معرفی تفریحات و جاذبه های گردشگری دومینیکا

معرفی تفریحات و جاذبه های گردشگری دومینیکا

دومینیکا بخاطر داشتن آبشار ها، دریاچه ها و طبیعت بی‌نظیر و زیبایش، به خوبی در بین مردم جهان شناخته شده است؛ اما برخی از سواحل دریای کارائیب در این کشور وجود دارند که جزو ناشناخته‌ترین و البته شگفت‌انگیز ترین اماکن این کشور به حساب می‌آیند. امروز به نقل از نشریه Times Travel می‌خواهیم چند نمونه از بهترین و بی‌نظیر ترین مکان ها و تفریحات کشور دومینیکا را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه این مقاله از سی بی اف باما همراه باشید تا 21 مورد از بهترین تفریحات و جاذبه های گردشگری دومینیکا را که اغلب آنها ناشناخته هستند، بایکدیگر بررسی کنیم:

پیاده روی در دریاچه جوشان

“ماجراجویی شگفت انگیز پیاده روی در مسیر دریاچه جوشان دومینیکا” بهترین تجربه‌ای است که هر گردشگر و شهروند خارجی را تا به امروز مجذوب خود ساخته‌! این مسیر پیاده‌گردی یک روزه و جذاب، در پارک ملی مورن ترویس پیتونز واقع شده و شامل جنگل‌های بارانی سرسبز، قله کوه، یک دره بیابانی ماورایی و یک دهانه آتشفشانی می‌شود. حفره های جذاب بخار و دود که از آتشفشان فعال سرچشمه گرفته‌اند و جریان های آب جوشان نیز از زیبایی های این سیاحت و از تفریحات کشور دومینیکا است که در این مسیر با آن روبرو خواهید شد.

دریاچه جوشان دومینیکا

در مسیر برگشت، یک ماساژ سریع و آبتنی در استخر های آب داغ و آبشار های این منطقه می‌تواند لذت این سفر را برای شما به اوج برساند!

جاذبه های گردشگری دومینیکا: آبشار خیره کننده ترافالگار

زمانی که هیچ کشتی تفریحی در بندر حضور ندارد، لذت از سفر و طبیعت دو چندان خواهد شد! آبشار ترافالگار یکی از بهترین و درخشان‌ترین جاذبه‌های گردشگری دومینیکا است که به‌راحتی در دسترس است. این آبشار های دوقلو که با انبوهی از جنگل‌ها و صخره‌های شیب دار پوشیده شده‌اند، به نام های “پدر” و “مادر” شناخته می‌شوند! این منظره زیبا که به بهشت می‌ماند، به راحتی و پس از یک پیاده‌روی کوتاه، از روی یک سکو قابل تماشا هستند.

افراد ماجراجو برای رسیدن به استخر های این آبشار که جز بهترین جاذبه های گردشگری دومینیکا است، از صخره ها، سطوح سنگی طبیعی و حتی آبشارهای مختلف صعود می‌کنند. بهترین حوضچه آبشار متعلق به “پدر” است و دسترسی به آن، بسیار راحت تر است. درست در قسمت پایینی این حوضچه و آبشار، چشمه های آب گرم به رودخانه می‌پیوندند و یک دوش آبشاری بسیار زیبا روی صخره ها شکل می‌دهند! آیا چنین زیبایی قابل ستایش نیست؟!

آبشار ترافالگار در دومینیکا

ماجراجویی در منطقه کالیناگو

زمانی که کریستوف کلمب درسال 1492 روی کار آمد و پا به این قاره پهناور گذاشت، مردم کالیناگوی دومینیکا (که درگذشته به “کاریب” ها مشهور بودند) از قبل در این منطقه حضور داشتند. حدود 2500 نفر از نوادگان آنها در منطقه نیمه‌مستقل  منطقه کالیناگو در سواحل شرقی و ناهموار جزیره مشغول به کار و معاش هستند. یک سفر یک روزه به این قلمرو، فرصتی است بی‌نظیر برای تجربه و آشنایی با فرهنگ و سنن کالیناگو که می‌تواند تجربه بهترین تفریحات سفر به دومینیکا را برای شما رقم بزند.

منطقه کالیناگو در دومینیکا

رودخانه هایی که در هم تنیده شده و تنه درختان گومیر که همچون قایق بر امواج رودخانه سوار شده‌اند و نان کاساوا که بر شعله‌های آتش و ظروف داغ پخته می‌شود. Kalinago Barana Auté در ده Crayfish River یک دهکده نمایشی است که با سازه‌های سنتی کاربت و آجوپا بصورت کاهگلی در کنار آبشار خیره‌کننده قرار گرفته و یک جاذبه گردشگری رویایی را در این منطقه شکل داده است.

همچنین در مسیر این منطقه زیبا، دستفروشان محلی یک غذای محلی به اسم کانکی خوشمزه می‌فروشند که از نشاسته کاساوا و ادویه مخصوص در برگ موز پخته می‌شود و می‌تواند یک طعم و تجربه جدید را برای شما رقم بزند.

مسیر زیبای Waitukubuli طی کنید!

مسیر ملی ۱۴ قطعه‌ای و 200 کیلومتری Waitukubuli معروف به “WNT” در میان جزایر کارائیب نظیر ندارد! این مسیر چالش برانگیز که از جنوب در تنگه “Cachacrou ” شروع می‌شود و در شمال در پارک ملی “Cabrits” به پایان می‌رسد، از جنگل‌های بارانی، روستا ها و زمین های کشاورزی پر پیچ و خم عبور کرده، از کوه ها بالا می‌رود، از رودخانه ها گذر می‌کند و در نهایت به آبشار ها می‌رسد.

مسیر زیبای Waitukubuli

قطعه هشتم WNT را بعنوان سخت ترین قسمت پیاده‌روی این مسیر پر ماجرا می‌دانند؛ چرا که جزیره را از شرق به غرب پیموده و از جنگل های بارانی و دورافتاده شمالی می‌گذرد. استفاده از یک بانوج سریع تر و راحت تر از به پا کردن چادر است؛ مخصوصا وقتی تاریکی شب همانند یک حریر سیاه روی آسمان کشیده شده و گروه سرود قورباغه های درختی و گروه کر جیرجیرک ها شروع به آواز می‌کنند!

غواصی در منطقه ساحلی اسکات سوفیر، از دیگر تفریحات دومینیکا

کوه ها و جنگل‌های دومینیکا، به زیبایی در آب های آزاد و صخره های مرجانی دومینیکا منعکس شده‌اند. در برخی از نواحی غربی این ساحل، توسط افراد خبره و اپراتور، خدمات غواصی بوسیله قایق ارائه می‌شود. این یک فرصت استثنایی برای مشاهده شنای طیف گسترده ای از ماهی ها، لاک پشت ها، صخره های مرجانی سخت و نرم و اسفنج های غول پیکر و خیره کننده برای بازدیدکنندگان است. اگرچه بیشتر این مناطق حفاظت شده است؛ اما در منطقه سوفریر اسکات، این نوع از تفریحات کشور دومینیکا وجود داشته و توجه بسیاری از طبیعت گردان و عکاسان را به خود جلب نموده است.

غواصی در سواحل دومینیکا

در یک آبگرم آتشفشانی ریلکس کنید!

در قسمت بالایی دره “Roseau” و در فاصله کوتاهی از پایتخت، دهکده زیبای Wotten Waven واقع شده است. روستاییان این منطقه به طرز کاملا خلاقانه‌ای از چشمه های آبگرم، رودخانه ها و نهرهای متعدد آب داغ، استخر های جذابی طراحی نموده اند. بسیاری از این استخر ها در باغات رنگارنگ قرار گرفته و دمای آنها با ترکیب آب سر رودخانه و آب چشمه های داغ، به ایده‌آل ترین حالت ممکن خود رسیده اند که به وسیله لوله های مختلف و شبکه ای از بامبو ها تنظیم شده اند.  این استخر ها سرشار از گوگرد بوده و رنگ و عطر بسیار جالبی دارند. فراموش نکنید بهترین زمان آب تنی در این حوضچه ها و استخر ها، شب هنگام است! زمانی که می‌توانید از صدای جنگل، آسمان صاف و پرستاره و شاید یک یا دو نوشیدنی رام پانچ نهایت لذت را ببرید!

از پارک ملی کابریتس حتما دیدن کنید

پارک ملی کابریتس از دیگر جاذبه های گردشگری دومینیکا است که با قله دوقلو، شبه جزیره ای خیره کننده بین دو خلیج بزرگ در قسمت شمال غربی دومینیکا شکل داده است. هرکسی که به تاریخ علاقمند باشد، قطعا از قلعه بازسازی شده شرلی و متروکه های پادگان که از درختان انگور پوشیده شده و در امتداد مسیر های جنگلی رازآلود قرار گرفته است، بازدید کرده و لذت خواهد برد! این مسیر ها، به مکان های باستانی دفاعی قدیم ختم می‌شوند. جایی که هنوز توپ های دفاعی داشته و منظره کوهستانی و ساحلی بسیار جذابی را تشکیل داده‌اند.

جاذبه های گردشگری دومینیکا: قایق سواری در رودخانه ایندیانا

این بخش از تفریحات و جاذبه های گردشگری دومینیکا، به طرفداران فیلم دزدان دریایی کارائیب حتما پیشنهاد می‌شود! چراکه هنوز می‌توانید با قایق سواری در امتداد رودخانه ایندیانا، مخفیگاه تیا دالما (کالیپسو) را تماشا کنید. همچنین این رودخانه برای پرنده دوستان و عاشقان طبیعت، می‌تواند بسیار جذاب و دیدنی باشد. یک مسیر تقریبا 1 مایلی با 8 همسفر، بوسیله قایق های زیبا و رنگارنگ و رانندگانی ماهر و باتجربه بسیار جذاب و هیجان انگیز بنظر می‌رسد! با عبور از این مسیر، حیات وحش دومینیکا را به خوبی خواهید دید. از ایگواناهای وحشی این منطقه گرفته تا انواع پرندگان آبی، همه و همه در این سفر پر ماجرا قابل رویت خواهند بود.

قایق سواری در رودخانه ایندیانا در دومینیکا

به تماشای وال‌ها و دلفین‌ها بروید

از دیگر تفریحات جذاب دومینیکا در آب‌های آزاد، غواصی و تماشای طیق گسترده انواع ماهی ها، وال‌ها و دلفین ها است. دومینیکا بخاطر جمعیت نهنگ‌های اسپرمی (نوعی نهنگ) که در تمام طول سال در آب های ساحلی عمیق جزیره حضور دارند، شهرت دارد! بنابراین با یک سفر ماجراجویانه به اعماق این آب‌ها شانس این را خواهید داشت که در کنار این موجودات شگفت‌انگیز شنا کنید! معمولا سرپرست ها و لیدر های شنا و غواصی، سرنخ ها را می‌شناسند و به سرعت می‌توانند این وال‌ها را پیدا کنند. اگرچه بیشتر بازدید کنندگان ترجیح می‌دهند از داخل قایق نهنگ ها و دلفین ها را تماشا کنند؛ اما فراموش نکنید که امکان غواصی و عکاسی در اعماق دنیا برای شما وجود دارد. سفرهای عمدتا نیم روزه در کنار جمعی از دلفین های زیبا از نژاد های مختلف و همچنین نهنگ‌های قاتل در آب های دومینیکا. فقط کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید!

وال و دلفین حوزه کارائیب

جاهای دیدنی دومینیکا: دره نوردی

رود های بی شماری از دره های کوهستانی دومینیکا به پایین سرازیر می‌شوند که بسیاری از آن ها از دره‌های عمیق و باریک می‌گذرند. یکی از این دره ها تنگه تیتو را به آبشار ترافالگار متصل می‌کند که موجبات یک دره نوردی لذتبخش و حرفه‌ای را (البته به همراه لیدر ها و اپراتورها) فراهم می‌سازد. برای تجربه این مورد از تفریحات دومینیکا، هیچ تجربه و مهارت خاصی لازم نیست؛ اما می‌بایست با آب و ارتفاع راحت باشید. همچنین در آنجا به شما طرز استفاده از ابزار Rappeling که ابزاری مخصوص صخره نوردی و فتح ارتفاعات سنگی عمودی است را به شما آموزش می‌دهند. فقط کافیست کمی روی دیوار تمرینی، از آن استفاده کنید تا اعتماد به نفس لازم را برای دره نوردی و فتح ارتفاعات خیره کننده این منطقه بدست بیاورید.

محبوب ترین مسیر دره نوردی این منطقه – که برای مبتدیان بسیار مناسب و جذاب است – شامل راپلینگ و بالا رفتن از آبشار های متعدد و پرش به داخل استخر های طبیعی و عمیق رودخانه است. فراموش نکنید که چند کیلومتر بعد از این رودخانه، به کلیسای زیبای جامع خواهید رسید.

بیشتر بدانید: شهروندی دومینیکا

آبتنی و غواصی در محدوده صخره زیرآب شامپاین

شکاف های دامنه آتشفشانی غوطه ور در آب، با خشم خود آب ها و گدازه هارا به سمت صخره شامپاین پرتاب می‌کنند و یک منظره بی‌نهایت زیبا را تشکیل می‌دهند و در نتیجه، آن منطقه را به یکی از زیباترین و محبوب ترین مکان های غواضی در دومنیکا تبدیل می‌نمایند.

در امتداد خط ساحلی، خطی مسطح از صخره‌ها تشکیل شده است که در امتداد ساحل قرار گرفته اند. اگرچه دریچه های آتشفشانی داغ هستند؛ اما حباب ها سریعا سرد شده و میدان دید شما را در هنگام غواصی پر می‌سازند. حیات وحش بسیار جالبی در این صخره ها وجود دارد.  گونه هایی همچون طوطی ماهی، مرجان های سخت و نرم، اسنفج های لوله ای یا بشکه ای، لاکپشت های پوزه عقابی و… در این مناطق به وفور یافت می‌شوند. اگر در یک تور غواصی با راهنما شرکت می‌کنید، حتما از راهنما یا لیدر بخواهید که بقایای کشتی غرق شده را به شما نشان دهند؛ چراکه جز بهترین جاذبه های گردشگری دومینیکا است.»

پیاده روی از رودخانه تا  آبشار ویکتوریا

دومینیکا مسیرهای آبشاری بسیارزیادی دارد – آبشارهای میدلهام و آبشار Sari-Sari  باید در لیست پیاده‌گردی شما باشند – اما آبشار ویکتوریا در گوشه جنوب شرقی جزیره بسیار خاص و دل انگیز است. نقطه آغاز مسیر در دره صهیون در نزدیکی دهکده کشاورزی دلیس و آغاز یک سفر نسبتاً کوتاه، هرچند گهگاه چالش برانگیز در بالای رودخانه است. در این راه چندین بار از رودخانه سفید عبور کنید، در استخرها شنا کنید و در مورد آبشارها و ساحل شیب‌دار رودخانه بحث کنید تا به این آبشار باشکوه برسید. پس از آن، وارد دره موسی جیمز «Rastarant» در صهیون شوید تا از غذاهای راستافاری نهایت لذت را ببرید.

آبشار ویکتوریا در دومینیکا: جاذبه های گردشگری دومینیکا

شنا در تنگه تیتو را از دست ندهید!

تنگه تیتو که در زبان دوم دومینیکا، کریول فرانسوی یا پاتوآ به معنای «دهان کوچک» است، دره رودخانه ای باریکی در حاشیه پارک ملی مورن ترویس پیتونز، در نزدیکی روستای لاودات است. این تنگه یک بخش کوتاه و قابل دسترسی از یک دره و رودخانه بسیار طولانی است که تا آبشار ترافالگار در سر دره روزو امتداد دارد. آب درون عمیق، زلال و سرد است و دیواره های آن، که زمین آن در طول هزاران سال با آب صاف بوده، چشمگیر و زیبا هستند. شنای کوتاه و رازآلودی در میان تنگه، که تنها با نور خورشید از بالا روشن خواهد شد، به یکی از آبشارهای متعدد آن ختم شده و تجربه یک شنای بینظیر را برای افراد رقم خواهد زد.»

یک حمام لذتبخش در استخر زمرد!

استخر زمرد یکی از پربازدیدترین و زیباترین جاذبه های طبیعی و گردشگری دومینیکا است. این آبشار و استخر در پارک ملی Morne Trois Pitons در قلب دومینیکا قرار دارد و از طریق یک مسیر جنگلی کوتاه و محافظت شده، از یک مرکز توریستی و عمومی در دسترس است. در جنگل‌های بارانی و رودخانه‌ای ایده‌آل، استخر زمرد اغلب می‌تواند شلوغ شود، به خصوص در روزهای سفر با کشتی‌های کروز. برای بازدید سعی کنید برای بعد از ظهر برنامه ریزی کنید، زمانی که معمولاً بسیار ساکت تر است. چندین آبشار دیگر به همان اندازه قابل دسترس در این منطقه وجود دارد – برای مثال Soltoun، Spanny و Jacko – بنابراین ایده خوبی است که از همه آن ها در یک روز بازدید کنید.

آشپزی کریول (Creole) را یاد بگیرید!

میراث کریول دومینیکا از استعمار و بردگی شکل گرفته و آمیخته ای از سنت‌های مختلف آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا است. کریول خود را در لباس‌های سنتی، زبان، موسیقی محلی، رقص و آشپزی نشان می‌دهد. غذاهای کریول را می‌توانید در اقسام مختلف جزیره در طول سال میل کنید. همچنین کسانی که علاقه خاصی به آشپزی دارند، می‌توانند در کلاس های کوچک و غیررسمی محلی آشپزی ثبت نام کرده و آشپزی یاد بگیرند. سرآشپز در خانه، گروه های کوچکی را برای تهیه مواد اولیه محلی و تهیه غذاهای محبوب همچون کاللو، سانکوچه و خرچنگ آماده نموده و پس از یک آشپزی لذتبخش و طولانی، در باغ به استراحت و لذت بردن از دستپختشان می‌پردازند.

پیاده روی اطراف باغ گیاه شناسی

در سال 1892، Joseph Jones کار خیلی بزرگ و جاودانه ساخت و توسعه باغ گیاه شناسی منطقه Roseau را با کمک گیاه شناسان باغ‌های کیوی انگلستان آغاز نمود. او یک آبادی بسیار جذاب و دلنشین از درختان زیبا و درختچه های عجیب گلدار، با دروازه های فرفوژه با تزئینات زیبا، حوضچه های گوناگون، یک زمین کریکت و یک آلاچیق کوچک ایجاد کرد. هرچند گذر زمان و شرایط آب و هوایی مختلف و باد و طوفان، این منطقه را تحت تاثیر قراد؛ اما با این‌حال همچنان مکانی بسیار دوست‌داشتنی و آرام برای بازدیدکنندگان به حساب می‌آید. مسیر کوتاه اما شیب دار جک واک، به بالای مورن بروس منتهی شده که از آنجا مناظری خیره‌کننده از پایتخت قابل مشاهده است.

باغ گیاه شناسی دومینیکا

به ماهیگیری بروید

اگر برای شام هوس ماهی کرده‌اید، چند راه وجود دارد. می‌توانید به رستوران های دریایی کنار آب بروید، آنرا از دستفروشان محلی بین راه خریداری کنید، از فروشگاه های محلی آنجا ماهی را تهیه کنید یا اینکه خودتان به ماهیگیری بروید! ماهیگیری در آب های دومینیکا، به همراه یک ماهیگیر محلی لذتبخش تر از آن است که فکرش را بکنید. ماهی هایی که احتمال به دام افتادن را دارند، اسنپر، جک و شاه ماهی هستند که به نظر می‌رسد ارزش امتحان دارد. ماهی ماهی، دورادو، مارلین و تن، ماهی‌هایی هستند که اغلب در آب های دومینیکا صید می‌شوند. راستی حواستان باشد! روی آب هیچ سایه‌ای وجود ندارد؛ پس کرم ضد آفتاب و یک کلاه نقاب دار را فراموش نکنید!

بازدید از سواحل بی نظیر ناحیه شمالی

هرچند که دومینیکا به خاطر کوه‌ها، جنگل‌های بارانی و آبشارهایش شناخته شده است، اما تعدادی سواحل بسیار زیبا و صخره‌های جذاب ساحلی نیز دارد که بسیاری از آنها را می‌توان در شمال این بهشت بینظیر یافت. وودفورد هیل (که زمانی تصور می‌شد لنگرگاه دزدان دریایی و افراد خصوصی بوده است)، ساحلی وسیع از شن‌های سفید و صدف‌ها است. مانند همسایه‌اش، ساحل لاک پشت. میراث سکونتگاه‌های کالیناگو و مزارع بریتانیا در نام‌های دیگر سواحل زیبا در Batibou و Hampstead نیز مشهود است. ساحل پوینت باپتیست همچنین به دلیل ساحل صخره‌ای قرمز رنگ خیره‌کننده‌اش بسیار معروف است که در حوالی غروب آفتاب، زمانی که به رنگ‌های نارنجی، اخرایی و زرد روشن می‌شوند، بهترین منظره ممکن را شکل می‌دهند.

طوطی های کمیاب را پیدا کنید!

دو گونه از طوطی‌های آمازون که به شدت در معرض خطر انقراض هستند، فقط در دومینیکا یافت می‌شوند. آنها طوطی امپراتوری (در محلی به عنوان سیسرو شناخته می‌شوند) و گونه های گردن قرمز (که در محلی به عنوان ژاکو شناخته می‌شوند) هستند. ژاکو اغلب در مناطق روستایی دیده می‌شود، در حالی که زیستگاه سیسرو، جنگل های بارانی مرتفع در اطراف مورن دیابلوتین، بلندترین کوه دومینیکا است. پیاده روی پرنده نگری در امتداد مسیر آسان و خوش منظره Syndicate Nature Trail در پارک ملی مورن دیابلوتین، فرصتی برای دیدن طوطی ها و همچنین سایر بومی های محلی و منطقه ای مانند مرغ مگس خوار، شاهین و فنچ است. از هتلدار خود بخواهید که با دکتر بردی، راهنمای پرنده نگری دومینیکا تماس بگیرد و شما را برای این بازدید هیجان انگیز آماده کند!

تفریحات دومینیکا: سوارکاری

شبکه وسیع مسیرهای پیاده‌روی دومینیکا گواهی بر نحوه سفر مردم قبل از ساخت جاده‌ها است. مردم مسافت های بسیار طولانی بین روستاها را پیاده روی می‌کردند تا به مقصد برسند. دیگران سوار بر اسب سفر می‌کردند. امروزه، اسب سواری به شما امکان می‌دهد همان مسیرهای جنگلی و حاشیه ساحلی را بگردید و لذت ببرید. دو اصطبل عالی در شمال دومینیکا فعالیت دارند که هر کدام آموزش و پیاده روی را ارائه می‌دهند. همچنین گردش های نیمه یا تمام روز را مطابق با توانایی و ترجیح شما تطبیق می دهند. جنگل‌های حرا در اطراف براندی و رودخانه هند را سیر کنید، از پیک‌نیک در مسیر لذت ببرید، یا در ساحل لاک‌پشت بنفش سوار بر شن و ماسه و موج‌سواری شوید.»

در جشنواره ها، انرژی خود را تخلیه کنید!

ساکنین و بومیان دومینیکا، علاقه خاصی به مهمانی و رقص و تخلیه انرژی دارند! چه در یک پیک نیک ساده کنار رودخانه، چه در یک پارتی خیابانی (بلاکو) یا چه در یک جشنواره موسیقی! شما می‌توانید در این رویداد های مختلف و جشنواره های مختلف که در طول سال برگزار می‌شوند، شرکت کنید. اما کارناوال و جشنواره جهانی موسیقی کریول محبوب‌ترین رویداد ها و زمان های مهمانی هستند. در ماه اکتبر، میراث کریول در قالب لباس‌های سنتی، آشپزی و ژانر های موسیقی مختلف محلی همچون کادنس، زوک و بویون به نمایش گذاشته می‌شود.

در دومینیکا کجا برم؟

بسیاری از سفرکنندگان و کسانی که قصد دریافت شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری را دارند، این سوال را می‌پرسند. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین و جذابترین جاذبه های گردشگری دومینیکا  و جاهای دیدنی این کشور را معرفی کنیم تا بتوانید یک سفر رویایی را برای خود رقم بزنید. از بهترین و دیدنی ترین مناطق دیدنی دومینیکا می‌توان به آبشار ترافالگار، دریاچه های جوشان و آتشفشانی، مسیر رودخانه ایندیانا، منطقه ساحلی اسکات سوفیر و… اشاره کرد که در این قسمت، به طور کامل این اماکن جذاب را بررسی و معرفی کرده‌ایم. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با طبیعت این جزیره زیبا، به مقاله آبشار های بی نظیر دومینیکا مراجعه کنید.

3 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر اقای حسینی

      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما.
      ممنون از توجه شما به محتوای سایت و بسیار خوشحالیم از اینکه برای شما مفید بوده است.

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگزاریم.

  1. با تشکر از ارسال پیام شما.
    پروسه دریافت شهروندی دومینیکا بین 6 تا 7 ماه طول میکشد که به سه مرحله تقسیم میشود: دریافت نامه قبولی، صدور تابعیت و در نهایت دریافت پاسپورت دومینیکا

    لطفا شماره تماس خود را برای ما ارسال فرمایید و یا به شماره ۰۰۹۷۱۵۲۹۹۷۲۱۱ پیام ارسال کنید تا برای دریافت اطلاعات دقیق تر و ارزیابی شرایط خودتون یکی از مشاورین و نماینده های رسمی دومینیکا این شرکت با شما مشاوره داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com