تصویب قانون دریافت شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در املاک

جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

تصویب قانون دریافت شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در املاک

مقدمه

وانواتو کشوری است متشکل از زنجیره‌ای از 13 جزیره اصلی و تعداد زیادی جزیره کوچکتر که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این جزایر آتشفشانی و مرجانی هستند و در غرب فیجی و امتداد غرب استرالیا قرار گرفته‌اند. وانواتو کوه‌ها و فلات‌های زیادی دارد اما بیشتر بخاطر تخته‌ها و صخره‌های مرجانی خود معروف […]

وانواتو کشوری است متشکل از زنجیره‌ای از 13 جزیره اصلی و تعداد زیادی جزیره کوچکتر که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. این جزایر آتشفشانی و مرجانی هستند و در غرب فیجی و امتداد غرب استرالیا قرار گرفته‌اند. وانواتو کوه‌ها و فلات‌های زیادی دارد اما بیشتر بخاطر تخته‌ها و صخره‌های مرجانی خود معروف است. دولت این کشور زیبا به واسطه اجرای برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری جایگاه دولت‌های اقیانوس آرام را در بازار جهانی مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری ارتقا داده است و اخیرا با تصویب قانونی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد در ازای سرمایه‌گذاری در املاک نیز، شهروندی وانواتو را دریافت نمایند. شایان ذکر است هنوز جزئیات کامل این برنامه و شرایط و مبالغ سرمایه‌گذاری به طور کامل مشخص نشده است.

تصویب قانون شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در املاک

تا پیش از این، شهروندی وانواتو تنها از طریق اهدای کمک بلاعوض به صندوق‌های توسعه کشور امکان‌پذیر بود. در آوریل 2021، پس از گذشت چهار سال از شروع برنامه حمایت از توسعه (DSP)، اداره مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری وانواتو، طرح گزینه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در املاک (REO) را به مجلس ارائه نمود، و در نهایت این قانون که مدت‌ها در انتظار مانده بود در جلسه بعدی پارلمان تصویب گردید.

رونالد ورسال، رییس کمیسیون شهروندی این خبر را اعلام نموده است. وی درباره این موضوع می‌گوید: «یک جنبه مهم از تلاش‌های ما در جهت توسعه این برنامه، تامین منافع بیشتر برای اقتصاد کشور است که بواسطه گسترش فرصت‌های جذب سرمایه به داخل کشور صورت می‌گیرد و منجر به خلق مشاغل و پیشرفت‌های محسوس در جامعه ما خواهد شد.»

در سال 2020 درآمد حاصل از برنامه شهروندی با سهمی 50 درصدی از تولید ناخالص ملی، به جبران ضررهای صنعت گردشگری کمک شایانی نمود. و این گزینه جدید نیز به مراتب تقاضای سرمایه‌گذاران برای شرکت در برنامه شهروندی را افزایش خواهد داد.

جزئیات بیشتر درباره نوع املاکی که سرمایه‌گذاران مجاز به خرید خواهند بود و حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری هنوز اعلام نشده است. دولت وانواتو می‌گوید که طراحی این شرایط براساس تجربیات دیگر کشورهایی است که برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری را دارند. در صورتی که گزینه املاک برنامه وانواتو مشابه برنامه‌های کارائیب باشد، سرمایه‌گذاران قادر خواهند بود سهام، آپارتمان و ویلاهای هتل‌ها را خریداری نمایند. حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری نیز حدود 200،000 دلار آمریکا خواهد بود.

چرا برنامه شهروندی وانواتو تا این اندازه محبوب است؟

وقتی نوبت به انتخاب برنامه‌های شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری می‌رسد، اغلب سرمایه‌گذاران در نهایت بین کشورهای حوزه کارائیب و وانواتو یکی را انتخاب می‌کنند؛ چراکه این کشورها منطقی‌ترین قیمت‌ها را پیشنهاد می‌دهند و به واسطه شهروندی هر یک از این کشورها، شما مزیت سفر بدون ویزا به حوزه شنگن، انگلستان و بسیاری کشورهای دیگر را خواهید داشت اما از سویی برنامه شهروندی وانواتو سریع‌ترین برنامه است.

در حقیقت دو دلیل برای محبوبیت این برنامه وجود دارد: سرعت رسیدگی به پرونده‌ها و مزیت‌هایی که پاسپورت وانواتو در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد. زمان رسیدگی به درخواست‌های شهروندی وانواتو از یک ماه آغاز می‌شود به این معنی که این برنامه سریع‌ترین در جهان است. در کشورهای کارائیب فرآیند دریافت پاسپورت دوم بطور متوسط بین 2 تا 6 ماه طول می‌کشد و در عین حال هزینه شرکت در برنامه شهروندی وانواتو کاملا توانایی رقابت با کشورهای کارائیب را دارد.

علاوه‌براین، مقامات محلی دیرزمانی است که تشریفات غیرضروری اداری را کنار گذاشته‌اند و متقاضیان می‌توانند بدون سفر به کشور میزبان برای شهروندی اقدام نمایند. سرعت بالای رسیدگی به درخواست‌ها و حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری معقول 130،000 دلاری، پیشنهاد وانواتو را تبدیل به یکی از پرطرفدارترین‌ها در بازار نموده است.

شهروندان وانواتو بدون نیاز به ویزا مجازند به بیش از 140 کشور جهان سفر کنند. در منطقه شنگن هر 6 ماه اجازه 90 روز اقامت دارند و از آنجایی که وانواتو عضو کشورهای مشترک‌المنافع با انگلستان است، با داشتن شهروندی این کشور افراد می‌توانند به راحتی 180 روز از سال را در این کشور اقامت نمایند.

علاوه‌براین، پاسپورت وانواتو به بهینه سازی مالیات نیز کمک می‌کند. هیچ مالیاتی روی درآمد، ثروت، میراث، سود سرمایه و یا صادرات وجود ندارد. شرکت‌های خارجی ثبت شده در وانواتو تا 20 سال از پرداخت مالیات معاف هستند و سالانه تنها یک هزینه 300 دلاری را پرداخت می‌کنند.

به همین دلایل است که برنامه شهروندی وانواتو علیرغم بحران اقتصادی جهان و شیوع ویروس کرونا همچنان پرطرفدار باقی مانده است.

انتظار رشد بیشتر تقاضا برای شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری در 2021

اگرچه امکان اخذ پاسپورت دوم و شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری در املاک در وانواتو با توجه به صدور اجازه مقامات محلی از سال 2021 امکان‌پذیر خواهد شد اما حتی بدون این مشوق‌های مالی جدید نیز برنامه مقرون‌به‌صرفه شهروندی وانواتو از استقبال و محبوبیت بسیار قابل‌توجهی برخوردار بود.

برطبق آمار، در سال 2020، با وجود قرنطینه سراسری، سرمایه‌گذاران 132.6 میلیون دلار به بودجه کشور اضافه کردند که این میزان بیش از دو برابر رقم پیش‌بینی شده توسط دولت بود. آنچه که می‌توانست سالی بسیار پرچالش از لحاظ اقتصادی باشد، تبدیل به سالی قابل مدیریت شد. مرزهای وانواتو از آوریل 2020 تاکنون همچنان بسته هستند و این امر میزان گردشگری را به نزدیک صفر رسانید و درآمد حاصل از این منبع دیگر تقریبا وجود نداشت. بااین‌حال، کمک‌های مالی بواسطه برنامه شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری وانواتو اقتصاد کشور را در 2020 پررونق نگه داشت.

در جهت حمایت از بودجه ملی، مقامات محلی روند اعطای شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری را نیز ساده و آسان نمودند بویژه با ایجاد امکان انجام سوگند وفاداری به وطن جدید از طریق ویدیوکنفرانس که پیش از این در حضور مقامات رسمی وانواتو در خارج از کشور و یا در صورت سفر به این کشور صورت می‌گرفت.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ شهروندی وانواتو از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت پاسپورت وانواتو برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ شهروندی وانواتو دارید، در قسمت دیدگاه‌ این مقاله یا در بخش پرسش و پاسخ همگانی وبسایت نیز می‌توانید پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com