تغییرات جدید برنامه شهروندی وانواتو در سال 2022

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تغییرات جدید برنامه شهروندی وانواتو در سال 2022

مقدمه

برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری که به طور رسمی به عنوان برنامه حمایت از توسعه وانواتو (VDSP) شناخته می‌شود، در سال 2021 به مراتب قوی‌تر شده است. این برنامه رکوردهای فروش قبلی خود را شکست و پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 به این روند ادامه دهد. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های شهروندی از […]

برنامه شهروندی وانواتو  از طریق سرمایه‌گذاری که به طور رسمی به عنوان برنامه حمایت از توسعه وانواتو (VDSP) شناخته می‌شود، در سال 2021 به مراتب قوی‌تر شده است. این برنامه رکوردهای فروش قبلی خود را شکست و پیش‌بینی می‌شود در سال 2022 به این روند ادامه دهد. این برنامه یکی از بهترین برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در جهان است و به تازگی برنامه اعطای شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در املاک نیز بطور رسمی شروع به کار نموده است.

با توجه به قیمت مناسب برنامه شهروندی وانواتو و سرعت رسیدگی بی‌نظیر آن، جذابیت این کشور به عنوان جایگزینی برای سیستم مالیاتی کشور اول شهروندی سرمایه‌داران، انتظار می‌رود که آمریکایی‌ها، کانادایی‌ها و اتباع اروپایغربی بیشتری برای شهروندی وانواتو درخواست دهند زیرا قوانین مالیات بر درآمد و ثروت در این کشورها سختگیرانه‌تر شده است.

معرفی گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

دبیر کل دفتر شهروندی بطور رسمی اعلام نموده که برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری از طریق سرمایه‌گذاری در املاک (REO) به تصویب رسیده است. متقاضیان شهروندی وانواتو تحت برنامه REO باید ملکی را در یک پروژه تایید شده توسط دولت وانواتو از میان پروژه‌های VGA خریداری نموده و هزینه‌های مربوطه را بپردازد.

در حال حاضر چهار پروژه VGA تایید شده به شرح زیر وجود دارد:

  • Pacific Springs واقع در Rentabao در جزیره  Efate
  • Narpow Point Coral Bay واقع در Narpow Point در جزیره  Efate
  • FPF Rainbow City Project واقع در Narpow Point در جزیره Efate
  • Milai واقع در جزیره Espiritu Santo
شرایط مورد نیاز
  • متقاضیان باید مدارک مربوط به منبع تامین مبلغ 250 هزار دلار را برای بررسی سوابق خود ارائه دهند.
  • متقاضی و همه افراد وابسته به وی که در پرونده گنجانده شده‌اند، نباید سابقه کیفری داشته، و باید عضوی باسابقه مناسب درکشور متبوع خود باشد.
  • متقاضی اصلی باید حداقل 18 سال سن داشته و در زمان ارسال درخواست کمتر از 65 سال داشته باشد.

مزایای شهروندی وانواتو

  • دسترسی بدون ویزا به 124 کشور از جمله اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایرلند
  • مبلغ سرمایه‌گذاری پایین
  • برنامه‌ای مناسب برای خانواده‌ها شامل نامزد، همسر و یک فرزند زیر 18 سال، با گزینه اضافه‌کردن فرزندان وابسته دیگر
  • عدم وجود مالیات بر درآمد، ثروت و یا ارث
  • عدم کسر مالیات بر ارزش افزوده
  • وانواتو عاری از ویروس کرونا است
  • تنها 30 روز طول می‌کشد تا درخواست شهروندی شما تایید شود و پاسپورت وانواتو را تحویل بگیرید.

توافقنامه منع صدور روادید با 7 کشور دیگر

وانواتو قرار است با 7 کشور دیگر از جمله چین و ترکیه موافقت‌نامه معافیت ویزا را امضا کند تا از سفر بدون روادید به این کشورها برخوردار شود. با اینکه این توافقات هنوز نهایی نشده است، به احتمال زیاد تعدادی از آنها در طول سال 2022 تکمیل خواهند شد.

بهبود رویه‌های بررسی سوابق

کشورهای دارای برنامه CBI به طور مستمر در حال بهبود روش‌های بررسی سوابق متقاضیان شهروندی خود مطابق با دستورالعمل‌‌‌های بین‌المللی هستند. وانواتو نیز در پاسخ به این روند در این فرآیند تغییراتی ایجاد کرده است.

چرا برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری تا این اندازه محبوب است؟

وانواتو از طریق پرداخت کمک مالی بلاعوض به دولت نیز، شهروندی با حقوق کامل Ni-Vanuatu (حق رای کمتر و دخالت سیاسی) ارائه می‌دهد. هیچ محدودیتی برای تابعیت مضاعف وجود ندارد و هیچ الزامی برای بازدید یا اقامت برای حفظ پاسپورت وجود ندارد. وانواتو مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، عایدی سرمایه یا مالیات بر ارث ندارد. پردازش سریع دریافت شهروندی معمولاً در عرض 30-60 روز انجام می‌شود. مبلغ کمک مالی برای یک متقاضی مجرد 130 هزار دلار و 150 هزار دلار برای یک زوج است. تابعیت ارثی است و می توان مراسم سوگند را در مکان‌های مناسب در سراسر جهان ترتیب داد. هیچ الزامی برای یادگیری زبان وجود ندارد و بررسی‌های لازم برای اثبات عدم سوءپیشینه همه متقاضیان انجام می‌شود.

اگرچه برنامه‌های CBI کارائیب با مبلغ مشارکت کمتر نیز وجود دارد، اما هزینه‌های آنها قابل توجه است و در مبلغ اصلی شما لحاظ نمی‌شود. این باعث می‌شود که برنامه شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری مقرون‌به‌صرفه‌ترین برنامه در نوع خود از نظر طرح کلی سرمایه مورد نیاز برای دریافت شهروندی دوم باشد.

پیش از این، اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان CBI از لحاظ تاریخی از چین بودند، تعداد متقاضیان از کشورهای توسعه یافته در سال 2020 و پس از آن به شدت افزایش یافته است.

دلیل دیگر محبوبیت آن این است که تا کنون وانواتو رقیب جدی در منطقه نداشته است. هیچ اطلاعیه رسمی در مورد راه اندازی برنامه های جدید CBI اقیانوس آرام صادر نشده، اما متخصصان این صنعت بر این باورند که کشورهایی مانند تونگا و جزایر سلیمان ممکن است برنامه‌های جدید CBI خود را در سال 2022 راه‌اندازی کنند. این برنامه هنوز مشخص نیست – و احتمالاً بستگی به میزان قدرت شرکت‌های بزرگ برنامه‌ریزی شهروندی بین المللی برای بازاریابی این برنامه ها دارد.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ شهروندی وانواتو، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت پاسپورت وانواتو برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی وانواتو دارید، در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com