بهترین کشور برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

بهترین کشور برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چیست؟

مهاجرت یا اقامت از طریق سرمایه گذاری شکلی از مهاجرت قانونی است که توسط بیش از 80 کشور مستقل در سراسر جهان استفاده می‌­شود. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به این معناست که یک دولت از سرمایه­ گذاران خارجی سرمایه جذب نموده و در ازای آن به آنها اقامت یا شهروندی می‌­دهد.

پاسپورت دوم یا کارت اقامت به شما کمک می­‌کند تا در هر زمان وارد کشور شوید و بدون ویزا سفر کنید.

این روش اقامت شامل شهروندی و اقامت برنامه‌های سرمایه‌ گذاری مختلف است که به افراد اجازه می‌دهد در ازای سرمایه‌ گذاری در کشورهای میزبان خود، شهروندی یا حقوق اقامت کسب کنند. توسعه اقتصاد جهانی در دهه­‌های اخیر منجر به گسترش بیشتر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری شده است.

هنگامی که این امر به طور مؤثر مدیریت شود، منافعی برای فرد، کشور میزبان و جامعه ایجاد می‌کند و در نتیجه، صلح را در جهان آسان­تر می‌کند.

افرادی که مهاجرت از طریق سرمایه ­گذاری را انتخاب می‌­کنند عموماً به دنبال نقل مکان و ساختن زندگی بهتری هستند. امنیت، آموزش بهتر، شغل فرصت ها و تحرک بیشتر خود و خانواده هایشان دلایل اصلی این امر هستند.

اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری گامی مثبت است و به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد SDGs کمک می‌­کند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا مزایای این امر را بررسی کرده و بهترین کشور برای اقامت از طریق سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم.

مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چیست؟

گاهی اوقات مهاجرت با سرمایه گذاری آسان­تر از انتخاب مسیر دیگری برای اقامت است. سرمایه گذاران می توانند تابعیت یا اقامت را تحت شرایط راحتی دریافت کنند. آنها نیازی به قبولی در امتحانات زبان ندارند، می­‌توانند بیشتر سال را در کشور بمانند یا چندین سال را در آنجا سپری ­کنند.

در برخی از کشورها برای مهاجرت، خارجی­‌ها مجاز به خرید املاک و مستغلات برای دریافت اقامت یا شهروندی هستند. پرتغال، یونان، مالت، اسپانیا، ترکیه، مونته نگرو و امارات از جمله آنها هستند.

مزایای کشورهای میزبان

کشورهای میزبان نه تنها از جریان ایجاد جدید مشاغل و افراد بسیار ماهر سود می­‌برند، بلکه کمک های مالی به جامعه و فرهنگ نیز بسیار کمک می­‌کند. اعطای اقامت از طریق سرمایه ­گذاری، برای بسیاری از کشورهای میزبان، در تأمین مالی فعالیت‌­های کلیدی دولت مانند امداد­رسانی در بلایای طبیعی و برنامه های اجتماعی بسیار مهم است.

سرمایه گذاری­، تزریق سرمایه مستقیم نقدینگی غیر بدهی به ترازنامه های ملی را فراهم نموده و در نتیجه به کاهش بار بدهی در بسیاری از کشورها نیز کمک می‌کند.

برنامه‌های اقامت سرمایه‌ گذاری، کارآفرینانی را جذب می‌کنند که فعالیت تجاری و اشتغال محلی و درآمد مالیاتی ایجاد می‌کنند.

مزایا برای افراد

افراد اغلب از اقامت از طریق سرمایه گذاری برای راه اندازی یک کسب و کار جدید در حوزه قضایی انتخابی خود برای بهره مندی از تحرک بیشتر، تحصیل و فرصت های شغلی بهتر برای فرزندانشان، یا صرفاً زندگی در کشوری با ثبات سیاسی بیشتر استفاده می­‌کنند.

مزایای اقامت از طریق سرمایه گذاری

تابعیت چندگانه

برخی از کشورها به شهروندان خود اجازه تابعیت چندگانه می­‌دهند. به عنوان مثال، شهروندان پرتغال و یونان ممکن است از مزایای شهروندی چندگانه برخوردار باشند.

اما برخی دیگر از کشورها به شهروندان خود اجازه نمی‌­دهند که تابعیت سایر ایالت ها را دریافت کنند. اسپانیا، اتریش، امارات و برخی کشورهای دیگر در این لیست قرار دارند.

ویزای طلایی (Golden visa) چیست؟

ویزای طلایی اروپا یا Golden visa امکانی است که برخی از کشورهای اروپایی جهت اعطای اقامت و یا شهروندی به سرمایه­ گذاران در نظر گرفته‌اند. برخی از کشورهای اروپایی به اشخاصی که به وسیله شیوه های گوناگون در کشورشان سرمایه گذاری می‌کنند، اقامت دائم آن کشور و حتی حق شهروندی اعطا می‌کنند.

لیست بهترین کشورها برای اخذ اقامت

کشور هایی که در میان مهاجران محبوب هستند:

  • یونان،
  • پرتغال،
  • اسپانیا.

سرمایه گذاری در کشور های یونان و پرتغال را به تفضیل در ادامه توضیح خواهیم داد.

بهترین کشور برای اقامت از طریق سرمایه گذاری

ویزای طلایی یونان که در جولای 2013 راه اندازی شد، در ازای سرمایه گذاری، ویزای اقامت پنج ساله را اعطا می‌­کند. هیچ شرط حداقلی برای اقامت وجود ندارد و فرزندان تا سن 21 سال شامل می شوند. ویزا به مدت پنج سال اعطا می شود و در صورت حفظ سرمایه گذاری ملک، هر پنج سال یکبار تمدید می­‌شود. برای حفظ و تمدید ویزای سرمایه گذار نیازی به زندگی در این کشور نیست.

  • مزایای ویزای طلایی یونان

یونان یکی از مقرون به صرفه ترین برنامه های ویزای طلایی در اروپا را ارائه می دهد. اقامت یونان به دارنده مجوز این امکان را می‌­دهد که در صورت تمایل در یونان، زندگی، کار و تحصیل کنند. از آنجایی که یونان بخشی از منطقه شینگن است، ساکنان یونان می‌توانند بدون ویزا به سایر کشورهای منطقه شینگن اتحادیه اروپا سفر کنند و این امکان را دارند که هر 180 روز تا 90 روز را در سایر کشورهای شینگن بگذرانند.

  • مزایای کلیدی:
  1. هزینه های دولتی پایین؛
  2. سفر بدون ویزا در سراسر منطقه شنگن اتحادیه اروپا؛
  3. اقامت دائم و تابعیت یونان؛
  4. اقامت کامل خانواده؛
  5. و ….
  • شرایط اعطای اقامت یونان
  1. حداقل سرمایه گذاری 250000 یورو؛
  2. برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا باز است؛
  3. عدم سوء پیشینه؛
  4. بودجه و مراقبت های بهداشتی کافی؛
  5. عدم رد ویزای شینگن قبلی؛
  6. و …

ویزای طلایی یونان در مقایسه با پرتغال

تفاوت اصلی بین این برنامه ها این است که پرتغال مسیر انعطاف پذیرتری را برای شهروندی ارائه می‌دهد. برنامه اقامت دائم یونان برای کسانی که به طور خاص خواهان املاک و مستغلات در یونان هستند، با مزیت اضافی مجوز اقامت بهتر است.

آیا سرمایه گذاری ویزای طلایی یونان ارزشمند است؟

بله! یکی از ارزان ترین برنامه های ویزای طلایی موجود برای اقامت اروپا، یونان است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اقامت از طریق سرمایه گذاری در یونان می­‌توانید مقاله مربوط را مطالعه کنید و همچنین می توانید با متخصصان و مشاوران برجسته ما در سی بی اف ایران (CBF) تماس حاصل فرمایید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

ویزای طلایی پرتغال

برنامه ویزای طلایی پرتغال ثابت کرده است که محبوب ترین طرح در اروپا است و سرمایه گذاران جذب انعطاف پذیری، هزینه و مزایای آن هستند. این ویزای سرمایه‌گذاری پیشگام که در سال 2012 معرفی شد، به طور موثر مفهوم ویزای طلایی را راه‌اندازی کرد و آن را به جریان اصلی تبدیل کرد و پایه‌هایی را برای کشورهای دیگر مانند یونان و اسپانیا ایجاد کرد. از آن زمان، برنامه پرتغال به طور فعال در سطح بین المللی ترویج شده است و بیش از 6.0 میلیارد یورو سرمایه گذاری داخلی در اقتصاد جذب می کند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به پرتغال

سرمایه گذاری در پرتغال

سرمایه گذار با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در پرتغال، اجازه اقامت ویزای طلایی را برای خانواده ای شامل فرزندان تحت تکفل دریافت می­‌کند. اگرچه روش‌های دیگری در دسترس هستند (مقاله اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری را مطالعه کنید)، مسیر املاک و مستغلات بیش از 92 درصد از همه برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع دریافت پاسپورت پرتغال

واجد شرایط بودن و الزامات

علاوه بر سرمایه گذاری و هزینه، متقاضیان باید یک حساب بانکی پرتغالی نیز باز کنند. سرمایه گذاران ملزم به داشتن سابقه کیفری پاک، بیمه درمانی کامل و ارائه درخواست های خود به همراه بیومتریک کامل هستند. این نیاز به یک بازدید از پرتغال در مرحله درخواست دارد.

ویزای طلایی پرتغال را می توان در فواصل دو ساله تمدید کرد، مشروط بر اینکه متقاضی هر دو سال یک بار دو هفته را در این کشور سپری کند و سرمایه گذاری خود را حفظ کند.

اقامت دائم و تابعیت پرتغال

یکی از جذاب ترین گزینه های ویزای طلایی پرتغال، امکان درخواست اقامت دائم یا شهروندی پس از پنج سال بدون نیاز به اقامت تمام وقت در پرتغال است. متقاضی و خانواده‌شان برای تمدید ویزای طلایی پرتغال هر دو سال یکبار فقط به مدت دو هفته اقامت نیاز دارند.

کارت اقامت پرتغال که از طریق برنامه ویزای طلایی اعطا می شود به دارنده این امکان را می‌دهد که در سراسر منطقه شنگن اتحادیه اروپا سفر کنند. شهروندی پرتغال و پاسپورت دوم حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از اتحادیه اروپا را نشان می‌دهد.

برخی از مزایای ویزای طلایی پرتغال

مزایای ویزای طلایی پرتغال کمک کرده است تا این کشور به عنوان مهمترین اقامتگاه جهان از طریق برنامه سرمایه گذاری شناخته شود. این مزایا عبارتند از:

  • سرمایه گذاری پایین
  • شرایط عالی زندگی، کار و تحصیل در پرتغال
  • سفر بدون ویزا در سراسر منطقه شنگن اتحادیه اروپا
  • امکان درخواست شهروندی پرتغال پس از پنج سال (بدون نیاز به اقامت کامل)
  • بدون مصاحبه
  • و …

شرایط اخذ اقامت در پرتغال

  1. حداقل سرمایه گذاری 280,000 یورو،
  2. عدم سوء پیشینه
  3. و…

آیا فرزندان بالای 18 سال شامل برنامه اخذ اقامت می‌شوند؟

فرزندان بالای 18 سال می توانند شامل شوند، با این حال، آنها باید برای هر سال تا زمانی که شهروندی به دست می­آید، وابسته بمانند. هیچ محدودیت سنی رسمی برای فرزندان تحت تکفل وجود ندارد، اما ما توصیه می کنیم که بیش از 22 یا 23 سال سن نداشته باشند، زیرا آنها باید برای دوره 5 تا 6 ساله بعدی وابسته بمانند. در حقیقت، اثبات اینکه یک فرد 28 ساله هنوز وابسته، مجرد و در حال تحصیل تمام وقت است، می تواند بسیار دشوارتر باشد، هرچند ممکن است.

شرکت در آزمون زبان پرتغالی واجب است؟

برای درخواست اولیه اقامت ویزای طلایی، آزمون زبان مورد نیاز نیست. آزمون زبان فقط در هنگام درخواست شهروندی قابل اجرا است، بنابراین متقاضیان 5 تا 6 سال فرصت دارند تا برای این مرحله آماده شوند. افراد زیر 10 سال نیازی به شرکت در آزمون زبان ندارند. آزمون زبان در سطح A2 (سطح مکالمه) است و بیشتر آزمون به صورت چند گزینه ای است.

روش های سرمایه گذاری ویزای طلایی پرتغال

  • سرمایه گذاری در املاک پرتغال: سرمایه‌گذاری به میزان حداقل ۲۸۰ هزار یورو در املاک و مستغلات یا سرمایه‌گذاری به میزان حداقل ۳۵۰ هزار یورو در املاک و مستغلات و همچنین سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو در املاک و مستغلات.
  • ایجاد شغل یا کارآفرینی: ایجاد حداقل ۱۰ شغل دائمی در یک شرکت جدید در پرتغال
  • انتقال سرمایه: سرمایه‌گذاری ۵ ساله به مبلغ حداقل ۱ میلیون یورو در یک بانک پرتغالی در پرتغال و یا سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار یورو در صندوق ریسک سرمایه پرتغال

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش های بالا به مقاله اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در پرتغال مراجعه کنید.

روش تمکن مالی

پرتغال مقصد اصلی افراد و خانواده هایی است که به دنبال اقامت در اتحادیه اروپا هستند. این یک محیط سیاسی و اجتماعی باثبات، قوانین مالیاتی روشن و شفاف، زیرساخت های خوب، فضای سرمایه گذاری مطلوب و کیفیت عالی زندگی را ارائه می‌­دهد. اکثر خارجی ها هزینه زندگی را پایین می­‌دانند.

ویزای خود حمایتی پرتغال که به عنوان ویزای D7 شناخته می­‌شود وضعیت اقامت را برای شهروندان از جمله بازنشستگان، کارآفرینان، صاحبین مشاغل آزاد، کارگران دورکار، که قصد نقل مکان به پرتغال را دارند و درآمد غیرفعال، معقول و منظم دریافت می‌­کنند، یا مایلند بدون سرمایه‌گذاری اقامت پرتغال را اخذ نمایند ارائه می‌­دهد.

این ویزا تحت عنوان” ویزای خود حمایتی پرتغال” یا اقامت پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی نیز شناخته می‌شود.

الزامات درآمد غیرفعال

شرط کلیدی برای ایجاد یک درخواست موفقیت آمیز این است که بتوانید نشان دهید که درآمد “منفعل” معمولی دریافت می‌­کنید، که ممکن است از حقوق بازنشستگی، اجاره، سود سهام یا دسته های خاصی از درآمد سرمایه گذاری به دست آید.

حداقل درآمد مورد نیاز با توجه به تعداد افراد تحت تکفلی که متقاضی اصلی می‌خواهد شامل شود متفاوت است، به شرح زیر:

  1. متقاضی اصلی: ماهانه ۷۰۰ یورو و یا سالانه ۱۰،۰۰۰ یورو،
  2. همسر یا شریک متقاضی اصلی: ماهانه ۳۵۰ یورو و یا سالانه ۵،۰۰۰ یورو،
  3. بابت فرزندان زیر ۱۸ سال یا بالای ۱۸ سال وابسته: ماهانه ۲۵۰ یورو و یا سالانه ۳،۰۰۰ یورو.

تمدید و حداقل شرایط اقامت

پس از تایید درخواست، کارت اقامت پرتغال برای متقاضیان صادر می­شود که دو سال اعتبار دارد. برای حفظ اقامت، کارت باید در پایان سال دوم تمدید شود و در آن زمان کارت اقامت سه ساله صادر می­شود.

ویزای غیرفعال درآمد برای کسانی است که قصد زندگی در پرتغال را دارند و بنابراین، شما باید شش ماه متوالی یا هشت ماه غیر متوالی را در پرتغال بگذرانید.

دریافت حقوق اقامت در پرتغال

به عنوان یک مقیم پرتغال، می‌توانید از مزایای بی شماری بهره مند شوید، از جمله حق دسترسی به خدمات بهداشتی و مدارس، انجام فعالیت های حرفه ای به عنوان یک پیمانکار مستقل، برخورداری از حمایت کامل تحت قوانین پرتغال، و اجازه دسترسی به آموزش حرفه ای.

آیا پرتغال مکان خوبی برای بازنشستگی است؟

پرتغال در واقع یک مقصد عالی برای بازنشستگان است. این کشور نه تنها کشوری امن و با ثبات است، بلکه آب و هوا، مردم خونگرم و استانداردهای بالای زندگی با نرخ نسبتاً مقرون به صرفه، همگی جذابیت های بزرگی برای بازنشستگان است.

آیا پرتغال کشوری گران است؟

نه، پرتغال به هیچ وجه کشور گرانی محسوب نمی‌­شود. در مناطق شهری پرتغال، می توان با 1300 یورو در ماه راحت زندگی کرد. در مناطق کم جمعیت تر، این رقم حتی کمتر است.

شرایط عمومی ویزا برای ویزای D7

شرایط عمومی ویزا برای ویزای D7 مهم است و باید مطمئن شوید که همه آنها را برآورده می­کنید. شرایط ویزا به شرح زیر است:

  • به NIF پرتغالی (شماره مالیات) نیاز دارید
  • حساب بانکی پرتغالی
  • اثبات خودکفایی مالی
  • ارائه مدرکی از محل اقامت
  • داشتن بیمه سلامت کامل
  • سابقه کیفری پاک

شما باید حداقل شرایط اقامت را برآورده کنید.

شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی (D7) به صفحه مربوط به آن مراجعه کنید، در آنجا به طور کامل توضیح خواهیم داد.

همچنین شما می توانید با مشاورین مجرب ما تماس بگیرید تا در زمینه اقامت پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی به شما مشاوره دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com