شهروندی با سرمایه گذاری در املاک، بهترین برنامه های 2023

شهروندی با سرمایه گذاری در املاک، بهترین برنامه های 2023

اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری یا پاسپورت دوم به یکی از روند های اصلی و ارزشمند میان جوامع فردی دنیا تبدیل شده‌است. دریافت پاسپورت دوم مزایای بی شماری همچون مقابله با تورم و افت ارزش سرمایه، حفظ امنیت اقتصادی و سیاسی خانواده، سفر بدون ویزا به بیشتر کشور های دیدنی جهان و… دارد. درحالی که اخذ شهروندی دوم برای بسیاری از افراد دنیا کار دشواری بود، شهروندی به روش سرمایه گذاری کار را بسیار آسان ساخته است؛ به‌طوری که این روش، کل فرایند را راحت ساخته و افراد ظرف چند ماه با مبالغی بسیار مقرون به‌صرفه، قادر به اخذ پاسپورت کشور مورد نظرشان  خواهند بود.

کشور های مختلف بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که برنامه های اخذ شهروندی یا اقامت از طریق سرمایه گذاری را به متقاضیان ارائه  می‌دهند؛ اما همه این برنامه ها یک هدف دارد:  متقاضی باید در چارچوب پارامترهای تعیین شده به اقتصاد یک کشور کمک کند تا به آنها شهروندی اعطا شود. هرکدام از این برنامه‌ها پارامتر ها و الزامات خاص خود را دارند. برخی از این پارامتر ها اعطای سرمایه به صندوق های دولتی، خرید اوراق قرضه دولتی و محبوب ترین و بهترین روش سرمایه گذاری یعنی خرید املاک مستقلات هستند. امروز در این مقاله از وبسایت سی بی اف، به بررسی اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستقلات خواهیم پرداخت و همچنین بهترین برنامه های ارائه شده توسط ایالات مختلف در سال 2023 را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد:

کدام کشور ها شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ارائه می‌دهند؟

طیف گسترده ای از کشورها برنامه های شهروندی و اقامت دارند که بر پایه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات متکی هستند. برنامه های قابل توجهی در کارائیب، وانواتو و گزینه های شهروندی اروپایی وجود دارند که در ادامه این گزینه ها را باهم بررسی می‌کنیم.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات: برنامه های کارائیب

۵ کشور در آب های پهناور کارائیب هستند که برنامه های بی نظیر اقامت و شهروندی از طریق سرمایه گذاری به متقاضیان ارائه می‌دهند که بهترین گزینه بین برنامه ها، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این کشور ها است. این برنامه‌ها عبارتند از:

همه کشور های نامبرده به‌طورمشابه به متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری در اقتصاد این کشور ها را دارند، باتوجه به برنامه ها و پلن های نامبرده شده، پاسپورت طلایی یا اقامت اعطا می‌کنند؛ اما متقاضیان، می‌بایست عدم سوء پیشینه خود را ثابت کنند تا بتوانند در این کشور ها سرمایه گذاری در املاک را انجام دهند. همه این کشورهای حوزه کارائیب دو گزینه را به متقاضیان ارائه می‌دهند. خرید و یا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یا کمک مالی به یک صندوق دولتی.

گزینه پرداخت بلاوعوض به صندوق های دولتی و بانک ها، با وجود این که به آستانه کمتری نیاز دارد اما سرمایه گذاران به اصل سرمایه خود دسترسی نخواند داشت. بنابراین طرح های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را برای کسانی که می‌خواهند سرمایه اصلی خود را بدست بیاروند، گزینه های بسیار جذاب و قابل تاملی محسوب می‌شوند.

بهترین برنامه های سرمایه گذاری کارائیب و اروپا

مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای اخذ شهروندی و اقامت چیست؟

در صورت سرمایه گذاری ملکی در کشور های کارائیب همچون دومینیکا یا سنت لوشیا، ملک می‌تواند اجاره داده شود؛ یا اگر مثلا در یک هتل سهمی خریداری شده و سرمایه گذاری شده باشد، سود بازده برای سرمایه گذاران محفوظ خواهد بود. این بدان معنی است که شهروندی از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نه تنها متقاضی را به اصل پول خود می‌رساند؛ بلکه باعث سودهی به آنها در طول سرمایه گذاری در ملک خواهد شد. متقضایان و سرمایه گذاران، در نهایت ممکن است ملک خود را فروخته و پس از پایان دوره نگهداری، سرمایه خود را پس بگیرند.

کشور های حوزه کارائیب، درحالی که از نظر جغرافیایی کوچک هستند؛ اما پاسپورت های بسیار قدرتمند و خوبی دارند که امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از مناطق اروپایی و آسیایی مانند بریتانیا، شینگن، سنگاپور، هنگ کنگ و در برخی موارد چین را برای متقاضیان فراهم می‌سازند.

آنتیگوا و باربودا!

آنتیگوا و باربودا یکی از محبوب ترین سیتیزن شیپ های جهان را دارد که به روش سرمایه گذاری در این مناطق اعطا می‌شود. این کشور که البته تابعیت مضاعف را مجاز می‌داند، به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌های اخذ شهروندی همراه با اعضای خانواده خود، برای خرید املاک و مستغلات اقدام نمایند.

حداقل میزان سرمایه برای دریافت سیتیزن شیپ یا پاسپورت طلایی این کشور ۲۰۰،۰۰۰ دلار است. البته این برنامه گزینه‌های دیگری را نیز شامل می‌شود که عبارتند از:

  • سرمایه گذاری و کمک بلاعوض به صندوق توسعه ملی (NDF) با حداقل ۱۰۰،۰۰۰ دلار،
  • کمک مالی به صندوق دانشگاه وست ایندیز با حداقل ۱۵۰۰۰۰ دلار (خانواده  ۶ نفره)،
  • حداقل سرمایه گذاری 1,500,000 دلار در یک بیزینس تایید شده.

آنتیگوا و باربودا یکی از بهترین پاسپورت های این منطقه را دارد که امکان سفر بدون ویزا به ۱۵۰  کشور مقصد در سراسر جهان را فراهم می‌سازد. سرمایه گذاران همچنین می‌توانند پروژه املاک و مستغلات مورد علاقه خود را از لیست توسعه املاک مورد تایید دولت انتخاب کنند که ممکن است بین املاک واقعی یا سهام در اقامتگاه ها یا هتل های لوکس متفاوت باشد.

متقاضی اصلی می‌تواند همسر، فرزندان زیر 30 سال تحت تکفل و والدین تحت تکفل خود را برای اخذ اقامت یا پاسپورت اضافه کند.

آنتیگوا مالیات بر درآمد، مالیات بر کل سرمایه، مالیات بر ثروت یا مالیات بر ارث را اعمال نمی‌کند که آن را به مکانی عالی برای خرید ملک و کسب شهروندی تبدیل می کند.

سرمایه گذاری در املاک آنتیگوا و باربودا

گرانادا: شهروندی و اقامت از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

کشور جزیره ای و بسیار زیبای گرانادا به خاطر مناظر سرسبز و لایف استایل آرام، در بین متقاضیان شناخته شده است، اما این کشور دارای یک طرح شهروندی قوی برای سرمایه گذاران خارجی است! این کشور به دو روش کلی به سرمایه گذاران، اجازه اخذ شهروندی و پاسپورت طلایی را می‌دهد:

  1. کمک ۱۰۰،۰۰۰ دلاری به صندوق اقتصادی دولت و یا سرمایه گذاری در دارایی با مبلغ کمتر از ۲۰۰،۰۰۰ دلار.
  2. سرمایه گذاری املاک در کشور گرانادا که توسط طرح سرمایه گذاری، می تواند به شکل ملک واقعی یا دارایی تجاری به شکل سهام در هتل ها و اقامتگاه های سطح بالا باشد.

این کشور دارای پاسپورت بسیار ارزشمند و برجسته‌ای است که به دارندگان آن اجازه می‌دهد بدون ویزا به ۱۴۴ کشور در سراسر جهان سفر کنند؛ اما چیزی که شهروندی گرانادا را از طریق سرمایه گذاری در کارائیب منحصر به فرد می‌کند این است که اتباع آن واجد شرایط دریافت ویزای پیمان E2 ایالات متحده هستند، به این معنی که می‌توانید به راحتی در ایالات متحده نیز استقرار داشته باشید.

همچنین گرنادا به متقاضی اصلی اجازه می‌دهد همسر، فرزندان وابسته، خواهر و برادر وابسته، والدین وابسته و پدربزرگ و مادربزرگ وابسته خود را به درخواست پاسپورت خود اضافه کند.

پاسپورت گرانادا به شما امکان می دهد آزادانه از کشورهای شنگن، بریتانیای کبیر، سنگاپور و چین بازدید کنید.

سنت کیتس و نویس

جزایر دوقلوی سنت کیتس و نویس، بعنوان پدر شهروندی مدرن از طریق سرمایه گذاری شناخته می‌شود؛ چراکه این کشور از سال ۱۹۸۴ برنامه های سرمایه گذاری خود را راه‌اندازی کرده و از آن پس به یکی از محبوب ترین گزینه ها برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل شدند.

بیشتر بدانید: کاهش هزینه سرمایه‌ گذاری در سنت کیتس و نویس | فرصت طلایی ۲۰۲۳

برنامه شهروندی سنت کیتین از طریق سرمایه گذاری به متقاضیان اجازه می‌دهد تا از طریق سرمایه گذاری دارایی، کمک مالی به صندوق های سرمایه گذاری کشور یا از طریق یک گزینه سرمایه گذاری جایگزین، تابعیت خود را دریافت کنند:

  • کمک مالی به صندوق رشد پایدار (SGF) که از ۱۵۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود،
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با حداقل سرمایه گذاری ۲۰۰۰۰۰ دلار،
  • سرمایه گذاری جایگزین از طریق یک توسعه دهنده شرکت خصوصی (PED) به مبلغ ۲۰۰۰۰۰ دلار،
  • گزینه سرمایه گذاری جایگزین از طریق یک توسعه دهنده پروژه خوب عمومی (PGPD) به مبلغ ۱۷۵۰۰۰ دلار.

شهروندی سنت کیتس و نویس از طریق سرمایه گذاری در املاک

بهترین برنامه های سرمایه گذاری در املاک: سنت لوشیا

سنت لوشیا یکی دیگر از کشورهای جزیره‌ای بزرگ در دریای کارائیب است که سبک زندگی شلوغی را ایجاب می‌کند. می‌توان گفت این کشور یکی از اصلی‌ترین مراکز تور های گردشی است؛ اما در مجموع این کشور را با برنامه‌های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و اقامت و شهروندی بیشتر می‌شناسند.

در مجموع این کشور به متقاضیان اخذ شهروندی و اقامت با شرایط زیر پاسپورت ارائه می‌دهد:

  1. اوراق قرضه دولتی با حداقل سرمایه گذاری۵۰۰۰۰۰ دلار،
  2. کمک مالی به صندوق اقتصاد ملی با حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار،
  3. سرمایه گذاری ملک برای حداقل ۳۰۰۰۰۰ دلار،
  4. تأسیس شرکت (کسب و کار) با حداقل ۳۵۰۰۰۰۰ دلار.

سنت لوسیا در حال حاضر دو گزینه املاک و مستغلات دارد که هر دو املاک تجاری به شکل سهام در توسعه هستند.

سنت لوسیا بندری شلوغ و فضای تجاری فوق‌العاده دارد و پاسپورت آن سفر بدون ویزا به ۱۴۶ مقصد در سراسر جهان را ارائه می‌دهد. در نتیجه پاسپورت سنت لوشیا از طریق سرمایه گذاری به ویژه در املاک و مستغلات دارای مزایای بسیار است.

پاسپورت سنت لوسیا به شما امکان می‌دهد آزادانه از کشورهای شنگن، بریتانیای کبیر، سنگاپور، هنگ کنگ بازدید کنید.

دومینیکا

یکی دیگر از محبوب ترین کشورهایی که برنامه‌های بی نظیری در حوزه دریافت پاسپورت و اقامت از طریق سرمایه گذاری ارائه می‌دهد، کشور دومینیکا است. برنامه های دومینیکا دارای دو گزینه سرمایه گذاری است: یکی کمک مالی با آستانه سرمایه گذاری که از ۱۰۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود یا یک گزینه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات که با مبلغ سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از ۲۰۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

پاسپورت دومینیکا  دارندگان آن اجازه می‌دهد بدون ویزا به ۱۴۳ مقصد در سراسر جهان از جمله چین، منطقه شینگن، بریتانیا و بسیاری دیگر سفر کنند.

دومینیکا یک مکان بسیار عالی برای حذف ارزش سرمایه و پیشرفت است؛ چرا که این کشور بخش مالی بسیار قدرتمندی داشته و مالیات بر درآمد، مالیات بر ثروت، مالیات بر ارث یا مالیات بر عایدی سرمایه را به شهروندان اعمال نمی‌کند.

کشورهای اروپایی که برنامه های شهروندی با روش سرمایه گذاری ارائه می‌دهند

بسیاری از افرادی که به دنبال اخذ تابعیت و شهروندی هستند، ممکن است اتحادیه اروپا را مناسب‌ترین گزینه برای سرمایه گذاری بدانند، درحالی که شهروندی مستقیم از طریق سرمایه گذاری در این منطقه وجود ندارد. متقاضیان می‌توانند از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، خرید ملک یا سایر روش های سرمایه گذاری در یک طرح، اقامت کشور مقصد خود را اخذ نمایند. سپس از طریق این برنامه ها، به مرحله دریافت شهروندی یا اقامت خود برسند. مانند برنامه‌هایی که مالت یا پرتغال به متقاضیان ارائه می‌دهند. همچنین گزینه های دیگری برای تابعیت دوگانه در اروپا شامل کشورهایی که عضو اتحادیه نیستند، مانند نگرو یا ترکیه هستند که با گزینه های سرمایه گذاری در املاک خود، شهروندی با مزایای بسیار جذابی به متقاضیان ارائه می‌دهند.

پرتغال

برنامه ویزای طلایی پرتغال یک برنامه اقامت از طریق سرمایه گذاری است که متقاضیان را ملزم به سرمایه گذاری در ملک می کند. حداقل مبلغ سرمایه گذاری برای این برنامه از 280000 یورو در املاک تجاری یا املاک مسکونی شروع می‌شود.

برنامه ویزای طلایی، اگرچه یک گزینه شهروندی مستقیم از طریق سرمایه گذاری نیست؛ اما دارای یک روند سریع شهروندی است که به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا ظرف مدت پنج سال پس از سرمایه گذاری خود، شهروندی پرتغال را دریافت کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع دریافت پاسپورت پرتغال: ۲۰۲۳

نکته بسیار زیبا در خصوص ویزای طلایی این است که برای دریافت شهروندی، نیازی به اقامت اجباری وجود ندارد؛ زیرا متقاضیان فقط باید هفت روز در سال به مدت پنج سال در پرتغال اقامت داشته باشند تا اینکه واجد شرایط دریافت شهروندی شوند. البته متقاضیان باید سرمایه گذاری در املاک خود را در آن دوره حفظ کنند.

این کشور اروپایی یکی از جذاب ترین برنامه ها را در جهان دارد، زیرا گزینه شهروندی سریع آن به این معنی است که فرد می‌تواند بدون نیاز به جابجایی و با حداقل هزینه، شهروندی یک کشور اتحادیه اروپا را دریافت کند. در حالی که می تواند بدون ویزا در سراسر کشور سفر کند.

توجه داشته باشید که از سال 2022، دولت پرتغال تصمیم گرفت که همه املاک و مستغلات در این کشور واجد شرایط این برنامه نیستند، و املاک و مستغلات واجد شرایط را به داخل پرتغال محدود کرده است. بنابراین باید قبل از نهایی کردن سرمایه گذاری املاک، بررسی های لازم را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، پیشنهاد می‌دهیم مقاله “پرتغال برنامه ویزای طلایی خود را بطور کامل لغو خواهد کرد” را مطالعه کنید.

ویزای طلایی پرتغال به روش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

ترکیه

کسانی که به دنبال یک پاسپورت جدید هستند باید گزینه شهروندی ترکیه از طریق سرمایه گذاری را در نظر بگیرند. این برنامه یکی از محبوب ترین برنامه های شهروندی در سراسر جهان محسوب می‌شود. این کشور بین قاره ای که بین اروپا و آسیا قرار دارد، در حال حاضر بیش از 9000 نفر را از طریق طرح سرمایه گذاری شهروند خود نموده و هیچ نشانه‌ای از تغییر یا کند شدن روند جذب سرمایه دیده نمی‌شود.

موقعیت استراتژیک ترکیه بین اروپا، آسیا، شمال آفریقا و خاورمیانه به این کشور کمک کرده است که در ابتدا به عنوان یک مقصد توریستی محبوبیت پیدا کند، اما اکنون به عنوان یک بازار سرمایه گذاری ملکی جز یکی از بهترین گزینه ها برای متقاضیان به حساب می‌آید. عرضه املاک و مستغلات، به سختی تقاضا را در مناطق پر تراکم مانند استانبول برآورده می‌کند، جایی که توسعه املاک مسکونی با سرعتی فوق العاده در حال رشد است. در حال حاضر، بازار سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه، محبوب ترین برنامه اخذ شهروندی میان متقاضیان است.

3 پاسخ

  1. من با شماره های مشاوره تون تماس گرفتم همش اشغال هست ممنون میشم یک راه ارتباطی بهتر بزارید

    1. سلام ممنون از پیام شما

      برای دریافت مشاوره سریعتر میتونید به شماره ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱ پیام ارسال کنید تا برای دریافت اطلاعات دقیق تر و ارزیابی شرایط خودتون یکی از مشاورین و نماینده های رسمی این شرکت با شما مشاوره داشته باشند.

    2. سلام وقت بخیر خانم یعقوبی،
      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما.

      سیستم تماس های شرکت به نحوی ست که اشغال نمی باشند. خواهشمندیم شماره تلفن خود را برای ما ارسال بفرمایید تا تیم سی بی اف با شما تماس حاصل فرمایند و یا با شماره واتس آپ ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱۱ خانم ندا مشاور ارشد فارسی زبان ما در ارتباط باشید.
      شماره های تماس شرکت در لینک زیر برای شما ارسال میکنیم.
      https://cbfiran.com/contact-us/

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com