همه چیز درباره سنت لوشیا: تاریخچه، مناطق دیدنی، شرایط اقامت و…

همه چیز درباره سنت لوشیا: تاریخچه، مناطق دیدنی، شرایط اقامت و…

همه چیز درباره سنت لوشیا: سَنت لوسیا  (Saint Lucia) یا سنت لوشیا (ملکه زیبایی کارائیب) کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب و در مرز اقیانوس اطلس است که در جنوب جزیره­ی مارتینیک از مستعمره فرادریایی فرانسه و شمال کشور سنت وینسنت و گرنادین قرار دارد و با باربادوس، مارتینیک (فرانسه)، سنت وینسنت و گرنادین ها و ونزوئلا مرزهای دریایی مشترک دارد.

مساحت این جزیره حدود ۶۲۰ کیلومتر مربع است که می­شود گفت به طور مثال سه و نیم برابر واشنگتن دی سی است. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز درباره کشور سنت لوشیا اعم از تاریخچه، شرایط اقامت و شهروندی سنت لوشیا از طریق سرمایه گذاری و همچنین مناطق دیدنی و گردشگری این کشور را باهم بررسی کنیم:

مزایای شهروندی سنت لوسیا چیست؟

یکی از مزایای اخذ شهروندی سنت لوسیا به رسمیت شناختن تابعیت دوگانه است که می تواند برای گسترش تجارت و کاهش مالیات مفید باشد. از دیگر مزایای شهروندی سنت لوشیا از طریق سرمایه گذاری را باهم مرور می‌کنیم:

  • امکان همراهی کردن فرزندان تحت تکفل زیر ۲۵ سال.
  • امکان همراهی خواهر یا برادر مجرد و زیر هجده سال در صورتی که متقاضی فرزندی نداشته باشد.
  • امکان همراهی کردن والدین بالای ۶۵ سال  و­یا فرزندان معلول وابسته ذهنی یا جسمی.
  • عدم نیاز به اقامت و یا بازدید فیزیکی
  • بدون نیاز به مصاحبه، تحصیلات یا تجربه مدیریتی.
  • سفر بدون ویزا به بیش از ۱۳۰ کشور : پاسپورت سنت لوسیا امکان سفر بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود به ۱۴۷ مقصد از جمله منطقه شنگن اروپا، هنگ کنگ، سنگاپور، بریتانیا و بسیاری دیگر را فراهم می کند.
  • معاف از مالیات بر درآمد در سراسر جهان.

هزینه اخذ شهروندی سنت لوشیا از طریق سرمایه گذاری

  • ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا –> برای متقاضی اصلی مجرد
  • ۱۴۰،۰۰۰ دلار آمریکا –> برای متقاضی اصلی و همسر
  • ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا –> برای خانواده چهار نفره
  • ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا –> برای اضافه کردن هر وابسته، چه برای متقاضی مجرد و چه برای متقاضی اصلی و همسر
  • ۱۵،۰۰۰ دلار آمریکا –> برای اضافه کردن هر وابسته بیشتر به خانواده ۴ نفره.

به این مبالغ، هزینه های دولتی نیز اضافه خواهد شد. مثلا برای متقاضی، پروسه چک امنیتی، صدور پاسپورت و بررسی پرونده و… به تناسب تعداد افراد از هزینه های جانبی شهروندی سنت لوشیا از طریق سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

شما می‌توانید برای کسب بروزترین اطلاعات در زمینه اخذ اقامت و پاسپورت سنت لوسیا از طریق سرمایه گذاری، با مشاورین سی بی اف تماس گرفته و رایگان مشاوره دریافت کنید. همچنین اگر قصد دریافت اقامت یا شهروندی در این کشور را دارید، تیم کراس بوردر فریدم از ابتدای مسیر تا انتها، در کنار شما خواهد بود.

برخی از شرایط لازم برای اخذ اقامت و پاسپورت سنت لوشیا

  • متقاضی اصلی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • فرزاندان متقاضی باید زیر ۲۸ سال و مجرد باشند.
  • متقاضی نباید دارای سابقه ارتکاب به جرم( سوءپیشینه) باشد.
  • داشتن حداقل ۵ روز اقامت در هر پنج سال برای دریافت پاسپورت.

سنت لوشیا، تجربه حقیقی یک رویا!

سنت لوسیا تنها جزیره‌ای در جهان است که آتشفشان خودرو گذر دارد. (یعنی بدون اینکه از خودروی خود پیاده شوید، در این مسیر رازآلود رانندگی کنید و از مسیر لذت ببرید). همچنین این کشور، دومین جزیره بزرگ در میان جزایر بادگیر در گروه جنوبی آنتیل کوچک در هند غربی (کارائیب) است . جزیره‌ای آتشفشانی که عمدتاً پوشیده از جنگل های بارانی است، و به خاطر قله های دوقلویش که پیتونز نام دارد و سواحل جادویی اش معروف است.

این جزایر یکی از جزایر بادگیر و کوهستانی از جزایر کارائیب است و بلندترین نقطه آن کوه گیمی با ارتفاع ۹۵۰ متر از سطح دریا است.

زیبایی طبیعی این جزیره با جاذبه هایی از جمله جنگل های بارانی، پارک های ملی، باغ های گیاه شناسی، سایت میراث جهانی، سواحل زیبای کارائیب و حتی یک آتشفشان خودرو گذر، آن را به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل کرده است.

سنت لوسیا ۱۷۲،۰۰۰ نفر جمعیت دارد که بیشتر جمعیت آن، آفریقایی ‌تبارهایی هستند که در دوران استعمار به عنوان برده وارد این منطقه شدند. دورگه‌ها، هندی‌ها، اروپایی‌تبارها و بومیان کارائیب اقلیت‌های این جزیره هستند.

پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر کاستری است که دارای یک بندر تفریحی محبوب و مرکز تجاری جزیره است. انگلیسی، زبان رسمی سنت لوسیا است. با این حال، مردم محلی به زبان فرانسوی کریول صحبت می کنند.

سنت لوسیا یک حکومت پادشاهی مشروطه با پادشاه بریتانیا (چارلز سوم) به عنوان رئیس دولت است. نظام سیاسی کشور دموکراسی پارلمانی با دو مجلس است و ریاست دولت را نخست‌وزیر،  رهبر حزب اکثریت بر عهده دارد. همچنین دارای ارتباطات هوایی عالی به اروپا و آمریکای شمالی است .

تاریخچه کشور سنت لوشیا

سنت لوشیا به افتخار سنت لوسی سیراکوز اولین کشوری بود که به نام یک زن نامگذاری شد. سنت لوسی سیراکوز، یک شهید مسیحی است که طبق افسانه ها، برای مسیحیان مخفی شده در دخمه های رومی غذا می‌آورد و راه خود را با یک تاج گل شمعی بر سرش روشن می کرد. در جریان آزار و اذیت دیوکلتیانوس در سال ۳۰۴ پس از میلاد کشته شد و روز لوسیا ( که روز سنت لوسی نیز نامیده می‌شود و به قرن چهارم باز می­گردد) در ۱۳ دسامبر جشن گرفته می‌شود.

خانواده ها روز سنت لوسیا را در خانه های خود جشن می گیرند و یکی از دخترانشان (به طور سنتی بزرگتر) لباس سفید می‌پوشد و قهوه و محصولات پخته شده مانند نان زعفرانی و بیسکویت زنجبیلی را برای سایر اعضای خانواده سرو می کند. این غذاهای سنتی در طول روز نیز به بازدیدکنندگان داده می‌شود.

مناطق دیدنی و گردشگری سنت لوسیا

کشور سنت لوشیا مکان‌های طبیعی و بسیار جذابی دارد که بهتر است آن ها را به خوبی بشناسید. در ادامه برخی از زیباترین جاذبه های گردشگری سنت لوشیا را باهم مرور می‌کنیم تا اگر اقامت و شهروندی این کشور را دریافت کردید، از این امکان زیبا دیدن کنید:

جاهای دیدنی سنت لوشیا: خلیج زیبای ماریگوت

خلیج سنت لوشیا ماریگوت که اغلب به عنوان یکی از بهترین سواحل این کشور از آن یاد می‌شود، خود نشانه ایی از آرامش با طیف گسترده ای از اقامتگاه های پیچیده، بارها، رستوران ها و فعالیت های آبی و زمینی است که در قسمتی از ساحل غربی جزیره سنت لوسیا واقع شده. خلیج ماریگوت از سه طرف توسط دامنه های شیب دار احاطه شده است.

ماریگوت یک نقطه عطف تاریخی است که محل نبردهای متعدد بین نیروی دریایی فرانسه و بریتانیا بوده است. این خلیج به‌عنوان محیطی برای اقتباس سینمایی کتاب‌های دکتر دولیتل هیو لوفتینگ در سال ۱۹۶۷ استفاده شد.

کوه های پیتون

پیتون ها شاخه‌های آتشفشانی (خفته) هستند و هر دو در ساحل جنوب غربی سنت لوسیا قرار دارند محیط اطراف آن‌ها محل زندگی حدود ۲۴۵ گونه مختلف گیاهی از جمله هشت گونه درخت نادر و ۲۷ گونه پرنده است.

گروس پیتون (پیتون بزرگ) ۷۹۸ متر ارتفاع دارد و پتی پیتون (پیتون کوچک) دارای ارتفاع ۷۵۰ متری است.

به دلیل فعالیت آتشفشانی در حدود دو هزار تا سه­ هزار سال پیش، کوهنوردان برای صعود به بالای هر دو پیتون­ با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. با این حال، بیشتر بازدید کنندگان از زیبایی منظره این دو قله لذت می‌برند.

صخره مرجانی  Anse Chastanet

این صخره گنجینه ای از زندگی دریایی را در خود جای داده است. در یک فلات دو تا هشت متری، غواصان می توانند اسفنج های رنگی، مرجان های نرم، مرجان های تخته سنگی و مرجان های مغزی را ببینند. قورباغه­ها و  ماهی­ها در یک غار بزرگ نزدیک به هم زندگی می‌کند و غواصان ممکن است انواع مختلفی از ماهی ها را در باغ های مرجانی ببینند؛ از جمله طوطی ماهی، بزماهی، راس، کرومیس و باراکودا.

در بالای سطح آنسه چاستنت، یک ساحل محافظت شده با مناظر زیبا از پینوتز است. این بهشت رویایی یکی از جاذبه های گردشگری سن لوشیا محسوب می‌شود که همه ساله عده زیادی برای حضور در آن صف می‌کشند!

Tet Paul Trail

به لطف توپوگرافی دراماتیک جزیره، پیاده‌روی در سنت لوشیا می‌تواند لذت بخش باشد، و مسیر طبیعت تت پل، در نزدیکی سوفریر، برخی از تماشایی‌ترین مناظر در جنوب سنت لوسیا را ارائه می‌دهد.

یک گردش لذتبخش در مسیر پیچ در پیچ جنگل‌های استوایی در منطقه مدیریت شده پیتونز (که در فهرست میراث جهانی سنت لوسیا ثبت شده است). این پیاده‌روی راحت ​​حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. در یک روز صاف، می توانید تمام مسیر را به مارتینیک و سنت وینسنت ببینید. لطفا متن انگلیسی این ترجمه رو بگذارید.

در امتداد مسیر ملایم، می‌توانید درباره گیاهان و درختان دارویی بیاموزید، از میوه‌های استوایی جالب و بی‌نظیر آن نوش جان کنید و هنر سنتی آمریکایی تولید کاساوا را مشاهده نمایید. در طول مسیر نیز شاهد انبوهی از بوته‌های آناناس را ببینید. نقطه برجسته «پلکانی به سوی بهشت» ، پله‌های شیب‌دار منتهی به منظره پانورامای ۳۶۰ درجه از حومه اطراف است.

خلیج رادنی

در انتهای شمالی جزیره گروس سنت لوسیا، خلیج رادنی یکی از مراکز گردشگری سنت لوشیا است. دوست داران مناطق ساحلی می‌توانند در ساحل هلالی‌ شکل مصنوعی این منطقه در آب بنشینند، و این جایی است که بسیاری از استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌های سنت لوسیا را بنا شده‌اند تا از هرچیزی در این دنیا بی نیاز شوید!

سوفریر (Soufriere)

روستای ماهیگیری رنگارنگ Soufriere یکی از بهترین چشم اندازها را به قله­های دوقلوی پیتون دارد. می‌توان گفت سوفریر نیز از زیباترین و چشم نواز ترین مناطق گردشگری و دیدنی سنت لوشیا محسوب می‌شود.

دهکده ماهیگیری رنگارنگ سوفریر که توسط کوه های سر به فلک کشیده Pitons محافظت می شود، در اطراف یک خلیج بسیار زیبا قرار گرفته است. این دهکده اصلی سنت لوسیا حدود یک ساعت رانندگی در جنوب پایتخت، کاستری، قرار دارد و پایگاهی عالی برای چند روز کاوش و گردش در جاذبه‌های اطراف است.

سوفریر که در حدود سال ۱۷۴۵ تأسیس شد و تاریخ بسیار جالبی دارد. طبق گفته ها، علت اصلی شهرت این منطقه، این است که ژوزفین، همسر امپراتور ناپلئون بناپارت، در اینجا در سال ۱۷۶۳ به دنیا آمد. اما تاریخ سوفریر جنبه وحشتناکی نیز دارد . میدان شهر محل گیوتینی بود که در طول انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۰ برپا شد و بسیاری از صاحبان مزارع به همراه خانواده هایشان در این محل اعدام شدند.

کوه سوفریر، از دیگر جاذبه های دیدنی سنت لوشیا

کوه سوفریر ( که به عنوان پارک چشمه‌های گوگردی نیز شناخته می‌شود) به‌خاطر گوگرد استخراج شده در این مکان نام‌گذاری شده است و می‌توان گفت فعال‌ترین منطقه زمین گرمایی در آنتیل‌های کوچک است. جاده ای از کناره دهانه 274 متری عبور می کند و امکان رانندگی در یک مسیر آتشفشانی را فراهم می‌سازد. آتشفشان خودرو گذر و رانندگی در این مسیر، یکی از منحصر به فرد ترین و بی‌نظیر ترین تجربیاتی است که می‌توان در سنت لوشیا تجربه کرد.

اگرچه آخرین فوران آتشفشانی بزرگ در سنت لوسیا حدود ۴۰،۰۰۰ سال پیش رخ داد، اما این گودال آتشفشانی همچنان گوگرد را به هوا فرستاده و حوضچه های آب را جوشان می‌سازد.

درباره فرهنگ و آداب سنت لوسیا

فرهنگ سنت لوسیا تحت تأثیر میراث آفریقایی، هند شرقی، فرانسوی و انگلیسی قرار گرفته است. زبان ثانویه اصلی جزیره سنت لوسیان کریول است، یک کریول فرانسوی که بیشتر مردم به آن صحبت می کنند. اما به تدریج انگلیسی، زبان رسمی می شود.

متاسفانه هیچکدام از اصیل‌های کارائیب در این منطقه باقی نمانده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق ساکنان جزیره سیاه پوست هستند و تنها اقلیت کوچکی از mulattoes و mixtures در آن جا حضور دارند. بقیه سفیدپوستان از هند شرقی به این منطقه کوچ کرده‌اند. دین اصلی مردم سنت لوشیا کاتولیک رومی است و ادونتیست های روز هفتم و سایر پروتستان ها اقلیت های مهمی هستند. نرخ رشد جمعیت سنت لوسیا کمی بالاتر از میانگین کارائیب است. همچنین مراکز اصلی جمعیت کاستری و ویکس فورت هستند.

همه چیز درباره سنت لوشیا: اقتصاد سنت لوسیا

سنت لوسیا یک جزیره کوچک در حال توسعه است و گردشگری بزرگترین بخش اقتصاد این کشور است که حدود 65 الی 70 درصد از درآمد داخلی این کشور را به خود اختصاص داده است و پس از آن تولیدات صنعتی و و امور کشاورزی، در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

سنت لوسیا به دلیل نیروی کار تحصیل کرده و بهبود وضعیت راه و جاده، ارتباطات، آبرسانی، فاضلاب و تاسیسات بندری توانسته است بخش عمده ای از تجارت و سرمایه گذاری های خارجی را به خود جذب کند.

بخش کشاورزی زمانی سهم اصلی در اقتصاد سنت لوسیا بود. موز و نارگیل، دانه­های کاکائو، انبه، آووکادو، سبزیجات، مرکبات، و محصولات ریشه مانند سیب­زمینی شیرین و سیب­­زمینی شیرین اصلی ترین محصولات کشاورزی هستند که در سنت لوسیا رشد می­کنند.

بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سنت لوشیا کدام است؟

بهترین ارز برای سرمایه گذاری در سنت لوشیا، دلار آمریکا است

واحد پول محلی سنت لوسیا دلار آمریکا است؛ دلار آمریکا به طور گسترده در این کشور پذیرفته شده است. بیشتر موسسات و اماکن نیز پذیرای کارت اعتباری برای تراکنش هستند، اما بهتر است همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید.

3 پاسخ

    1. سلام ممنون از پیام شما

      برای دریافت اطلاعات دقیق میتونید به شماره ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱ پیام ارسال کنید تا برای دریافت اطلاعات دقیق تر و ارزیابی شرایط خودتون یکی از مشاورین و نماینده های رسمی این شرکت با شما مشاوره داشته باشند.

    2. سلام وقت بخیر اقای خشتکار،
      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما.

      برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان لطفا شماره تماس خود را ارسال بفرمایید تا تیم سی بی اف شما را راهنمایی نمایند و یا با شماره واتس آپ ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱۱ خانم ندا مشاور ارشد فارسی زبان ما در ارتباط باشید.

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com