لغو تمامی محدودیت‌ها جهت دریافت شهروندی دومینیکا برای ایرانیان

لغو تمامی محدودیت‌ها جهت دریافت شهروندی دومینیکا برای ایرانیان

بر اساس بیانیه‌ای که در وب سایت IMI منتشر شده است، از هفته گذشته شهروندان ایرانی ساکن این کشور که تا همین اواخر در فهرست ملیت‌های ممنوعه برای شهروندی دومینیکا قرار داشتند دیگر از ثبت این درخواست منع نمی‌شوند.  از سال 2020 دومینیکا برای ایرانیانی که در ایران زندگی و یا کار می‌کردند ممنوعیت وضع نموده بود و فقط برای کسانی که خارج از ایران زندگی می‌کردند و درآمدشان در ده سال گذشته از خارج از ایران تامین می‌شده است امکان دریافت شهروندی این کشور وجود داشت.

بنابراین کلیه اتباع ایرانی از ماه می 2022 آزادانه در صورت واجد شرایط بودن مجاز به ثبت درخواست دریافت شهروندی و پاسپورت دومینیکا هستند.

مطابق این بیانیه که جزئیات بیشتری از آن هنوز منتشر نشده است. اتباع سوریه، شمال عراق، کره شمالی، بلاروس، روسیه، سودان شمالی، کردها و چچنی‌ها دیگر مجاز به اقدام برای دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری نیستند.

در این بیانیه، «عراق شمالی» یک تعبیر دیپلماتیک برای کردستان عراق است، همانطور که بیانیه CIU نشان می‌دهد که به طور خاص به تعدادی از شهرهای کردنشین اشاره می‌کند:

[…]  این شامل اتباع خاصی از اقلیم کردستان عراق، یعنی اتباع شهرهای اربیل، عمدی، دهوک، کرکوک، لالیش، رانیه، سوران، سلیمانیه و زاخو می‌شود…

اگرچه کنار گذاشتن اتباع یک اقلیم خودمختار غیرمعمول است، اما در صنعت CBI کاملاً بی سابقه نیست. در سال 2018 دومینیکا اتباع چچن را که به طور رسمی بخشی از روسیه است، از ثبت درخواست شهروندی این کشور منع کرد. این محدودیت بعدا برداشته شد، اما از ماه مارس امسال، چچنی‌ها بار دیگر از امکان دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری محروم شدند؛ اما این بار، نه به دلیل چچنی بودن، بلکه به دلیل ملیت روسی خود!

سردرگمی صنعت CBI در تعریف کردها

در حالی که تابعیت افراد خاص به آسانی مشخص می‌شود، تعریف اصالت آنها در سطح ملی قضیه پیچیده‌تری است. برای مثال، آیا سرمایه‌گذاری که در اربیل (پایتخت منطقه‌ای کردستان) متولد شده اما در بغداد بزرگ شده است، از درخواست شهروندی دومینیکا منع می‌شود؟ کسانی که در صنعت شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کنند، به راهنمایی دقیق‌تری از CIU دومینیکا نیاز دارند.

علاوه بر سوری‌ها و کردها، اتباع روسیه و بلاروس نیز به طور کامل از CIP دومینیکا محروم می‌شوند، در حالی که اتباع کره شمالی و سودان (اما نه سودان جنوبی) تنها در صورتی مجاز به درخواست شهروندی دومینیکا  می‌شوند که:

  • در 10 سال گذشته در این کشورها زندگی نکرده باشند،
  • هیچ دارایی قابل توجهی در آنجا نداشته باشند،
  • و هیچ گونه فعالیت تجاری یا امثالهم به طور کامل یا جزئی، در یا با این کشورها انجام نداده باشند.

از مارس 2022،  CBIUاز پذیرش هرگونه درخواست جدیدی که از طرف اتباع کشورهای فوق‌الذکر ارائه شود خودداری خواهد کرد، اما دومینیکا به بررسی درخواست‌های از قبل ارسال شده ادامه خواهد داد.

واحد شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری فهرست کشورهای متقاضی برنامه CBI خود را به روز کرده است. برای درخواست شهروندی، شما باید حداقل 18 سال سن داشته باشید، دارای وجهه خوب و عدم سوء پیشینه باشید و و بتوانید و مایل باشید که مشارکت لازم را داشته و مرحله بررسی سوابق را با موفقیت بگذرانید.

مزایای دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری

پاسپورت دومینیکا پاسپورتی قدرتمند و معتبر است که امکان بهرمندی از مزایای زیر را برای شم و کلیه اعضای خانواده‌تان اعم از همسر، فرزندان، والدین و خواهر و برادران زیر 25 سال وابسته به متقاضی اصلی فراهم می‌آورد:

  • امکان سفر آزادانه به بیش از ۱۴۰ کشور ازجمله کل اتحادیه اروپا، انگلستان، هنگ کنگ، چین، سنگاپور و کره جنوبی
  • سهولت در دریافت اقامت ۱۰ ساله امریکا، کانادا و استرالیا به محض دریافت پاسپورت
  • سهولت در پذیرش فرزندان در بهترین مدارس و دانشگاه‌های مطرح دنیا
  • فرآیند سریع اخذ شهروندی دوم در کمتر از ۴ ماه
  • بدون نیاز به حضور در کشور دومینیکا
  • بدون نیاز به مدرک تحصیلی و مدرک زبان
  • امکان افتتاح حساب بانکی در سراسر جهان
  • امکان ثبت شرکت در سراسر دنیا
  • استفاده از معافیت‌های مالیاتی در دومینیکا و منطقه کارائیب

روش‌های دریافت پاسپورت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری

برای دریافت پاسپورت دوم از کشور دومینیکا، در حال حاضر دو گزینه فعال سرمایه‌گذاری وجود دارد:

  • پرداخت 100 هزار دلار کمک بلاعوض به دولت دومینیکا.
  • سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۲۰,۰۰۰ دلار آمریکا در پروژه‌های املاک و مستغلات تأیید شده دولت دومینیکا.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت پاسپورت دوم برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری دارید، در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com