کاهش هزینه سرمایه‌ گذاری در سنت کیتس و نویس | فرصت طلایی 2023

کاهش هزینه سرمایه‌ گذاری در سنت کیتس و نویس | فرصت طلایی 2023

کاهش شدید مبالغ سرمایه‌گذاری سنت کیتس و نویس با یک فرصت طلایی و محدود با شروع ۲۰۲۳

برنامه شهروندی سنت کیتس و نویس از طریق سرمایه گذاری یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی سنت کیتس و نویس است و در طول سال‌ها، مزایای قابل توجهی برای مردم این کشور ایجاد کرده است.

پس از انتصاب Michael M Martin به عنوان رئیس جدید واحد شهروندی از طریق سرمایه گذاری (CIU) در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲، این واحد متعهد به تقویت برنامه CBI و رقابت پذیری بیشتر این برنامه شده و اصلاح برنامه CBI را با هدف ارتقا یکپارچگی و صداقت در اولویت قرار داده است.

پس از بررسی جامع برنامه و مقررات شهروندی از طریق سرمایه گذاری فعلی، واحد سیتیزن شیپ(شهروندی) به روش سرمایه گذاری  تصمیم گرفته است که تغییرات مهم زیر در برنامه CBI، از اول ژانویه ۲۰۲۳ اجرا شود:

مدیریت شهروندی از طریق سرمایه گذاری (Management of CIU)

در ادامه تمامی این تغییرات اساسی و هزینه های باورنکردنی سرمایه گذاری در سنت کیتس و نویس و همچنین فرصت های ویژه و استثنایی شهروندی این کشور را باهم بررسی می‌کنیم.

فرصت استثنایی و محدود کمک مالی غیر قابل بازگشت به صندوق های رشد پایدار: 1 ژانویه تا 30 ژوئن 2023

واحد سرمایه گذاری از طریق شهروندی (CIU) برای افزایش بیشتر جذابیت برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری سنت کیتس، تصمیم گرفته است یک فرصت طلایی با زمان محدود برای یک دوره 6 ماهه (۱ ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳) ارائه دهد. درخواست های CBI که تحت LTO ارسال می شوند از کاهش هزینه بهره‌مند خواهند شد. حداقل میزان مشارکت قابل پرداخت توسط متقاضیان و کوتاه شدن بازه زمانی رسیدگی از ۹۰ روز به ۶۰ روز خواهد بود.

اضافه شدن گزینه های جدید به صندوق رشد پایدار (SGF)

کمک مالی غیر قابل بازگشت به صندوق های رشد پایدار با هدف تسهیل توسعه اقتصادی و ارتقای اجتماعی در سنت کیتس تأسیس شد. SGF همچنین برای حمایت مالی از موسسات آموزشی و امکانات پزشکی در این کشور، و همچنین برای تأمین بودجه اضافی برای زیرساخت‌ها، توسعه گردشگری محلی، حفظ فرهنگ و میراث محلی و همچنین حمایت از پایداری استفاده می‌شود.

انتصاب شورای حکام

از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد، CIU به دست شورای شهروندی که به تازگی توسط شورای حکام سرمایه گذاری منصوب شده است، اداره می شود. این هیئت مسئول مشاوره به نخست وزیر در مورد عملکرد و فعالیت های CIU و همچنین نظارت و بازبینی توسعه و سیاست‌های برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری خواهد بود.

کمیته فنی

از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد، بررسی درخواست دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری بر عهده کمیته فنی تازه منصوب شده خواهد بود. این کمیته همچنین مسئول است تا از اینکه تمام بررسی‌های عدم سوءپیشینه و همچنین بررسی‌های دیگر به طور جامع در همه برنامه‌های CBI  به درستی و کامل انجام شده، اطمینان حاصل کند.

روش‌های اقدام جهت دریافت شهروندی سنت‌کیتس و نویس از طریق سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ :

روش اول – کمک مالی غیر قابل بازگشت به صندوق‌های رشد پایدار (SGF)

بر اساس ارائه این پیشنهاد با مبالغ کاهش یافته و فرصت محدود، حداقل میزان مشارکت در روش کمک مالی غیر قابل بازگشت به صندوق های رشد پایدار (SGF)به شرح زیر است:

  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی مجرد،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی و همسر ،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۷۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی و همسر و اضافهد کردن دو وابسته به پرونده،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن هر فرد بالای ۱۸ سال وابسته به پرونده،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن هر فرد زیر ۱۸ سال وابسته به پرونده.

کمک مالی غیر قابل بازگشت به صندوق های رشد پایدار (SGF): ۱ جولای ۲۰۲۳ به بعد

از ۱ جولای ۲۰۲۳، حداقل میزان مشارکت در صندوق سرمایه گذاری رشد پایدار به شرح زیر تقسیم‌بندی خواهد شد:

  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی مجرد،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۷۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی و همسر ،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۹۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی و همسر و اضافه کردن دو وابسته به پرونده- حداکثر خانواده ۴ نفر ،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن هر فرد بالای ۱۸ سال وابسته به پرونده،
  • پرداخت بلاعوض مبلغ ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن هر فرد زیر ۱۸ سال وابسته به پرونده.
  • و پرداخت هزینه‌های دولتی و جانبی

روش دوم –  سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات:

گزینه اول – سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تحت برنامه های فعلی به متقاضیان اجازه می‌دهد حداقل سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به مبلغ ۲۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا را در یک پروژه مورد تایید تحت برنامه جدید اعلام شده CBI ۲۰۲۳ انجام دهند. در حال حاضر حداقل مبلغ سرمایه گذاری همچنان ۲۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا باقی خواهد ماند؛ با این حال مقررات جدید شهروندی از طریق سرمایه گذاری، مشخص می‌کند که حداقل مبلغ سرمایه گذاری به همراه مواردی از جمله هزینه‌های بررسی پیشینه، هزینه های درخواست CBI، هزینه های فرم درخواست CBI و غیره خواهد بود.

از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد، فقط گزینه‌های تایید شده برای سرمایه گذاری در املاک تحت قوانین جدید CBI واجد شرایط خواهند بود. تمام املاک و مستغلات که قبلاً به عنوان پروژه های تأیید شده تعیین شده اند، با اعمال مقررات جدید CBI، مورد بررسی قرار خواهند گرفت. توسعه دهندگان این املاک باید به شورای حکام CIU درخواست دهند تا آنها را به عنوان فرصت سرمایه گذاری تبدیل و تایید نماید.

گزینه دوم – سرمایه گذاری در خانه های خصوصی: گزینه سرمایه گذاری فروش خانه‌های خصوصی به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری دائمی بعنوان یکی از زیر مجموعه برنامه های شهروندی از طریق سرمایه گذاری در این کشور حفظ خواهد شد. در این گزینه حداقل سرمایه گذاری برای هر درخواست ۴۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا در یک خانه مسکونی خصوصی تک خانواده مورد تایید خواهد بود.

یک ملک خصوصی مورد تایید با نگهداری ملک در مدت 7 سال شامل محدودیت های زیر است:

  • قابل فروش نیست؛
  • نمی‌توان آن را به هیچ یک از متقاضیان CBI دیگر فروخت؛
  • نمی‌توان آن را به آپارتمان یا کانکس تبدیل کرد.

روش سوم–  گزینه سرمایه‌گذاری جایگزین

از ژانویه ۲۰۲۳ به بعد، گزینه سرمایه گذاری جایگزین AIO تحت برنامه CBI فعلی با گزینه جدید سرمایه گذاری عام المنفعه (PGIO) جایگزین خواهد شد که در آن حداقل سرمایه گذاری در هر برنامه ۱۷۵,۰۰۰ دلار آمریکا در یک پروژه جایگزین عمومی تایید شده، قابل پرداخت است به همراه هزینه های دولتی به شرح زیر اعلام گردیده است:

هزینه‌های دولتی:

  • مبلغ ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی،
  • مبلغ ۱۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای همسر،
  • مبلغ ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای هر فرد وابسته یا واجد شرایط زیر 18 سال،
  • مبلغ ۱۵،۰۰۰ دلار آمریکا برای هر فرد وابسته یا واجد شرایط بالای 18 سال.

هزینه‌های دولتی برای روش پر سرعت:

  • مبلغ ۴۲،۵۰۰ دلار آمریکا برای متقاضی اصلی،
  • مبلغ ۳۲،۵۰۰ دلار آمریکا برای همسر،
  • مبلغ ۲۲،۵۰۰ دلار آمریکا برای هر فرد وابسته یا واجد شرایط زیر ۱۸ سال،
  • مبلغ ۳۲،۵۰۰ دلار آمریکا برای هر فرد وابسته یا واجد شرایط بالای ۱۸ سال.

هزینه‌های دولتی برای درخواست‌های اضافه شدن به پرونده جهت دریافت شهروندی:

  • مبلغ ۲۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن همسر قبل از اعطای نامه شهروندی ،
  • مبلغ ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن فرزند تازه متولد شده قبل از اعطای نامه شهروندی،
  • مبلغ ۳۷،۵۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن همسر یا سایر افراد تحت تکفل واجد شرایط پس از اخذ نامه تابعیت،
  • مبلغ ۲۲،۵۰۰ دلار آمریکا برای اضافه کردن فرزند تازه متولد شده قبل از اعطای نامه تابعیت متقاضی اصلی،
  • و پرداخت هزینه‌های جانبی.

فقط پروژه های مورد تایید عمومی برای PGIO واجد شرایط هستند. تمام توسعه‌هایی که قبلاً به‌عنوان AIO Developments تعیین شده‌اند، پس از اجرایی شدن مقررات جدید شهروندی از طریق سرمایه گذاری، چنین جایگاهی را از دست خواهند داد. سرمایه‌گذاران پس از این تغییرات ملزم به درخواست به شورای حکام CIU هستند تا به‌عنوان سرمایه‌گذاران کالای عمومی تایید شوند. درنتیجه به موجب آن می‌توانند درخواست دهند تا تاییدیه توسعه‌های خود به عنوان پروژه‌های جایگزین عمومی را دریافت کنند.

محدودیت اخذ پاسپورت سنت کیتس و نویس برای ایرانیان

در حال حاضر، برنامه های شهروندی این کشور برای ایرانیان دارای محدودیت بوده و متقاضیان ایرانی امکان درخواست شهروندی از طریق سرمایه گذاری در این کشور را ندارند. از همین رو شرکت کراس بوردر فریدم، بعنوان جایگزین این برنامه، برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد می‌دهد:

بهترین برنامه اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری: دومینیکا!

دومینیکا اقامت را برای متقاضیان بسیار راحت نموده و این کشور نه تنها پذیرای سرمایه‌گذاران است؛ بلکه پاداش‌هایی هم برای تشویق آنها در نظر می‌گیرد. علاوه بر آن، کسانی که اقامت این کشور را داشته باشند، به راحتی می‌توانند در این کشور به کار مشغول شده و یا تحصیل نمایند.

 برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌توانید به دنبال آن باشید؛ فرآیند آن نیز ساده و سریع است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، هزینه ها، شرایط مورد نیاز و چگونگی به دست آوردن شهروندی و پاسپورت سنت‌کیتس و نویس از طریق سرمایه‌گذاری به صفحه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری مراجعه کنید. همچنین برای کسب هرگونه اطلاعات و دریافت مشاوره رایگان، فقط کافیست تا با یکی از شماره های درج شده در وبسایت کراس بوردر فریدم تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com