لیسبون در رتبه چهارم بهترین شهرها برای مهاجران

لیسبون در رتبه چهارم بهترین شهرها برای مهاجران

اینترنیشن (InterNations) با اعلام رتبه‌بندی بین‌المللی از نظر کیفیت زندگی، پایتخت پرتغال را در مقام چهارم بهترین شهرها برای مهاجران قرار داده است. این رتبه­‌بندی براساس معیار هایی از قبیل کیفیت زندگی، راحتی و سازگاری و همچنین مسائل مالی و اقتصادی انجام شده است.

دلایل زیادی باعث شده تا مهاجران و شهروندان خارجی از زندگی در لیسبون لذت ببرند. برخی از این دلایلف آب و هوای گرم و آفتابی، استقبال اهالی بومی، فرهنگ و تفریحات شبانه بسیار جذاب است. اما این شهر از نظر مهاجران خارجی دارای چشم­انداز شغلی نامناسبی است. بررسی­‌های انجام شده نشان می­‌دهند که 28 درصد از اشخاص خارجی‌ مقیم این شهر اعتقاد دارند که مهاجرت به لیسبون موجب پیشرفت شغلی آن ها نشده است. میزان اعتقاد به عدم پیشرفت شغلی از طریق مهاجرت در سطح جهانی 18 درصد است. بر اساس بررسی فوق، بیش از یک چهارم مهاجران در لیسبون احساس می‌کنند که حقوق مناسبی برای کار خود دریافت نمی‌کنند. این باور بر پایه حیطه فعالیت آن ها، صلاحیت‌ و نقش آنان در این زمینه به وجود آمده است. طبق آمار بدست آمده حدود 20% از شهروندان خارجی و مقیم لیسبون، بر این باورند که حقوق مکفی در قبال شغل و حیطه کاری خود دریافت نمی‌کنند.

لیسبون، پنجمین شهر دنیا از نظر کیفیت زندگی و استقرار مهاجران

در رتبه­ بندی کلی، شهر لیسبون در میان 50 شهر جهان دارای مقام چهارم است. اما بر اساس دیگر فاکتور های ارائه شده در این نظرسنجی، این شهر در مقام پنجم جای گرفته است. این معیارها شامل کیفیت زندگی، امور مالی و شخصی، و راحتی استقرار می‌شود.

این نظرسنجی نشان داد که شهر لیسبون یکی از شهرهایی است که مهاجران از زندگی خارج از کشورشان بیشتر احساس خوشبختی می­کنند. همچنین این شهر، یکی از بهترین شهرها از نظر کیفیت زندگی است. بر اساس ملاک یادشده این شهر در مقام پنجم جهانی قرار دارد. تقریباً همه مهاجران از آب و هوای این شهر راضی هستند. این شهر در مقام اول جهانی از این نظر قرار دارد.

در این شهر فرهنگ و زندگی شبانه از یک سو و فرصت­ بهره­برداری از ورزش­های تفریحی از سوی دیگر بسیار مورد توجه است. دلیل دیگر علاقه به این شهر آن است که بیش از ۹ نفر از هر ۱۰ نفر در لیسبون احساس امنیت می کنند. آنها می­توانند به راحتی با پای پیاده و یا دوچرخه رفت و آمد کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع دریافت پاسپورت پرتغال: ۲۰۲۳

همچنین شهر لیسبون مقام پنجم از نظر راحتی تهیه مسکن را دارد. این بررسی نشان می‌­دهد که لیسبون از نظر روابط اجتماعی در میان مردم بومی در مقام چهارم قرار دارد. همچنین لیسبون مقام دوم از نظر فرهنگ را به خود اختصاص داده است. بر اساس این نظرسنجی، مهاجران و افراد مقیم این شهر،  رفتار ساکنان بومی را عموماً دوستانه و صمیمی توصیف می‌کنند. از دید این افراد عادت به فرهنگ محلی و رسم و رسومات بسیار آسان است. از این رو مهاجران از زندگی اجتماعی خود در لیسبون راضی بوده و لذت می‌برند.

گزارش Expat Insider منتشرشده در سال 2022، 50 مقصد مهاجرتی از سراسر جهان را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. همچنین این گزارش مقصدهای مهاجرتی مورد بررسی را از نظر کیفیت زندگی مهاجران رتبه­ بندی نموده است که در ادامه، این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

در این نظرسنجی از مهاجران درخواست شد تا فاکتور های متعددی را مورد ارزیابی قرار دهند. این ملاک­ها شامل  سهولت در تهیه مسکن، کار در خارج از کشور و امور مالی شخصی در محل اقامت می‌شد. این رتبه‌بندی همچنین شامل ملاک  Expat Essentials بود که زندگی دیجیتال، موضوعات مدیریتی، مسکن و زبان را در بر می‌گرفت.

امسال، چهار شهر اروپایی به جمع ده شهر برتر جهان راه یافتند. بر این اساس والنسیا مقام اول، لیسبون مقام چهارم، مادرید مقام پنجم و بازل مقام هفتم در رتبه ­بندی جهانی را کسب کرده­ اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com