جامع ترین راهنمای بیمه و خدمات درمانی در مجارستان

جامع ترین راهنمای بیمه و خدمات درمانی در مجارستان

قبل از اینکه بحث اصلی این مقاله یعنی بیمه و خدمات درمانی در مجارستان را شروع کنیم، بهتر است در مورد جدیدترین شرایط اقامت کشور مجارستان کم اطلاعات کسب کنید. شما می‌توانید به راحتی و با حداقل سرمایه فقط و فقط 155,000 یورو اقامت این کشور را کسب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه “اقامت مجارستان با خرید ملک و سرمایه گذاری” مراجعه کرده و یا با شماره‌های درج شده در وبسایت، تماس بگیرید. مشاورین ما نیاز های شما را بررسی کرده و بهترین ها را به شما پیشنهاد می‌دهند.

در خصوص بیمه خدمات درمانی مجارستان، هرچیزی که لازم است بدانید، در این مقاله ذکر شده است. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید:

سیستم بهداشت و درمان در مجارستان

در ابتدا باید گفت که کشور مجارستان، یک سیستم بهداشتی کامل و همچنین تحت پوشش مالیاتی را داراست. مراقبت های پزشکی در کشور مجارستان در مقایسه با بیشتر کشور های غربی، کیفیت بسیار بالایی دارد. هزینه بهداشت و درمان نیز در کشور مجارستان پایین است. در نتیجه مجارستان به یک مقصد گردشگری – پزشکی تبدیل شده است. صندوق بیمه بهداشت HIF، هزینه بهداشت و درمان مجارستان را تامین می‌کند. این صندوق اجازه دسترسی به انواع درمان ها در بیمارستان دولتی را به افراد داده و همچنین به وسیله کمک های عمومی و  دولتی، بودجه خود را تامین می‌کند.

مزایای زیادی در سیستم مراقبت های بهداشتی مجارستان وجود دارد. زمانی که در یک شرکت مجارستانی شروع به کار کنید، به طور خودکار این سیستم برای شما فعال می‌شود. پس بهره مند شدن از این سیستم به سهولت انجام می‌شود. همچنین میزان پولی که باید بپردازید، بسیار اندک است. در نتیجه خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. اینکه شما در کدام شهر سکونت دارید، بر کیفیت خدمات درمانی تا حدودی می‌تواند تاثیرگذار باشد. یکی از معدود نکات منفی بیمه خدمات درمانی در مجارستان، این است که اکثر پزشکان، ترجیح می‌دهند در مراکز خصوصی کار کنند تا مراکز عمومی و دولتی که این می‌تواند کمی بر کیفیت ارائه خدمات درمانی در مجارستان، تاثیر منفی بگذارد.

عملکرد سیستم بهداشت و درمان در مجارستان چگونه است؟

تقریبا به مدت یک دهه است که سیستم مراقبت های بهداشتی در این کشور، دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است.

وزارت بهداشت مجارستان در سال 2010 برچیده شد و امروزه یک نهاد بزرگتر به اسم وزارت منابع انسانی جایگزین آن شده است. این نهاد سیاست‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی را نیز تحت نظر خود دارد. برای توضیح این مسئله، می‌توان به این اشاره کرد که مراقبت های بهداشتی حدود 4.8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را شامل می‌شود و این سازمان، زمان و بودجه کافی را به این کار اختصاص می‌دهد.

کارفرمایان باید مالیات مشارکت اجتماعی بپردازند و دولت هر میزانی که نیاز باشد برای مراقبت های بهداشتی کارمندان، به کار می‌گیرد. البته کارمندان نیز حدود 13% از حقوق ناخالص خود را برای بیمه درمانی پرداخت می‌کنند و زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنند باید مدرکی برای اثبات آن تحویل دهند.

بیمه و خدمات درمانی در مجارستان

خدمات مراقبت های بهداشتی مجارستان

اداره صندوق بیمه سلامت ملی (NEAK)، مزایای نقدی مثل هزینه بیماری، کمک هزینه مراقبت ار کودک و پرداخت دارو را پرداخت می‌کند. همچنین خدمات دیگری از جمله ( معاینات پیشگیرانه، مراقبت های اولیه و تخصصی، بعضی از مراقبت های دندان پزشکی را برای کسانی که بیمه هستند را  نیز انجام می‌دهد.

یکی از مسائلی که درمورد وضعیت بیمارستان ها و مراکز درمانی مجارستان وجود دارد، این است که  باوجود تلاش های زیاد در جهت مدرن کردن بیمارستان ها، حتی پایتخت این کشور یعنی بوداپست نیز امکانات نسبتا کمی دارد.

بعضی از بیمارستان هایی که در بوداپست وجود دارد، در اوایل قرن بیستم ساخته شده است. نکته دیگر در این رابطه این است که پزشکان دستمزد زیادی نمی‌گیرند؛ به همین دلیل برای اقامت پزشکان جوان در این کشور، زمینه مناسبی فراهم نیست.

چه کسانی حق بهره مندی از دریافت مراقبت های بهداشتی را دارند؟

آگاه باشید که کمک های اولیه و مراقبت‌های اضطراری برای همه افراد، بدون در نظر گرفتن ملیت یا مدت زمان اقامت در مجارستان، رایگان است. اما برای دیگر خدمات مراقبت‌های بهداشتی، این مسئله بستگی به این دارد که شما شهروند اتحادیه اروپا EFTA/ هستید یا خیر.

اگر شهروند اتحادیه اروپا و تابع منطقه آزاد اروپا باشید، می‌توانید از کارت بیمه سلامت اروپایی خود در مجارستان بهره ببرید. این بیمه می‌تواند درمان رایگان را در اختیار شما قرار دهد. همچنین امکان استفاده از خدمات درمانی در آمبولانس را نیز می‌توانید داشته باشید.

اگر شما تابعیت کشوری ثالث را داشته باشید ( کشور های غیر از اتحادیه اروپا و مناطق اقتصادی اروپا) و به هر مراقبت بهداشتی دیگر به جز کمک های اولیه یا اورژانسی نیاز پیدا کنید، هزینه درمان به عهده خودتان خواهد بود. ولی زمانی که مجوز اقامت را گرفتید و کار یا تحصیل خود را شروع کردید، می‌توانید همانند شهروندان آن کشور، تحت پوشش سیستم های مراقبت های بهداشتی قرار بگیرید.

باتوجه به مشکلاتی که در بهداشت و درمان مجارستان وجود دارد، حتی اگر صندوق بیمه بهداشت، امکان دسترسی به مراقبت های پزشکی و دارو های رایگان را در اختیار مهاجرین قرار دهد، آن ها ترجیح می‌دهند که بیمه های خصوصی و بیمه درمانی داشته باشند. زیرا در مدت زمان کوتاهی می‌توانند به بیمارستان‌های خصوصی و درمان های خصوصی دسترسی داشته باشند.

بیمه گردشگری و کار در مجارستان

اگر برای کار یا تحصیل در مجارستان، قصد اقامت داشته باشید، HIF به وسیله کمک های اجباری، شما را تحت پوشش قرار می‌دهد. درخواست یک کارت بیمه درمانی به عنوان کارت TAJ مجوز کار در نظر گرفته می شود. همه افراد خارجی از جمله گردشگران، خود به خود تحت پوشش کمک های اولیه و درمان اضطراری در مجارستان هستند.

کشور مجارستان در بخش خصوصی توانایی فنی خوبی دارد و همچنین هزینه های آن مقرون به صرفه است، در نتیجه گردشگران، این کشور را به عنوان مقصد پزشکی خود بر می‌گزینند.

برخی خدمات مثل جراحی دندانپزشکی، زیبایی، اقدامات بازسازی، جراحی چشم و… در مجارستان بسیار پر طرفدار است و شرایط لازم برای بهره بردن از امکانات خصوصی خدمات نام برده شده چندان دشوار نیست. بطور مثال مرکز بین المللی زیبایی برای جراحی زیبایی و ترمیمی، مراکز اول پزشکی مجارستان با همکاری Clinics International  آمریکا برای زنان و ارتوپدی، مرکز بهداشتی بوندا برای آسیب های ستون فقرات و مراکز مختلف جراحی ارزان قیمت و… از مواردی هستند که می‌توان به آن ها اشاره کرد.

بیمه دانشجویی کشور مجارستان

روشن است که بهره مندی از بیمه و تسهیلات درمانی بیمه ای برای هر شخصی و در هر سنی، آرامش روانی او و خانواده اش را به همراه دارد. دانشجویان نیز از این امر مستثنی نیستند. دانشجویان به کمک بیمه درمانی دانشجویی می‌توانند از تسهیلات بسیار مناسبی برخوردار شوند. در واقع بیمه درمانی دانشجویی جزو بیمه نامه حوادث و بیمه درمانی محسوب می‌شود. شرکت های بیمه وظیفه دارند که هزینه های پزشکی و درمانی دانشجو را تا سقف تعهدات معین شده، بپردازند.

منظور از حوادث، اتفاقات غیر عمدی و غیر قابل پیشبینی به دلیل عوامل خارجی است که باعث بروز مشکلاتی چون جرح، نقص عضو، از کار افتادگی و … شده که در چنین شرایطی، شرکت بیمه کننده مورد نظر باید تمامی این هزینه ها را تقبل نماید.

بیمه دانشجویی در مجارستان

دانشجویانی که امکان بهره مندی از تسهیلات بیمه را دارند، باید حداکثر ظرف مدت 6 ماه مدارک خود را ارائه کنند. در غیر اینصورت حمایت بیمه ای را دریافت نخواهند کرد.

دانشجویان به کمک بیمه های دانشجویی کشور مجارستان، می‌توانند خدمات متعددی دریافت کنند. بسیاری از هزینه های درمان، بستری، دارو و… دانشجویان، تحت پوشش این نوع بیمه قرار می‌گیرد. یکی از شرایط دریافت ویزا و امکان تحصیل در این کشور، اخذ بیمه های دانشجویی کشور مجارستان است. این بیمه می‌تواند کل هزینه ها یا قسمتی از هزینه درمان را پوشش دهد و بخش اعظمی از مخارج شما را کاهش دهد.

توجه داشته باشید که بیمه دانشجویی در مجارستان، پشتوانه مالی مناسبی برای دانشجویان است تا در زمان بروز حوادث، بیماری ها و یا اتفاقات غیر قابل پیشبینی، می‌تواند هزینه ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.

انواع بیمه دانشجویی مجارستان

با توجه به اینکه چه نوعی از بیمه را انتخاب می کنید و خواستار چه شرایطی هستید، بیمه ها خدمات متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. پرداخت هزینه های درمان و بستری در مجارستان بدون داشتن بیمه، بسیار گران خواهد بود. در نتیجه بهتر است در انتخاب نوع بیمه دقت لازم را داشته باشید تا درصورت نیاز، بیمه، عمده هزینه شما را پرداخت کند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم دریافت بیمه دانشجویی در مجارستان برای دانشجویان خارجی اجباری است. ولی انتخاب نوع بیمه و شرایط اخذ بیمه، در اختیار دانشجو است. بیمه های درمانی در مجارستان دو نوع است:

  • بیمه های درمانی دولتی،
  • بیمه های درمانی خصوصی.

هزینه بیمه درمانی دولتی ماهانه حدود 60 یورو است و اکثر خدمات درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه های خصوصی، هزینه موارد درمانی خاصی را که حتی بیمه درمانی دولتی پوشش نمی دهد را متقبل می‌شوند.

بیمه خصوصی براساس نوع خدمات و وسعتی که شرکت های مختلف بیمه خصوصی در دسترس دانشجویان قرار می‌دهند، متفاوت اند. باید بدانید که سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی مجارستان، بسیاری از بهترین پزشکان کشور را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

هزینه ها براساس نوع بیمه انتخابی و مکان ویزیت یا بستری شما، به دو شکل پوشش داده می شود.

  • ممکن است مرکز درمانی مذکور، طرف قرارداد بیمه باشد و هزینه ای دریافت نکند.
  • در حالت بعدی ممکن است که شما هزینه را کاملا پرداخت کنید و با گرفتن رسید و ارائه به شرکت بیمه، هزینه ها را به طور کامل از بیمه بگیرید.

خدمات تحت پوشش بیمه های دانشجویی:

می‌خواهیم بدانیم خدمات تحت پوشش بیمه های دانشجویی چه مواردی را شامل می‌شود و دانشجویان چه بیمه ای با چه خدماتی را می توانند خریداری کنند؟

این موضوع به یک سری عوامل از جمله بودجه، بیماری های زمینه ای و … افراد بستگی دارد. بطور کلی باید بیمه ای را تهیه کنید که بتواند حداقل خدمات زیر را تحت پوشش قرار دهد:

  • بستری،
  • چکاپ،
  • آزمایش،
  • درمان در منزل،
  • واکسیناسیون،
  • مراقبت های بیمارستانی،
  • فیزیوتراپی،
  • سونوگرافی،
  • هزینه دارو ها،
  • چشم پزشکی،
  • دندان پزشکی،
  • مشاوره ها تخصصی.

تفاوت بیمه های مسافرتی با دانشجویی

یک اشتباه رایج درباره بیمه دانشجویی این است که بعضی افراد این بیمه را با بیمه مسافرتی دانشجویی اشتباه می‌گیرند. فرق بین بیمه مسافرتی با دانشجویی روشن است و این دو بیمه کاملا از یک دیگر مجزا هستند. افرادی که قصد دارند به یک سفر خارجی بروند و در مدت زمان کوتاهی در آن کشور اقامت داشته باشند، از بیمه مسافرتی استفاده برخوردار خواهند شد. در حالی که بیمه دانشجویی برای دانشجویانی است که قصد دارند در یک کشور، مانند همین کشور مجارستان تحصیل کنند و مدت زمان اقامت آن ها تقریبا طولانی است. توجه کنید که یکی از شروط اساسی و مهم برای صدور ویزای تحصیلی، اخذ و ارائه بیمه مسافرتی است. درصورت نداشتن بیمه، ویزا رد خواهد شد.

به طور کلی، بیمه مسافرتی و بیمه دانشجویی به منظور کمک در مواجهه با مشکلات در سفر و تحصیل در کشور خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت های ارائه دهنده بیمه در مجارستان

در حال حاضر نزدیک به 40 شرکت کوچک و بزرگ در کشور مجارستان فعالیت دارن که معمولا معتبر ترین بیمه های دانشجویی را به متقاضیان ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که برای تهیه نوع بیمه و خدمات تحت پوشش آن باید به شرایط سلامتی فرد توجه کنید. حتما قبل از انتخاب بیمه مناسب خود،  با مشاوران و افراد متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین بیمه و بهترین خدمات را دریافت کنید.

در این خصوص، می‌توانید از مشاورین و متخصصین شرکت سی بی اف ایران (کراس بوردر فریدم) راهنمایی لازم را دریافت کنید. تنها کافی است از طریق راه های ارتباطی درج شده در وبسایت، با ما در تماس باشید تا در این زمینه، به شما مشاوره تخخصی و رایگان ارائه دهیم.

برخی از این شرکت های معتبر عبارتند از: Alianz care, Aetna international, cicago global, UNION, Generali, GeoBlue,…

هزینه بیمه درمانی و سلامت مجارستان

  • بیمه سلامت یا  health insurance  نوعی بیمه است که هزینه های خدمات سلامت و پزشکی، درمان و توانبخشی افراد بیمه شده را تامین می‌کند. بیمه درمانی برای دانشجویان کالج ها و دانشگاه های مجارستان، اجباری بوده و هزینه آن در هر ماه 16.50 یورو و در یک سال 200 یورو است.
  • هزینه آزمایشات پزشکی مثل ایدز، هپاتیت و عکس قفسه سینه برای دانشجویان حدود 100 یورو است.
  • هزینه های دندان پزشکی در این کشور نسبت بالا بوده و بهتر است قبل از مهاجرت به مجارستان مراجعات خود را در جهت درمان مشکلات دهان و دندان به پزشک معتمد خود انجام دهید و مراقب سلامت خود باشید.
  • هزینه ویزیت پزشک برای دانشجویان مجارستان حداقل 20 یورو است. همچنین توجه داشته باشید که هزینه دارو در این کشور از ایران نسبتا بیشتر است.
  • نکته ای که وجود دارد این است که بیمه درمانی فقط شامل عمل های جراحی که باعث بستری شدن در بیمارستان است، بوده و بیماری های سرپایی مثل سرماخوردگی را شامل نخواهد شد.

چه خدماتی تحت پوشش بیمه سلامت مجارستان قرار نمی گیرد؟

  • خدمات درمانی خارج از خاک مجارستان،
  • جراحی های زیبایی،
  • خدمات دندانپزشکی،
  • خدمات ناباروری و نازایی.

بیمه درمانی مجارستان

خدمات بیمارستانی برای بیمه درمانی دانشجویان مجارستان

  • خدمات بستری شدن شبانه روزی در بیمارستان،
  • هزینه زایمان،
  • هزینه دارویی تایید شده برای بهبودی در بیمارستان،
  • هزینه جراحی،
  • هزینه کار درمانی و گفتار درمانی،
  • هزینه جراحی های پروتز تا سقف تایید شده توسط دولت،
  • خدمات نامحدود اورژانسی از جمله حمل و نقل آمبولانس و درمان در محل توسط خدمات دهندگان رسمی بیمه.

2 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر آقای علی
      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما.
      ممنون از توجه شما به محتوای سایت و بسیار خوشحالیم از اینکه برای شما مفید بوده است. بله حتما پیام شما را به همکاران شرکت انتقال می دهیم.
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره واتس آپ ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱۱ خانم ندا مشاور ارشد فارسی زبان ما در ارتباط باشید.

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com