اقامت اروپایی خود را قبل از سال ۲۰۲۲ از پرتغال دریافت کنید

اقامت اروپایی خود را قبل از سال ۲۰۲۲ از پرتغال دریافت کنید

تاریخچه مختصری از ویزای طلایی پرتغال

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در اروپا، برنامه ویزای طلایی پرتغال است که در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد. این برنامه در ازای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، در صندوق‌های سرمایه‌‌گذاری، و یا با ایجاد شغل به سرمایه‌گذاران و خانواده‌های آن‌ها اقامت کشور پرتغال را ارائه می‌دهد. تاکنون حدود ۹.۳۸۹ سرمایه‌گذار و ۱۶.۰۵۰ نفر از اعضای خانواده آن‌ها موفق به دریافت ویزای طلایی کشور پرتغال شده‌اند.

 برخی از مزایای دریافت ویزای طلایی پرتغال عبارتند از:

  • دستیابی به امنیت با دریافت اقامت دوم
  • بهره‌مندی از سیستم آموزشی رایگان
  • امکان ارائه درخواست تابعیت کشور پرتغال پس از 5 سال اقامت و دستیابی به پاسپورت دوم

شایان ذکر است دولت پرتغال در نظر دارد در سال آینده  اصلاحاتی در این برنامه محبوب ایجاد نماید. پس بهتر است در صورتیکه قصد دریافت ویزای طلایی اروپایی را دارید، همین امسال اقدام نمائید.

 اصلاحات جدید در ویزای طلایی پرتغال برای سال ۲۰۲۲

دولت پرتغال، در نظر دارد تغییرات و مقررات جدید ویزای طلایی این کشور را در زمینه املاک و مستغلات و انتقال سرمایه، در سال آینده اجرایی نماید. اصلاحات قانونی در برنامه ویزای طلایی پرتغال که با توجه به بیماری همه‌گیر کرونا در سال 2020، توسط دولت به حالت تعلیق درآمد، قرار است در ژانویه ۲۰۲۲ اجرایی شود.

طبق این تغییرات، سرمایه‌گذاران دیگر قادر به سرمایه‌گذاری و خرید ملک در مناطق با تراکم بالا نیستند. بنابراین، با تغییرات جدید، افراد تشویق می‌شوند که تنها با پرداخت ۲۸۰.۰۰۰ هزار یورو در مناطق دیگر این کشور سرمایه‌گذاری کنند. از این رو، ما به متقاضیان توصیه می‌کنیم تا پایان سال ۲۰۲۱ در برنامه ویزای طلایی کشور پرتغال سرمایه‌گذاری نمایند.

تغییرات مورد نظر دولت از اول ژانویه ۲۰۲۲ به شرح زیر اعمال خواهند شد:

  1. تغییرات در خرید املاک و مستغلات
  • خارج شدن مناطقی با تراکم بالا مانند لیسبون، پورتو و الگارو و همچنین شهرهای ساحلی مانند سیتوبال و ساحل نقره‌ای از لیست فرصت‌های سرمایه‌گذاری،
  • باقی ماندن مناطق آزور و مادیرا به عنوان تنها گزینه‌های سرمایه‌گذاری در املاک به ارزش ۲۸۰.۰۰۰ یورو یا ۳۰.۰۰۰ یورو.
  1. تغییرات در انتقال سرمایه
  • افزایش مبلغ انتقال سرمایه از 1 میلیون یورو به ۱.۵ میلیون یورو،
  • افزایش حداقل میزان اشتراک در صندوق سرمایه‌گذاری از ۳۵۰.۰۰۰€ به ۵۰۰.۰۰۰ €،
  • افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تحقیقاتی از ۳۵۰.۰۰۰€ به ۵۰۰.۰۰۰ €،
  • افزایش سرمایه‌گذاری در مشاغل موجود ثبت شده در کشور پرتغال از ۳۵۰.۰۰۰€ به ۵۰۰.۰۰۰ €.
  1. دیجیتالی شدن روند دریافت ویزای طلایی

تغییر دیگر مربوط به دیجیتالی شدن ارائه کلیه اسناد از جمله صدور شماره مالیاتی متقاضی در کشور پرتغال است. این اصلاحیه بوروکراسی را کاهش داده و روند درخواست را تسریع می‌بخشد.

 عدم تاثیر اصلاحات جدید در برنامه‌های جاری سرمایه‌گذاری در شهرهای پورتو و لیسبون

تغییرات جدید اخذ ویزای طلایی کشور پرتغال، بروی روال جاری سرمایه‌گذاری برای اخذ اقامت این کشور تاثیری نخواهد داشت. به عبارت دیگر، آن دسته از متقاضیانی که در مرحله خرید ملک در منطقه‌ای با تراکم بالا هستند، تحت تأثیر اصلاحات جدید ویزای طلایی پرتغال قرار نخواهند گرفت.

با این حال، اگر علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در شهرهای لیسبون، پورتو یا الگارو هستید، بهتر است در وقت خود صرفه‌جویی کرده و تصمیم خود را اتخاذ نمایید، زیرا تغییرات از اول ژانویه ۲۰۲۲ به اجرا در می‌آیند. با حداقل ۳۵۰.۰۰۰ یورو، می‌توانید ساکن کشور پرتغال شوید و اقامت این کشور را دریافت کنید.

کشور پرتغال با دارا بودن نرخ رشد حدود ۵.۶% در سال در بازار املاک و مستغلات، همچنان جذاب‌ترین بازار سرمایه‌گذاری در اروپاست. قیمت‌های پایین سرمایه‌گذاری و بازدهی عالی اجاره، پرتغال را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری با ثبات بالا تبدیل کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، لطفا با یکی از مشاوران ما در امارات، کانادا یا دانمارک تماس بگیرید. ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها و تا دریافت ویزای طلایی پرتغال برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد.

لطفا نظرات و سوالات خود را در مورد شهروندی پرتغال ، ویزای طلایی پرتغال یا اخذ تابعیت پرتغال، با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com