورهای جهان در صورت ازدواج با یکی از شهروندان آنها به شما شهروندی آن کشور را می‌دهند. اگرچه در صورت غیرواقعی بودن ازدواج این روش چندان عملی نیست. ازدواج‌های تقلبی ریسک زیادی دارند و ممکن است بخاطر آنها به دردسر بیافتید و توسط دولت از کشور اخراج شوید.

4- شهروندی از طریق سرمایه گذاری

اگر شرایط اخذ شهروندی دوم از طریق تولد، تابعیت و یا ازدواج واقعی را ندارید، روش‌های دیگری نیز وجود دارند. یکی از تضمین شده‌ترین این روش‌ها دریافت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری است. برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به متقاضیان اجازه می‌دهد به سرعت و بدون نیاز به طی کردن دوره اقامت و یا صرفا با چند روز یا چند هفته اقامت در سال در کشور مورد نظر، شهروندی را بدست آورند. این برنامه‌ها غالبا به عنوان «پاسپورت‌های طلایی» و یا «پاسپورت در مقابل سرمایه‌گذاری» شناخته می‌شوند که اجازه سفر بدون ویزا و بهره‌مندی از مزایای مالیاتی را به دارندگان آنها می‌دهند.

در صورت احراز شرایط لازم شما می‌توانید از طریق پرداخت کمک مالی بلاعوض به دولت آن کشور و یا سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تایید شده دولتی برای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و یا برنامه‌های سریع اخذ تابعیت اقدام نمایید.

کشورهای زیادی برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری را ارائه می‌ دهند، با این حال، هزینه و شرایط هر کدام با دیگری متفاوت است و این امر ممکن است انتخاب گزینه درست را برای شما دشوار کند.

برای انتخاب بهترین گزینه، می‌بایست معیارهایی که بیشتر مدنظر شما هستند را مشخص کنید: مبلغ سرمایه‌گذاری، زمان بررسی پرونده، کشورهایی که به واسطه شهروندی دوم می‌توانید بدون ویزا به آن‌ها سفر کنید و یا مزایایی که شهروندی دوم برای شما به ارمغان می‌آورد.

برترین کشورهای ارائه‌دهنده برنامه‌های مقرون‌به‌صرفه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری

موقعیتکشورزمان موردنیازحداقل مبلغ سرمایه‌گذاریکشورهای بدون ویزا
آسیا/اروپاترکیه9-6 ماهاز 250،000 دلار111 کشور
اقیانوسیهوانواتو2-1 ماهاز 130،000 دلار 142 کشور
کارائیبگرانادا6-3 ماهاز 150،000 دلار144 کشور
کارائیبسنت‌کیتس و نویس8-3 ماهاز 150،000 دلار157 کشور
کارائیبسنت لوشیا4-3 ماهاز 100،000 دلار146 کشور
کارائیبدومینیکا6-3 ماهاز 100،000 دلار144 کشور
کارائیبآنتیگوا و باربودا4-3 ماهاز 100،000 دلار151 کشور
اروپامونته نگرو3 ماهاز 350،000 یورو124 کشور

«مقرون‌به‌صرفه‌ترین» را برای خود تعریف کنید

تعریف ارزان‌ترین پاسپورت و شهروندی دوم به عوامل مختلفی بستگی دارد. با پرسیدن چند سوال مهم می‌توانید مشخص کنید که در واقع هدف شما از دریافت پاسپورت دوم چیست، چه نیاز دارید و چه می‌خواهید:

  • آیا می‌خواهید پول کمتری بپردازید یا اینکه از سرمایه‌گذاری خود درآمد بیشتری کسب کنید؟
  • آیا منظور شما از مقرون به صرفه برای یک خانواده چهار نفره است و یا برای یک نفر؟
  • آیا می خواهید که در املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنید و یا گزینه‌های کمک بلاعوض به دولت با حداقل سرمایه مد نظر شماست؟

پس از فهرست کردن پاسخ‌ها با توجه به چهار طبقه بندی زیر می‌توانید گزینه مناسب خود را راحت‌تر پیدا کنید:

1- ارزان‌ترین پاسپورت دوم برای خانواده‌ها

با اینکه آنتیگوا و باربودا مقصد جذابی است اما در مجموع برنامه ارزانی برای افراد مجرد نیست چراکه علاوه برکمک مالی بلاعوض شما باید 25،000 دلار نیز بابت هزینه بررسی پرونده بپردازید. از سوی دیگر، این کمک مالی بلاعوض و هزینه رسیدگی به پرونده، درخواست همسر و فرزندان و والدین بالای 58 سال وابسته را بدون محدودیت سنی پوشش می‌دهد. علاوه‌براین شما می‌بایست هزینه‌های مربوط به خدمات بررسی صحت اطلاعات و سایر خدمات حرفه‌ای را نیز بپردازید. بنابراین در صورتی که خانواده بزرگی دارید برنامه آنتیگوا و باربودا برای شما مقرون‌به‌صرفه‌ترین است.

2- ارزان‌ترین پاسپورت دوم از طریق خرید املاک

از نظر فنی دومینیکا مقرون‌به‌صرفه‌ترین گزینه است. اگرچه هزینه‌های دولتی آن را کمی گرانتر از گرانادا می‌کند. جزیره ادویه شهروندی را به متقاضیانی که با سرمایه حداقل 220،000 دلار در املاک سرمایه‌گذاری کنند شهروندی اعطا می‌کند. گرانادا یکی از گسترده‌ترین برنامه‌ها را دارد بدین معنا که اجازه می‌دهد همسر، فرزندان وابسته بدون محدودیت سنی، والدین، خواهران و برادران، پدربزرگ و مادربزرگ (متقاضی) و همسرانشان نیز به پرونده اضافه شوند. ضمن اینکه گرانادا تنها برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری است که پیمان E-2 را با ایالات متحده دارد. اگر به دنبال سرمایه‌گذاری سودآوری هستید که به شما پاسپورت دوم هم اعطا کند پاسخ شما گرانادا است.

3- سودآورترین گزینه پاسپورت دوم

ترکیه از این نظر که هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شما در املاک ایجاد نمی‌کند، پرسودترین برنامه اخذ پاسپورت است. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری 250،000 دلار در بی‌شمار پروژه‌ ملکی هر طور که مایل باشید و در هرجایی از این کشور سرمایه‌گذار کنید. بیشتر گزینه‌های املاک در برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری سایر کشورها تنها به شما اجازه می‌دهند در برنامه‌های دولتی از پیش تعیین شده سرمایه‌گذاری نمایید. اگرچه این امر از کلاهبرداری جلوگیری می‌کند اما به میزان زیادی شانس شما را در سودآوری از سرمایه‌گذاری‌تان کاهش می‌دهد. با برنامه ترکیه شما می‌توانید استراتژی سرمایه‌گذاری خود را طوری طراحی کنید که درآمد کسب کنید و سرمایه و سود خود را بازپس بگیرید.

4- بهترین برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در مجموع

هم سنت‌لوشیا و هم دومینیکا کمترین میزان سرمایه‌گذاری را درخواست می‌کنند و در ازای آن به شما پاسپورت دوم اعطا می‌نمایند. بنابراین آن‌ها ارزانترین پاسپورت‌ها هستند و تنها با کمک مالی بلاعوض 100،000 دلاری به دولت صورت می‌گیرند.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت پاسپورت دوم برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی دوم ، مهاجرت به دومینیکا و دیگر کشورهای کارائیب دارید، در قسمت دیدگاه‌ این مقاله یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی وبسایت نیز می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com