ویزای طلایی پرتغال در میان ۱۰ برنامه ویزای طلایی برتر جهان

ویزای طلایی پرتغال در میان ۱۰ برنامه ویزای طلایی برتر جهان

بر طبق آخرین بررسی‌ها، ویزای طلایی پرتغال در میان ۱۰ برنامه برتر ویزای طلایی جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دارد و حجم درخواست‌ها برای این برنامه محبوب اخذ اقامت از طریق سرمایه‌گذاری بطور چشمگیری در حال افزایش است. اگرچه آمار جالبی از سهم متقاضیان از ملیت‌های مختلف به دست آمده است ولی در تحولی جدید، حجم مشارکت اتباع آمریکا در برنامه ویزای طلایی پرتغال به بالاترین و چین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

تنها از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون صد سرمایه‌گذار ویزای طلایی پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری را انتخاب کرده‌اند. آمار ویزای طلایی SEF در ماه می نشان

داد که از این تعداد ۱۶ سرمایه‌گذار تحت گزینه صندوق سرمایه‌گذاری این برنامه تأیید شده‌اند، که مجموع سالانه سرمایه‌گذاری‌های صندوق را به رکورد ۱۰۰ سرمایه‌گذاری می‌رساند که در حال حاضر بسیار بیشتر از مجموع ۸۱ سرمایه‌گذاری سال گذشته است، حتی با وجود اینکه هنوز هفت ماه از سال هم باقی مانده است. این رقم حاکی از آن است که پرتغال 240 سرمایه‌گذاری صندوق را قبل از پایان سال ثبت خواهد کرد.

این یکصد سرمایه‌گذار، که همگی درخواست‌های خود را تا قبل از توقف پذیرش درخواست‌ها در ژانویه ۲۰۲۲ ثبت کرده‌اند، مجموعاً ۳۵.۲ میلیون یورو به دولت پرتغال کمک کرده‌اند (که نشان می‌دهد متقاضیان ویزای طلایی بیش از مبلغ مورد نیاز خود برای دریافت اقامت سرمایه‌گذاری نکرده‌اند)، رقمی که به راحتی از مجموع ۲۸.۶ میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ فراتر می‌رود.

گزینه سرمایه‌گذاری در صندوق برای دریافت ویزای طلایی با سریع‌ترین رشد، همچنان بیشترین سهم از جریان ورودی سرمایه کلی برنامه را به خود اختصاص می‌دهد و از زمان معرفی هر سال در همه ابعاد افزایش یافته است:
  • ۴ درصد در سال ۲۰۱۹،
  • ۷ درصد در سال ۲۰۲۰،
  • ۲ درصد در سال ۲۰۲۱،
  • و نزدیک به ۱۵ درصد تاکنون در سال ۲۰۲۲.

اگرچه به دلیل فقدان دسترسی به داده‌های ترجیحی سرمایه‌گذاری بر اساس ملیت نمی‌توان به سادگی بین ملیت و انتخاب یک برنامه خاص پیوندی ایجاد کرد، اما داده‌های موجود ارتباط بسیار معنی‌داری بین محبوبیت فزاینده گزینه صندوق سرمایه‌گذاری پرتغال با رشد درخواست‌ها از سوی اتباع ایالات متحده نشان می‌دهند. از آغاز شیوع گسترده ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ حجم درخواست‌های اتباع این کشور تقریبا چهار برابر شده است. نکته جالب توجه این‌ست که افزایش سریع تقاضا از سوی متقاضیان آمریکایی در چند سال اخیر با روند مشاهده شده در میان متقاضیان چینی در تضاد است. با توجه به اینکه چینی‌ها اکثریت مطلق سرمایه‌گذاران ویزای طلایی پرتغال از آغاز برنامه و تا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می‌دادند، مشارکت آنها در سال جاری به نصف این میزان در سال ۲۰۱۹ رسیده است: تا کنون در سال ۲۰۲۲، تنها ۱۵ درصد از درخواست‌ها از سوی اتباع چین بوده‌اند.

از سویی، سهم سرمایه هر سرمایه‌گذار نیز به طور پیوسته کاهش یافته و از بالاترین رقم ۶۶۱ هزار یورو در فوریه ۲۰۲۰ به میانگین ۴۸۲ هزار یورو تا کنون در سال جاری رسیده است. در حالی که تغییرات امسال در برنامه ممکن است این میانگین را افزایش دهد (گزینه سرمایه‌گذاری در صندوق در حال حاضر به حداقل سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار یورو به جای ۳۵۰ هزار یورو نیاز دارد)، همچنین، متقاضیان ممکن است بیشتر بر روی گزینه‌های ارزان‌تر مانند نوسازی املاک و مستغلات در مناطق با تراکم جمعیت پایین تمرکز کنند.

بر طبق گزارش اخیر وب سایت معتبر IMI، ویزای طلایی پرتغال تاکنون در میان ۱۰ برنامه برتر ویزای طلایی جهان در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

پرونده‌های تاییدشده متقاضیان اصلی در سال ۲۰۲۰، علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا تقریباً به اندازه تأییدیه‌های سال ۲۰۱۹ بودند. اگرچه پرتغال شاهد کاهش قابل توجهی در پذیرش پرونده‌ها در سال ۲۰۲۱ بود، زیرا حجم آنها از ۱۱۸۲ مورد به ۸۶۵ مورد کاهش یافت. سال ۲۰۲۲ آغاز خوبی داشته است و اگر دولت پرتغال به همین منوال پیش برود تعداد ۱۱۰۰ پرونده متقاضی ویزای طلایی پرتغال را تایید خواهد کرد.

چرا برنامه اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری تا این اندازه محبوب است؟

برنامه اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری امکان دسترسی بدون ویزا به 26 کشور اتحادیه اروپا از جمله سوئیس، لوکزامبورگ، ایتالیا و آلمان را ارائه می‌دهد. بعنوان یکی از موفق‌ترین برنامه‌های مهاجرت در اروپا، ویزای طلایی پرتغال، حق زندگی، کار و تحصیل در این کشور و منطقه شینگن را به دارنده آن اعطا می‌کند.

سرمایه‌گذاری‌های تحت برنامه ویزای طلایی پرتغال باید حداقل به مدت 5 سال از تاریخ اعطای مجوز اقامت حفظ شود. با انتخاب یکی از سه گزینه سرمایه‌گذاری زیر، واجد شرایط دریافت اقامت دائم پرتغال شوید:

  1. خرید ملک از ۲۸۰ هزار یورو
  2. ایجاد ۱۰ شغل یا سرمایه‌گذاری تجاری
  3. انتقال سرمایه از ۱,۵۰۰،۰۰۰ یورو

برای کسب اطلاعات بیشتر، در مورد شرایط اخذ ویزای طلایی پرتغال، لطفا با یکی از مشاوران ما در امارات، دانمارک یا کانادا تماس بگیرید، ما تا زمان اخذ اقامت دائم و پاسپورت پرتغال شما و خانواده تان را همراهی خواهیم کرد.

اگر سوال یا نظری در مورد ویزای طلایی پرتغال دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

3 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر خانم محدثه،
      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما. از اینکه خیلی دیر پاسخ شما را داده ایم، عذرخواهی میکنیم.
      ممنون از توجه شما به محتوای سایت و بسیار خوشحالیم از اینکه برای شما مفید بوده است.
      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره واتس آپ 00971529972111 خانم ندا مشاور ارشد فارسی زبان ما در ارتباط باشید.

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com