راهنمای سریع انتخاب شهروندی جهانی در سال 2022

راهنمای سریع انتخاب شهروندی جهانی در سال 2022

سال 2022 آغاز شده است و مطمئناً بسیاری از شما دوست دارید مسیر جدیدی را در زندگی خود به عنوان یک تاجر، سرمایه‌گذار، کارآفرین، بازنشسته و یا سرمایه‌دار انتخاب کنید. دو سال گذشته برای کسانی که نیاز به جابجایی آسان در سطح جهانی داشتند، سخت بود. این موضوع محدودیت‌های بسیاری را که شهروندان با آن روبرو هستند، از جمله مشکلات ویزا، اقتصاد، نگرانی‌های بهداشتی و ایمنی و مهم‌تر از آن تجارت بین‌المللی را پررنگ‌تر کرد و اهمیت داشتن پاسپورت دوم یک کشور صلح‌آمیز و باثبات راهی عالی برای اطمینان از داشتن یک راه‌ حل ایمن را نشان داد. تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران با سرمایه‌گذاری در برنامه های مختلف با موفقیت تابعیت و یا اقامت دوم را به‌دست آوردند و بر این مشکل غلبه کردند. بازار ارائه شهروندی و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری پیشنهادهای زیادی برای رفع نیاز هر کسی دارد و شاید به همین دلیل است که به یک صنعت 2 میلیارد دلاری تبدیل شده و ارزش بازار ویزای طلایی 22 میلیارد دلار در سال است.

با این حال، سال 2022 بدون شک فهرستی طولانی از تحولات غافلگیرکننده را برای بازار مهاجرت سرمایه‌گذاری در پیش خواهد داشت. اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری در این بازار، آینده خود را تغییر داده و تضمین نمایید، در اینجا وضعیت فعلی هر برنامه و آخرین تغییرات آن را مورد بحث قرار می‌دهیم تا به شما در انتخاب بهتر کمک کنیم.

برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری

ابتدا نگاهی به محبوب‌ترین برنامه‌ها در سال 2021 و 2022 خواهیم داشت:

  1. دومینیکا
  • 100 هزار دلار آمریکا کمک مالی به دولت و یا
  • 220 هزار دلار سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

برای تبدیل شدن به شهروند دومینیکا نیازی به اقامت و بازدید از کشور نیست. امکان سفر بدون ویزا به چین، روسیه و بیش از 140 کشور دیگر وجود دارد. طی 5 سال گذشته رتبه اول بهترین برنامه شهروندی را از آن خود کرده است و در میان ایرانیان نیز بیشترین محبوبیت را داراست.

  1. گرانادا
  • 150 هزار دلار آمریکا (کمک مالی) و یا
  • 220 هزار دلار آمریکا (سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات)

برای مهاجرت سرمایه گذاری 2022 و دریافت شهروندی نیازی به اقامت و بازدید از گرانادا نیست و دارای معافیت بدون ویزا با چین و روسیه است. گرانادا به این دلیل نسبت به سایر پاسپورت‌های کارائیب برتری دارد که امکان درخواست ویزای معاهده  E-2 به ایالات متحده را دارد. (E-2 جایگزین ارزانتر EB-5 و نوعی ویزای غیر مهاجرتی است).

  1. سنت‌کیتس و نویس
  • 150 هزار دلار کمک بلاعوض به دولت و یا
  • سرمایه‌گذاری 200 هزار دلار در املاک و مستغلات

برای دریافت پاسپورت سنت‌کیتس هیچ نیازی به اقامت و بازدید از این کشور نیست.

  1. سنت‌لوشیا
  • 100 هزار دلار کمک مالی به دولت و یا
  • سرمایه‌گذاری 300 هزار دلار در املاک و مستغلات

برای دریافت پاسپورت سنت‌لوشیا نیازی به اقامت و بازدید از سنت‌لوشیا نیست.

  1. آنتیگوا و باربودا
  • 100 هزار دلار (کمک مالی) و یا
  • 400 هزار دلار سرمایه‌گذاری ترکیبی در املاک و مستغلات

هنگامی که برای اولین بار درخواست پاسپورت می‌کنید، هیچ الزامی برای اقامت وجود ندارد، اما زمانی که پاسپورت خود را پس از انقضا تمدید می‌نمایید، باید در دوره 5 ساله قبلی به مدت 5 روز از آنتیگوا بازدید کرده باشید. همچنین برای دریافت شهروندی یا پاسپورت در ابتدا نیازی به بازدید از کشور هم نیست.

  1. وانواتو
  • 130 هزار دلار کمک به برنامه حمایت از توسعه (DSP)و یا
  • سرمایه‌گذاری 250 هزار دلار در گزینه املاک و مستغلات (REO)
  1. ترکیه
  • سرمایه‌گذاری 250 هزار دلار در املاک و مستغلات و یا
  • سرمایه‌گذاری 500 هزار دلار در شرکتی در ترکیه و یا
  • اوراق قرضه دولتی یا سپرده‌های بانکی به ارزش 500 هزار دلار

طرح CBI ترکیه در بین سرمایه‌گذاران عرب بسیار محبوب است و تاکنون بیش از یک میلیارد دلار در حال حاضر از طریق طرح شهروندی در بازار املاک ترکیه سرمایه‌گذاری کرده اند. شهروندان ترکیه (دارندگان پاسپورت) هنوز برای سفر به منطقه شنگن، کانادا یا بریتانیا به ویزا نیاز دارند.

در سال 2020، ترکیه این برنامه را ساده و قابل دسترسی کرده است. با خرید ملک بدون سفر به ترکیه می‌توان تابعیت خود را از طریق کنسولگری‌های ترکیه در هر نقطه از جهان دریافت نمود.

  1. بلغارستان

بلغارستان اوراق قرضه دولتی برای شهروندی را در سال 2021 حذف کرد. در حال حاضر، مسیر سرمایه‌گذاری در تجارت تنها امکان برای دریافت سریع شهروندی است.

پاسپورت بلغارستان نیز بسیار باارزش است زیرا دارای حقوق کامل سکونت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بریتانیا است و همچنین دارای سفر بدون ویزا به کانادا است. اگرچه الزامات یادگیری زبان نیز اعمال می‌شود زیرا بلغارستان اخیرا قوانین شهروندی خود را سختگیرانه‌تر کرده است.

ویزاهای طلایی و برنامه‌های اقامت و مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در سال 2022

اگر امکان دستیابی به شهروندی را ندارید، ما به شما طرح‌های اقامت را پیشنهاد می‌کنیم:

  • پرتغال – 280هزار یورو (املاک)، تمکن مالی و کارآفرینی – اقامت دائم و تابعیت پس از 5 سال
  • یونان – 250 هزار یورو (املاک) – تابعیت پس از 7 سال
  • قبرس – 300 هزار یورو (املاک) – اقامت دائم
  • مالتا – 350 هزار یورو – اقامت دائم
  • اسپانیا – 500 هزار یورو (املاک) – تابعیت پس از 10 سال
  • انگلستان – سرمایه‌گذار Tier 1 به مبلغ ۲ میلیون پوند – تابعیت پس از ۵ سال

مروری بر محبوب‌ترین برنامه‌های اقامت و شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری

زمان (ماه)قیمتنوعسرمایه‌گذاریکشور
6 – 4100 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضدومینیکا
8 – 6150 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضسنت‌کیتس و نویس
6 – 3150 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضگرانادا
8 – 6100 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضسنت لوشیا
6 – 4100 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضآنتیگوا و باربودا
2 – 1130 هزار دلارتابعیتکمک بلاعوضوانواتو
6 – 4250 هزار یوروتابعیتسرمایه‌گذاری در املاکترکیه
181 میلیون یوروتابعیتسرمایه‌گذاریبلغارستان
8 – 6280 هزار یورواقامتسرمایه‌گذاری در املاکپرتغال
2250 هزار یورواقامتسرمایه‌گذاری در املاکیونان
3 – 2300 هزار یورواقامتسرمایه‌گذاری در املاکقبرس
4350 هزار یورواقامتسرمایه‌گذاری ترکیبیمالتا
3 – 2500 هزار یورواقامتسرمایه‌گذاری در املاکاسپانیا
242 میلیون پونداقامتسرمایه سهامانگلستان

نکات مهم درباره بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری در سال 2022

  • دومینیکا و سنت لوشیا از ارزان‌ترین برنامه مهاجرت سرمایه گذاری 2022 و برنامه‌های شهروندی برای افراد مجرد و خانواده‌های سرمایه‌گذار هستند.
  • آنتیگوا و باربودا ارزان‌ترین برنامه شهروندی برای خانواده‌ها است.
  • وانواتو سریع‌ترین زمان پاسپورت یک ماه و نیمه را در میان همه طرح‌ها دارد.
  • سنت‌کیتس قدرتمندترین پاسپورت کارائیب از نظر سفرهای بدون ویزا است.
  • گرانادا، ترکیه، و مونته‌نگرو یک معاهده E-2 با ایالات متحده دارند، بنابراین با تبدیل شدن به یک شهروند، این شانس را دارید که برای ویزای غیر مهاجرتی E-2 به ایالات متحده درخواست دهید.
  • قبرس ارزان‌ترین برنامه RBI را در اروپا دارد.

برنامه‌های سرمایه‌گذاری از طریق شهروندی افراد دارای سرمایه بالا در کشورهای در حال توسعه را که به دنبال کسب پاسپورت دوم در سبد سرمایه‌گذاری خود هستند، جذب خود می‌کنند. پاسپورت دوم امکان تحرک بیشتر همراه با آزادی سفر بدون ویزا را فراهم می‌کند و این یک گزینه جایگزین برای حفاظت از دارایی آنها در خارج از کشور است. امنیت، حریم خصوصی و حفاظت از خود درمقابل جنگ و مشکلات دیگر از جمله اقتصاد را تضمین می‌کند. بیشتر این برنامه‌ها امکان همراهی تمامی اعضای خانواده را در پرونده متقاضی اصلی فراهم می‌کنند. مزیت داشتن شهروندی دوم، فرصت بهره‌مندی از آموزش در سطح جهانی را برای فرزندان در بهترین مدارس و دانشگاه‌های خارج از کشور فراهم می‌کند. امکان سرمایه‌گذاری در بازارهای بین المللی املاک، سهولت انجام تجارت و عدم الزام به پرداخت مالیات بر درآمدهای بین‌المللی نیز از جمله جنبه‌های جذاب برنامه‌های CBI هستند.

در مجموع مهم‌ترین دلیلی که اخیراً سبب محبوبیت برنامه «شهروند از طریق سرمایه‌گذاری» شده، این مزیت است که پاسپورت‌ها در عرض مدتی کوتاه و بدون نیاز به سفر به کشور مقصد صادر می‌شوند و الزامی به اقامت وجود ندارد. اگر شما نیز در میان کسانی هستید که در شرایط بحرانی مایلید که یک راه امن خروج داشته باشید دریافت پاسپورت دوم پاسخی به نیاز شماست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ شهروندی و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت پاسپورت دوم برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی و اقامت از طریق سرمایه‌گذاری دارید، در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com