ارزان ترین کشورها برای سرمایه گذاری و پاسپورت

ارزان ترین کشورها برای سرمایه گذاری و پاسپورت

کشورهای مختلفی وجود دارند که با در نظر گرفتن برنامه های شهروندی از طریق سرمایه گذاری، این امکان را برای متقاضیان دارای تمکن مالی فراهم آورده اند تا آن ها بتوانند با سرمایه گذاری پول خود در اقتصاد آن کشور، شانس خود را برای گرفتن اقامت و شهروندی، محک بزنند.

آیا عنوان برنامه سرمایه گذار مهاجر یا برنامه ویزای طلایی را شنیده اید؟ در واقع شهروندی از طریق سرمایه گذاری به این عناوین شناخته می شوند. در حال حاضر چندین کشور، فرصت سرمایه گذاری را برای افراد خارجی واجد شرایط به وجود آورده اند تا برای تسریع در توسعه اقتصادی کشور و کسب سرمایه خارجی، تاثیرگذار باشند. افرادی که کمک های مالی غیرقابل استرداد به یک سری موسسات دارای هدف خاص در کشور موردنظر، اهدا می‌کنند، جزو سرمایه گذاران واجد شرایط برای اخذ تابعیت در آن کشور هستند. برخی از کشورها، امکان این نوع شهروندی را در حالتی که حتی فرد در آن کشور، زندگی نکند و یا اقامت دائم نیز نداشته باشد، فراهم می‌کنند. در ادامه با ارزان ترین کشور ها برای سرمایه گذاری آشنا می‌شویم.

دومینیکا

حداقل میزان سرمایه گذاری در دومینیکا:

برای شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا، دو روش وجود دارد، در اولین روش متقاضی ابتدا باید حداقل 100000 دلار کمک بلاعوض به بودجه دولت دومینیکا بدهد و در روش دوم باید سرمایه گذاری ملکی در بازار املاک و مستغلات دومینیکا، حداقل به ارزش 200000 دلار انجام دهد.

شرایط شهروندی در کشور دومینیکا:

متقاضی بهتر است یک سری اطلاعات مهم درباره دومینیکا داشته باشد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • در حال حاضر، این جزو ارزان ترین کشور ها برای اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری است؛
  • پاسپورت دوم دومنینیکن 10سال اعتبار دارد و قابل تمدید است؛
  • به خانواده سرمایه گذار، شهروندی فوری داده می‌شود؛
  • برای اخذ تابعیت، اقامت در کشور و یا حتی سفر به آن، اجباری نیست؛
  • نیاز به آزمون زبان، مدرک تجاری و مصاحبه نیست.

این کشور یک فرآیند درخواست شهروندی محرمانه را به نفع متقاضی، فراهم می‌کند

از گذرنامه دومینیکا، برای سفر به بیش از 100 کشور مختلف مانند کشورهای اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس و ایالات متحده، بدون ویزا، می‌توان بهره برد.

سنت لوسیا

حداقل میزان سرمایه گذاری در سنت لوسیا:

سنت لوسیا یکی از اقتصادی ترین برنامه های شهروندی را از طریق سرمایه گذاری در کارائیب ارائه می‌دهد، روش اول حداقل 100000 دلار کمک بلاعوض برای سرمایه گذاری در دولت و یا 300000 دلار سرمایه گذاری ملکی در بازار املاک و مستغلات آنها و همچنین سرمایه گذاری به مبلغ 500000 دلار اوراق قرضه دولتی که بعد از 5 سال یه متقاضی، بازپرداخت می‌شود. در نهایت باید 3,500,000 دلار، سرمایه گذاری تجاری در سنت لوسیا انجام شود.

جدیدترین برنامه شهروندی در سنت لوشیا:

  • پردازش سریع در عرض 60 روز انجام می‌گیرد، همچنین زمان تایید پردازش هم بسیار سریع خواهد بود؛
  • تابعیت بدون نیاز به اقامت یا زندگی در این کشور، فراهم است؛
  • بدون مالیات بر درآمد و ارث؛
  • سفر بدون ویزا به 120 کشور مثل انگلستان و کشورهای اتحادیه اروپا، امکان پذیر است؛
  • فرآیند درخواست شما، بصورت کاملا محرمانه انجام می‌شود.

ارزان ترین کشور برای سرمایه گذاری: وانواتو

حداقل میزان سرمایه گذاری در وانواتو:

جالب است بدانید شهروندی با سرمایه گذاری در وانواتو برای اولین بار در سال 2017 راه اندازی شد. این شرایط برای متقاضیانی که حدود 130000 دلار در صندوق توسعه محلی، سرمایه گذاری می‌کنند، به وجود آمد. این برنامه به اسم ” برنامه حمایت از وانواتو” مشهور است و همچنین به عنوان یکی از سریع ترین برنامه های شهروندی و دومین پاسپورت در جهان، به رسمیت شناخته شده است.
برای اخذ شهروندی به کمک سرمایه گذاری، برای متقاضیان مجرد، حداقل مبلغ 130000 دلار، برای زوج ها 150000دلار و برای یک خانواده 4 نفره حدود 180000 دلار، است.

شرایط شهروندی در وانواتو:

  • تمام مراحل درخواست تا اخذ تابعیت فقط به مدت 2ماه انجام می‌شود؛
  • پاسپورت دوم برای سفر به 130 کشور، بدو ویزا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛
  • در این کشور، تابعیت مضاعف، مجاز است؛
  • هیچ گونه سود سرمایه یا مالیات بر دارایی، از سرمایه گذار مطالبه نمی‌شود؛
  • برای دریافت یا حفظ پاسپورت، ضرورتی ندارد که بازدید یا اقامت در این کشور داشته باشید.

پرتغال

حداقل میزان سرمایه گذاری در پرتغال:

اگر متقاضی سرمایه گذاری در پرتغال هستید، می‌توانید این اطمینان را داشته باشید که در کمتر از پنج سال و بدون نیاز به اقامت واقعی در این کشور، یک پاسپورت طلایی بگیرید. بعد از اینکه مراحل سرمایه گذاری خود را نهایی کردید، ابتدا مجوز اقامت را دریافت خواهید کرد. این مجوز می تواند به مدت 5 سال، تمدید شود و بعد از آن، واجد شرایط شهروندی خواهید شد. روش های مختلفی برای سرمایه گذاری وجود دارد بطور مثال املاک و مستغلات به مبلغ حداقل 500000 یورو خریداری کنید. و یا در مناطق شهری با حدود 30 سال قدمت، می توانید خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 350000یورو انجام دهید.

انتقال سرمایه به مبلغ حداقل 1میلیون یورو، یکی دیگر از این راه هاست. همچنین شما می‌توانید با ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی، زمینه را برای واجد شرایط بودن خود به منظور سرمایه گذاری فراهم سازید.

روش دیگری که وجود دارد این است که می توان حداقل 250000 یورو در حوزه های مثل هنر، فرهنگ و میراث و یا در تحقیقات علمی حدود 350000 یورو و حتی در زمینه کسب و کار کوچک حدود 500000 سرمایه گذاری کرد.

مزایای سرمایه گذاری در پرتغال:

  • حداقل میزان سرمایه گذاری از 250000 یورو شروع میشود که بسیار به صرفه است؛
  • برای اینکه ویزای خود را تمدید کنید، کافیست یک الی دو هفته در سال در این کشور سپری کنید؛
  • دسترسی به سیستم آموزشی اروپا؛
  • خانواده شما می توانند به شما ملحق شوند و هر کدام از اعضا واجد شرایط تمام خدمات عمومی هستند؛
  • بعد از 5 سال، بدون اینکه در پرتغال زندگی کرده باشید، می‌توانید برای شهروندی درخواست دهید. ولی باید توجه داشته باشید که حفظ ارتباط با این کشور و تسلط بر زبان برای شهروندی پرتغال، الزامی است.

یونان: ارزان ترین کشور ها برای سرمایه گذاری و پاسپورت

حداقل میزان سرمایه گذاری در یونان:

برای سرمایه گذاری در روش اول، می توانید با خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250000 یورو، شهروندی یونان را به دست آورید. در نظر داشته باشید که شرط حداقل اقامت لازم برای تمدید ویزا وجود ندارد اما لازم است که برای شهروندی، باید 7 سال در یونان زندگی کنید.
الزامات گرفتن ویزا به وسیله سرمایه گذاری در یونان:

  • خرید املاک و مستغلات به مبلغ حداقل 250000 یورو؛
  • خرید اوراق قرضه شرکتی، یا خرید سهام به میزان حداقل 800000 یورو؛
  • در یک بانک یونانی، حداقل 400000 یورو، سپرده گذاری کنید؛
  • مشارکت سرمایه در یک شرکت ثبت شده، حداقل به میزان 400000 یورو.

شرایط سرمایه گذاری در یونان:

  • گزینه های سرمایه گذاری نسبتا کمی در دسترس است؛
  • درصورت داشتن سرمایه گذاری موفق، می توان ویزا را هر 5 سال یکبار تمدید کرد؛
  • آزادی رفت و آمد در منطقه شینگن برای همه اعضا خانواده وجود دارد. همچنین فرد و کل اعضا خانواده به سیستم آموزشی و مراقبت های بهداشتی یونان دسترسی دارند؛
  • ویزا شامل همسر و فرزندان تا 21 سال می‌شود؛
  • پردازش سریع اجازه اقامت؛
  • هزینه های دولتی پایین.

ترکیه

ترکیه کشوری است با مناظر باشکوه که با دریایی زیبا احاطه شده است. همچنین شما می توانید از غذاهای متنوع و خوشمزه آن لذت ببرید و تجربه ای دل انگیز از اقامت در آنجا داشته باشید. جالب است بدانید که ترکیه به دلیل مرز های مشترکی که با اروپا و آسیا دارد، اهمیت ژئواستراژیک بالایی دارد. در نتیجه اخذ شهروندی در این کشور، با وجود این همه ویژگی های مثبت، بسیار وسوسه انگیز است.

لازم به ذکر است که با آخرین تغییراتی که در برنامه های شهروندی ترکیه ایجاد شده، ورود به آن دیگر کار سختی نیست. همچنین فرصت های مناسب تجاری و سرمایه گذاری در ترکیه توسط دولت آن فراهم شده است.

دسترسی به بازار های اروپایی و آسیایی در ترکیه به سهولت امکان پذیر است به همین دلیل علاقه افراد خارجی به دریافت ویزای سرمایه گذاری، بسیار زیاد است.

تابعیت از طریق سرمایه گذاری:

در سال 2016، قانون تابعیت از طریق سرمایه گذاری پایه گذاری شد. از اواخر سال 2017، دولت ترکیه برای شروع سرمایه گذاری مستقیم خارجی و بهبود به بخش املاک و مستغلات، این برنامه را اجرایی کرد.

بر اساس این برنامه، سرمایه گذاران می توانند در مورد روش های مختلفی که باعث کمک به پیشرفت اقتصاد ترکیه می‌شود را انتخاب کنند.
حداقل میزان سرمایه گذاری برای اخذ شهروندی در ترکیه:
از اواسط سال 2019، حداقل میزان سرمایه گذاری 250000 دلار، اعلام شد. اکنون این کشور به طور متوسط 250میلیون دلار ماهیانه فقط از طریق سرمایه گذاران خارجی به دست می‌آورد.
امروزه به دلیل افزایش تعداد متقاضیانی که برای اخذ تابعیت ترکیه تمایل دارند، حداقل میزان هزینه از 250000 دلار به 400000 دلار رسیده است.

مزایای شهروندی در ترکیه:

شهروندی ترکیه مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه با برخی از آنها آشنا می‌شویم:

  1. زندگی، کار و تحصیل بصورت آزادانه در ترکیه انجام می‌شود؛
  2. شهروندی در این کشور، بسیار آسان و سریع است؛
  3. ویزای شینگین آسان؛
  4. اخذ تابعیت دوگانه؛
  5. سرمایه گذاری در آن، سود آور است؛
  6. سفر به کشور های مختلف بدون ویزا.

واجد شرایط بودن برای شهروندی در ترکیه:

برای واجد شرایط بودن برای شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری:

  • شرط حداقل 18 سال سن؛
  • عدم سابقه اقامت بصورت غیرقانونی؛
  • پرداخت مالیات و هزینه های فرآیند شهروندی، ضروری است.

تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری:

برای اخذ شهروندی از طرق سرمایه گذاری راه های مختلفی وجود دارد از جمله:

خرید املاک و مستغلات: متقاضی باید حداقل 400000 دلار در املاک و مستغلات ترکیه در هر نوع ملکی سرمایه گذاری خود را انجام دهد. می‌تواند ویلا، آپارتمان یا زمین باشد. لازم به ذکر است که امکان خرید چندین ملک که مجموع مبلغ آن به 400000 دلار برسد هم وجود داردو اما باید تمام این املاک در یک محله واقع شوند. تمامی املاک خود را باید در همان روزی که خریداری می‌کنید، ثبت کنید. همچنین حداقل باید به مدت 3 سال دارایی های خود را حفظ و نگهداری کنید. قیمت ملک در گران ترن مناطق ترکیه، 5500 دلار در هر متر مربع است.

ایجاد شغل: یکی دیگر از راه های اخذ تابعیت در ترکیه از طریق سرمایه گذاری، ایجاد کردن شغل برای حداقل 50 نفر است. پس در ابتدا می توانید شرکت خود را تاسیس کنید و مشاغل مختلفی برای نیروی کار ترکیه ایجاد کنید. پس به منظور تجارت در ترکیه، بهتر است افراد محلی را به استخدام خود دربیاورید و یک تجارت بین المللی قانونی را مدیریت کنید.
انتقال سرمایه: اگر متقاضیان علاقه ای به سرمایه گذاری در ملک و ایجاد شغل نداشته باشند. می توانند در دنیای تجارت وارد شوند.

حداقل میزان سرمایه گذاری برای شهروندی ترکیه، 500000 دلار است.
این مبلغ را می‌توانید:

  • در بانک های ترکیه سرمایه گذاری کنید؛
  • به اوراق قرضه دولتی کمک کنید؛
  • در سهام صندوق، سرمایه گذاری کنید.

باید اطمینان داشته باشید که سرمایه گذاری خود را به مدت 3 سال حفظ کنید. انتقال سرمایه برای سرمایه گذاری در ترکیه، لزوما نباید به ارز این کشور (لیر) باشد. بلکه بهتر است از یک ارز ثابت مثل یورو استفاده کنید. این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.
بطور کلی باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات منطقی تر است. چرا؟ چون علاوه بر اینکه در این حوزه، نیاز به سرمایه گذاری کمتری است، ارزش آن در سال های آتی نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت. همچنین می توانید بعد ها آن را بفروشید یا اجاره دهید.

جدول زمانی درخواست طرح شهروندی ترکیه

پس از اینکه روش سرمایه گذاری خود را از بین 3 روش گفته شده انتخاب کردید، باید درخواست مجوز اقامت را پر کنید. کل این پروسه حدود 3 تا 4 ماه طول خواهد کشید. مزیت این فرآیند اقامت این است که نیازی به حضور فیزیکی شما در کشور برای مصاحبه و تحویل مدارک نیست.
در مرحله بعد باید کارهای اداری زیادی را به اجرا برسانید. گواهی دفتر اسناد رسمی، ترجمه رسمی و غیره که متاسفانه وقت زیادی از شما خواهد گرفت. بهتر است یک متخصص ماهر را برای تسریع روند این پروسه استخدام کنید.

ارزان ترین کشور برای سرمایه گذاری: وانواتو

تا اینجا با ارزان ترین کشورها برای تابعیت از طریق سرمایه گذاری آشنا شدیم. در بین این کشورها وانواتو، ترکیه و یونان جزو کشورهایی هستند که هزینه سرمایه گذاری پایینی تری دارند.

حداقل هزینه سرمایه گذاری در وانواتو، 130000 دلار برای افراد مجرد و 150000 دلار برای زوج و 180000 دلار برای خانواده است که در مقایسه با ترکیه که حداقل میزان سرمایه گذاری 400000 دلار است به صرفه تر است.

مزایای مهاجرت به وانواتو از طریق سرمایه گذاری:

  1. سفر بدون ویزا به بریتانیا، سنگاپور، هنگ کنگ و…؛
  2. بدون نیاز به نقل مکان به وانواتو؛
  3. بدون پروسه مصاحبه؛
  4. بدون مالیات بر ارث یا درآمد.

اما ترکیه نیز مزایای قابل توجهی دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. همچنین به دلیل نزدیک بودن فرهنگ این کشور به ایران و پایین بودن هزینه سرمایه گذاری بسیار قابل توجه است.

مزایای دیگری که می توان به آن اشاره کرد:

  • اقتصاد در حال رشد سریع ترکیه: باید توجه داشت ترکیه جزو 20 کشور اقتصاد برتر جهان است؛
  • نرخ بالای جمعیت جوانان: این امر ترکیه را به مکانی مناسب برای سرمایه گذاری کلان تبدیل کرده است؛
  • نرخ نیروی کار بالا: در این صورت سرمایه گذاران خارجی، شانس زیادی برای بهره مندی از فرصت های شغلی دارند؛
  • افزایش ارزش ارزهای خارجی؛
  • موقعیت جغرافیایی عالی؛
  • مزایای مالیاتی بالا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com