شیب تند افزایش تقاضا برای ویزای طلایی پرتغال

شیب تند افزایش تقاضا برای ویزای طلایی پرتغال

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران آینده در برنامه ویزای طلایی پرتغال این است که در حال حاضر تمام نیروهای سیاسی به نفع توسعه این برنامه حرکت می‌کنند. برنامه ویزای طلایی پرتغال سرمایه قابل توجهی برای کشور به ارمغان آورده است و سرمایه‌گذاران تنها در دو ماه مارس و آوریل 2021  حدود 88 میلیون یورو به بودجه کشور اضافه کرده‌اند. بی‌دلیل نیست که مجموع تعداد ویزاهای صادر شده تا انتهای سال 2020 به 9200 مورد رسیده بود و پرتغال در ازای سرمایه‌گذاری‌های ماه مارس و آوریل حدود 401 اجازه اقامت صادر کرده است. در چهار ماه ابتدایی سال میلادی جاری 770 نفر ویزای طلایی پرتغال را دریافت کرده‌اند.

تاکنون محبوب‌ترین گزینه جهت اخذ ویزای طلایی پرتغال، سرمایه‌گذاری در املاک پرتغال بوده است. در پست امروز علاوه بر بررسی آمار و دلایل سرمایه‌گذاران برای انتخاب این گزینه، برای آشنائی شما با پروژه‌های املاک لوکس این کشور زیبا، به معرفی چند نمونه از این املاک نیز می‌پردازیم. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر و دیگر موارد به صفحه پروژه‌های سرمایه‌گذاری پرتغال مراجعه نمائید.

پرتغال از ابتدای سال 2021 تاکنون 20 درصد بیشتر از سال 2020 درخواست اخذ اقامت پذیرفته است.

تعداد سرمایه‌گذاران نسبت به همین زمان در سال 2020 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است و اگر فقط اطلاعات ماه آوریل را در نظر بگیریم شاهد تعداد دو برابری درخواست‌های سالانه هستیم.

تقاضای خرید واحدهای ملکی و سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها در 2021 رشد داشته است. سالانه تعداد بیشتر و بیشتری از سرمایه‌گذاران املاک قدیمی‌تر از 30 سال یا واقع در مناطق میراث تاریخی و فرهنگی را انتخاب می‌کنند که نیاز به نوسازی دارند. علاوه براین، شرکت‌های توسعه املاک، خانه‌ها و یا محلات را خریداری کرده، نوسازی می‌کنند و آپارتمان‌های جدید را با سود تضمینی 4 الی 5 درصد سالانه به سرمایه‌گذاران می‌فروشند. آپارتمان‌ها به گردشگران و مسافران اجاره داده می‌شوند و خود سرمایه‌گذار هم می‌تواند تعداد روزهای خاصی در سال در ملک اقامت کند. تعداد این پروژه‌ها محدود است، بنابراین تقاضا برای خرید آنها بالاست.

اگر علاقمند به داشتن یک ملک لوکس هستید و یا منطقه خاصی از پرتغال را ترجیح می‌دهید، می‌توانید با سرمایه 280،000 یورویی شروع کنید. هیچ محدودیتی برای تعداد واحدها نیست و شما می‌توانید یک خانه یا چندین آپارتمان بخرید. پس از 5 سال، می‌توانید مجوز اقامت دائم دریافت نمایید و یا درخواست شهروندی پرتغال دهید و با فروش ملک سرمایه خود را پس بگیرید.

چرا سرمایه گذاران بیشتر گزینه سرمایه‌گذاری املاک پرتغال را انتخاب می‌کنند؟

قیمت مسکن در پرتغال علیرغم شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است. در نخستین فصل  2021 ارزش املاک مسکونی 17/4 درصد در مقایسه با سال 2020 افزایش داشته است. اگر سرمایه‌گذاری یک آپارتمان دوخوابه را در فوریه 2020 به مبلغ 250،000یورو خریده باشد تا آوریل 2021 قیمت آن در بازار به 293،000 یورو افزایش پیدا کرده است.

هر شرکت کننده در برنامه به مدت پنج سال ملک را در تصرف خود خواهد داشت. در طی این مدت وی می‌تواند آن را اجاره بدهد. میزان اجاره در پرتغال سالانه بطور میانگین بین 3 الی 5 درصد افزایش می‌یابد. در پایان سال پنجم سرمایه‌گذار نه تنها سرمایه خود را پس می‌گیرد، بلکه مابه‌التفاوت ارزش بازار را هم بدست خواهد آورد.

متخصصان املاک به دو دلیل عمده به سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد می‌کنند که خرید ملک را به نیمه دوم 2021 موکول نکنند:

  • بهای املاک با شدت بیشتری افزایش پیدا خواهند کرد. دلیل آن بهبود سریع اقتصاد پرتغال است. به گفته بانک مرکزی کشور، در 25 آوریل 2021، رشد اقتصادی در مقایسه شاخص‌ها در همان تاریخ در سال قبل 20 درصد بوده است. کمیسیون اروپا، رشد ناخالص ملی 4/1 درصدی و صندوق بین‌المللی پول رشد 3/9 درصدی را برای پرتغال تا پایان سال 2021 پیش‌بینی می‌کنند.
  • شرایط برنامه از سال 2022 تغییر خواهد کرد. سرمایه‌گذاران تنها قادر خواهند بود در نواحی داخل کشور، مادیرا و آزور ملک خریداری کنند و در شهرهای بزرگ و مناطق تفریحی تنها امکان خرید املاک تجاری و موارد تحت بازسازی وجود خواهد داشت.

تا زمانی که قوانین قبلی حاکم هستند، خرید املاک در هر شهر پرتغال امکانپذیر است. در فصل نخست سال 2021 تعداد واحدهای آماده فروش در مقایسه با مدت مشابه در سال 2020 تا 87/8 درصد افزایش نشان داده است. یعنی اکنون سرمایه‌گذاران امکان انتخاب از میان املاک بیشتری را در مناطق مختلف کشور دارند.

در صورتی که در یک برنامه سرمایه‌گذاری دولتی مشارکت نمایید طی 2 الی 6 ماه می‌توانید اقامت پرتغال را دریافت کنید. دارندگان اقامت، حق زندگی، کار و تجارت و تحصیل در کشور را خواهند داشت و همچنین می‌توانند بدون ویزا به کشورهای عضو شنگن سفر کنند.

پس از پنج سال سرمایه گذار می‌تواند برای شهروندی پرتغال اقدام نماید و پاسپورت پرتغال را از طریق تابعیت دریافت کند. اگر مایل هستید که اقامت یک کشور اروپایی را بدست آورید تا قبل از تغییر شرایط از متخصصان سرمایه‌گذاری مشاوره بگیرید.

مزایای شرکت در برنامه ویزای طلایی پرتغال

  • همسر و فرزندان هم می‌توانند شرکت کنند،
  • تنها لازم است یک هفته از سال را در پرتغال سپری کنید،
  • این روش میانبری برای دریافت شهروندی پرتغال تنهاپس از 5 سال است،
  • می‌توانید اقامت نامحدود در پرتغال داشته باشید،
  • انجام کسب و کار در پرتغال فرصتی برای ورود به بازار بین‌المللی است،
  • شروع کسب و کار خودتان در این کشور ساده است.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ اقامت پرتغال از طریق سرمایه‌گذاری می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت اقامت پرتغال برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ اقامت پرتغال دارید، در قسمت دیدگاه‌ این مقاله یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی وبسایت نیز می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com