نتایج صدور ویزای طلایی پرتغال در سال 2022 : بیشترین تایید درخواست‌­ها از سال 2018، آمریکایی­‌ها در صدر فهرست ملیت­‌های سرمایه­‌گذار

نتایج صدور ویزای طلایی پرتغال در سال 2022 : بیشترین تایید درخواست‌­ها از سال 2018، آمریکایی­‌ها در صدر فهرست ملیت­‌های سرمایه­‌گذار

مجموعه SEF  پرتغال آخرین گزارش آماری ماهانه عملکرد خود طی سال 2022 را درباره نتایج صدور ویزای طلایی پرتغال در سال 2022 امروز منتشر کرد. این گزارش دربردارنده عملکرد این مجموعه در قالب برنامه صدور ویزای طلایی این کشور می­باشد. بر اساس این گزارش، در ماه دسامبر 151 درخواست تایید متقاضیان اصلی ویزا تایید شده است. نتیجه صدور تاییدیه‌­های فوق، جذب سرمایه‌ه­ایی به ارزش 16/79 میلیون یورو می­باشد. عملکرد یادشده، ماه دسامبر را به بهترین زمان برای اجرای برنامه ویزای طلائی از ژوئن 2020 تبدیل کرد.

برنامه ویزای طلایی پرتغال - میزان کل سرمایه گذاری بر اساس ماه

طی این سال، اجرای برنامه موجب شد تا تعداد 1281 تاییدیه صادر شوند. این رقم بالاترین میزان صدور تاییدیه از سال 2018 می­باشد. همچنین اطلاعات یادشده افزایش 48 درصدی صدور تاییدیه­‌ها نسبت به سال 2021 را نشان می­دهد.

بیشتر بدانید: اقامت پرتغال از طریق تمکن مالی

برنامه ویزای طلایی پرتغال - تعداد ویزا‌های صادر‌‌شده

گزارش فوق نشان‌­دهنده این امر است که گزینه سرمایه‌­گذاری بر اساس زیر پاراگراف 3 بیشترین سهم از صدور تاییدیه‌­ها طی سال 2022 را به خود اختصاص داده است. این زیرپاراگراف در خصوص نحوه سرمایه­‌گذاری متعارف در املاک می­باشد. در این شرایط سهم افراد واجد شرایط سرمایه­‌گذاری در املاک به رکورد کم‌تر از ۴۱.۶ % رسید .

سرمایه گذاری براساس نوع دارایی - برنامه ویزای طلایی پرتغال

بر اساس زیرپاراگراف 4 حداقل سرمایه­‌گذاری مورد نیاز برای آن گروه بیشتر از سرمایه­‌گذاری در املاک نوسازی­‌شده است. با این حال، سرمایه­‌گذاری عادی در املاک همچنان بیشترین سهم از مجموع سرمایه گذاری­‌ها را به خود اختصاص داده است. بر اساس این گزارش، املاک نوسازی‌­شده 2/37 درصد از درخواست­های تأیید شده و 26 درصد از حجم  سرمایه‌­گذاری‌­ها به یورو را تشکیل می دهند. گزینه سرمایه­‌گذاری صندوق افزایشی قابل توجه در این برنامه طی سال 2022 را داشته است. این گزینه دارای 4/18 درصد از تائیدیه‌­ها و 13 درصد از کل سرمایه­‌گذاری بود.

مجموع سرمایه گذاری مستقیم خارجی بر اساس گزینه سرمایه گذاری ARI - برنامه ویزای طلایی پرتغال

تعداد درخواست‌های تأیید شده در گروه سرمایه‌گذاری صندوق طی سال ۲۰۲۲ سه برابر شده و به تعداد ۲۳۵ تأیید رسیده است. تعداد درخواست‌های تأیید شده در این گروه 81 مورد طی سال 2021 بوده است. این میزان از صدور تائیدیه­‌ها، سه برابر شدن حجم سرمایه­‌گذاری در این گروه را در پی داشت. بر این اساس حجم سرمایه­‌گذاری در این گروه از مبلغ 6/28 میلیون یورو در سال 2021 به مبلغ 3/86 میلیون یورو در سال گذشته رسیده است.

تعداد تائید های صندوق سرمایه گذاری ویزای طلایی پرتغال

میزان افزایش صندوق های سرمایه گذاری ویزای طلایی پرتغال

بر پایه پیش‌بینی انجام­‌شده در ابتدای سال، آمریکایی‌ها در سال 2022 تعداد 216 تقاضای تایید شده داشتند. این تعداد از صدور تائیدیه­‌ها، آمریکایی‌ها را در صدر فهرست ملیت­‌های ارائه‌­دهنده درخواست قرار داده است. مبنای این مقایسه گزارش ارائه شده در سال 2021 می­باشد. بر اساس گزارش فوق آمریکایی‌ها تعداد 102 درخواست تائیدشده داشتند. در گزارش سال 2022 چینی‌ها با تعداد 213 تقاضای تایید شده در جایگاه بعدی قرار دارند.

تاییدیه های ویزای طلایی پرتغال برای متقاضیان آمریکایی

ویزاهای طلایی پرتغال صادرشده برای آمریکایی‌ها و چینی‌ها بر اساس ماه

در مجموع، از زمان آغاز برنامه در نوامبر 2012 تعداد 11535 متقاضی اصلی ویزای طلایی پرتغال خود را اخذ کرده­‌اند. اکثریت آنها از طریق مسیر املاک متعارف واجد شرایط شده­‌اند. سهم یادشده در حال کاهش معنی‌­داری است. اجرای این فرآیند در آینده ادامه خواهد داشت. از این رو متقاضیان بیشتری بر پایه قوانین جدید تاییدیه­‌های خود را اخذ خواهند کرد.

برنامه ویزای طلایی پرتغال - مجوزهای تجمیعی صادرشده برای متقاضیان اصلی

سرمایه گذاری تجمیعی - برنامه ویزای طلایی پرتغال

منبع خبر : IMIDaily

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com