مهاجرت یا شهروندی از طریق سرمایه گذاری؟ بررسی و مقایسه

مهاجرت یا شهروندی از طریق سرمایه گذاری؟ بررسی و مقایسه

بسیاری از مردم شهروندی از طریق سرمایه گذاری را به عنوان آخرین راه مهاجرت جهانی می‌دانند. از این رو با داشتن مدارک لازم، تمام نقاط جهان در دسترس این شهروندان بوده و به آن‌ها این آزادی را می‌دهد که به هر جایی که

میخواهند سفر کنند و موقعیت آنها را به عنوان یک شهروند واقعی در جهان تثبیت می کند. این امر نهایت تَجمل برای کسانی که از پس هزینه های آن بر می‌آیند بوده و یک راه حل ثانویه برای کسانی که به آن نیاز دارند است.

اما شهروندی از طریق سرمایه گذاری از حوزه مهاجرت جهانی فراتر رفته تا به دارندگان آن چیز بیشتری ارائه دهد. در این قسمـت، نگاهی کلی به مزایای شهروندی از طریق سرمایه گذاری و مقایسه آن با مهاجرت خواهیم داشت:

چگونه شهروندی از طریق سرمایه گذاری به سرمایه گذاران ویژه خود، امکان حفظ و رشد ثروتشان را می دهد؟

آزادی مالی می‌تواند در اشکال و اندازه های مختلفی باشد، اما شهروندی از طریق سرمایه گذاری کامل ترین بسته ای را ارائه می دهد که یک سرمایه گذار جهانی می تواند رویای آن را داشته باشد. اولین گره ای که شهروندی از طریق سرمایه گذاری از کار متقاضیان باز می­‌کند رهایی از مالیات­‌های عذاب آور است. بسیاری از مردم بدلیل نظام­‌های مالیاتی بی­رحمانه دارایی های خود را در خطردیده و انتخابی بجز تاب آوردن ساختار مالیاتی ای که هزینه های زیادی برای آنها دارد و در بسیاری موارد ناکارآمد است ندارند.

همه‌گیری ویروس کرونا به طور فاحشی شکنندگی سیستم اقتصاد جهانی را نمایان کرد. برخی از این همه گیری جهانی سود زیادی کردند، اما بسیاری دیگر مبالغ هنگفتی را از دست دادند.

دولت‌ها برای مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا خود را در معرض زیان های جبران ناپذیر می بینند. از این رو اولین واکنش این است که برای فايق آمدن بر ضرر مالی وارد شده بر مردم مالیات‌های بیشتری را تحمیل کنند. نتیجه ی آن این شد که هم اکنون اصطلاح ترسناک اما آشنا “مالیات بر ثروت” را می شنویم. شهروندی بواسطه سرمایه گذاری با ارائه شرایطی ملایم تر و قابل هضمتر به متقاضیان اجازه می دهد کنترل بیشتری بر ثروتی که با زحمت بسیار جمع کرده اند داشته باشند.

شهروندی بواسطه سرمایه گذاری همچنین به متقاضیان این امکان را می دهد که در کشورهایی که رویه های بانکی ساده تری دارند، حساب های بانکی باز کنند. برای سرمایه‌گذارانی از کشورهایی که تحت تاثیر تحریم‌های مالی یا مقررات پیچیده بانکی هستند، این امر می‌تواند به آن‌ها آزادی بیشتری در جابجایی پول خود در سرتاسر جهان بدهد بدون هیچ نگرانی در معاملات.

مزایای شهروندی از طریق سرمایه گذاری: تجارت آسان تر

تجارت هم آسانتر میشود. زمانی که میفهمیم شهروندی بواسطه سرمایه گذاری در کشورهای حوزه ی کارائیب با فراهم کردن امکان ثبت شرکت و همچنین پروسه ای ساده برای تاسیس شرکت را فراهم نموده است. این امر معاملات تجاری ساده‌تری را نسبت به مواردی که در برخی کشورها در سرتاسر جهان می‌بینید، امکان‌پذیر می‌سازد. در ادامه به جزئیات میپردازیم.

اگر پیگیر اخبار باشید، متوجه می شوید که کشورهایی مانند ترکیه و مونته نگرو نیز تا حد زیادی شهروندی بواسطه سرمایه گذاری را پیشنهاد می کنند، اما این کشورهای حوزه ی کارائیب هستند که ارائه دهنده بیشترین آزادی مالی به سرمایه گذاران از طریق شهروندی از بواسطه سرمایه گذاری (CIPs) هستند. بیایید بررسی کنیم که چگونه شهروندی از طریق سرمایه گذاری کارائیب به شما، هم آزادی سفر در جهان را می دهد و هم معاملات تجاری شما را ساده تر می سازد.

قهرمانان کارائیب

آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، گرانادا، سنت کیتس و نویس، و سنت لوشیا برخی از برجسته ترین CIP های جهان را در خود جای داده اند. CIP های آنها قیمت های معقولی دارند (سرمایه گذاران می توانند گذرنامه از 100000 دلار دریافت کنند). همچنین آنها درخواست ها را به سرعت (در حد سه ماه) پردازش می کنند و به متقاضیان و اعضای خانواده آنها گذرنامه های معتبر ارائه می کنند.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره سنت لوشیا: تاریخچه، مناطق دیدنی، شرایط اقامت و…

اما جالب‌تر این است که این کشورها بهشت مالیاتی برای سرمایه گذاران هستند. در حالی که این اصطلاح ممکن است توسط رسانه‌های دولتی به زبان نیاید، اما آنها آخرین جان‌پناه برای سرمایه‌گذاران برای محافظت از ثروت خود در برابر طمع برخی از دولت‌ها و رژیم‌هایی که مالیاتشان کمر شکن است، هستند.

نگاهی دقیق تر به مقایسه شهروندی از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت

بهشت های مالیاتی در سراسر جهان فراوان است. بسیاری از افراد کشورهایی مانند ایرلند و امارات متحده عربی را جزو لیست می دانند، اما این کشورها نه شهروندی از طریق سرمایه گذاری را پیشنهاد می کنند و نه نظام مالیاتی مطلوبی را که در حوزه‌ی کارائیب می بینید، به اجرا درمی‌آورند.

مالیات بر درآمد جهانی، مالیات بر ارث، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر ثروت در کارائیب اعمال نمی شود، به این معنی که شما واقعا آزاد هستید که از ثروتی که خستگی ناپذیر برای جمع آوری آن تلاش کرده اید لذت ببرید و هر بار که مشکلی پیش می آید، دست حریص دولت در جیب شما فرو نمی رود.

کشورهای حوزه‌ی کارائیب یک قدم فراتر رفته و درحال ساخت یک چشم انداز اقتصادی پایدار برمبنای CIP هستند که از مالیاتهای ناتوان کننده چشم پوشی می­کند. اینها کشورهایی هستند که تخصص بریتانیا را در برپایی پروژه های خود داشته و بدلیل خلاقیت خارق‌العاده بر کمبود منابع فايق آمده اند. این کشورهای کارائیب نه تنها از تخصص بریتانیا استفاده کردند، بلکه قانون عرفی بریتانیا را نیز پذیرفتند. (به استثنای سنت لوشیا که ترکیبی از قانون عرفی بریتانیا و قانون مدنی فرانسه است)، به این معنی که سرمایه گذاران می توانند مطمئن باشند که در یک ساختار قانونی رایج قرار دارند. سرمایه گذارانی که شهروندی از طریق سرمایه گذاری یکی از این کشورها را دریافت می کنند، آزادند که زندگی کنند، کار کنند و از چشم انداز اقتصادی همه اعضای این اتحادیه ها استفاده کنند.

دریافت شهروندی بهتر است یا مهاجرت؟

کشورهای کارائیب به بخش گردشگری به عنوان پایه اقتصاد خود متکی هستند. این وضعیت در سال 1984 زمانی که سنت کیتس و نِویس CIP خود را معرفی کرد کمی دگرگون گشت. در ابتدا، ایده CIP وارد کردن بودجه خارجی بدون محدودیت برای تقویت اقتصاد بود، اما از آن زمان به شدت به چیزی بسیار بیشتر تکامل پیدا کرده.

CIP در کارائیب سرمایه‌گذار‌ها را به سوی صندوق‌های توسعه دولت یا سرمایه‌گذاری در املاک و مستقلات می­فرستد. صندوق‌های توسعه دولت به دولت‌ها کمک می‌کند تا اقتصاد خود را متنوع کنند، سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی پایدار ایجاد کنند، یا استانداردهای زندگی در مناطق آزاد را بالا ببرند. سرمایه‌گذاری در املاک و مستقلات به شکل استراحتگاه های پنج ستاره است که به رونق گردشگری و ایجاد شغل برای مردم محلی کمک می کند.

این کشورها همچنین استانداردی را برای متقاضیان CIP تعیین می‌کنند، زیرا می‌خواهند بهترین‌های جهان را جذب کنند. آنها می توانند با انتخاب معیارهای خاص و یک فرآیند بررسی دقیق، اطمینان حاصل کنند که متقاضیان را به مناطق آزاد خود می آورند. این دولتها به نسبت بقیه ی دولت ها در جهان منطقی ترند. آن‌ها می‌دانند که جذب بهترین سرمایه‌گذاران در سراسر جهان و دادن آزادی مالی به آنها ممکن است به مزایای مهم‌تری نسبت به خالی کردن جیب آنها از طریق مالیات‌های غیرمنطقی منجر شود.

افراد با دارایی خالص بالا از روی عادت از هرچیزی پول درمی‌آورند. کشورهای حوزه کارائیب از آنها می خواهند که این کار را در یک محیط امن ادامه دهند، که میتواند منجر به افزایش نرخ اشتغال، جذب مشاغل بیشتر به مناطق آزاد خود، و تنوع و رشد کلی اقتصادی شود.

و حقیقت در مورد بهشت مالیاتی در اینجا نهفته است. اینها کشورهایی هستند که به اندازه کافی سختگیر یا مقرراتی نیستند، و این امر ترفند ارزان و بسیار جذاب برای جذب ثروتمندان می باشد. بهشت های مالیاتی کشورهایی هستند که مزایای واقعی اجازه دادن به کسب و کارها و مردم را شناسایی می­کنند. دولت های این کشورها این آینده نگری را دارند که مزایای واقعی فقدان نظام مالیات را ببینند. بسیاری به صحبت در مورد ایرلند و جذب شرکت هایی مانند گوگل، فایزر و دیگران به مناطق آزاد خود صحبت می کنند که تأثیر آن تبدیل این کشور به یک قطب اقتصادی جهانی بود. بهشت مالیاتی برای همه طیف ها دخیل در تجارت مناسب است، به جز دولتی که نمی خواهد از تغذیه کردن از ثروت شما دست بردارد.

مقایسه مهاجرت و شهروندی

معامله واقعی CIP های کارائیب بسیار فراتر از صرفا یک پاسپورت درقبال انبوه پول نقد است. سرمایه‌گذاران از مهاجرت جهانی و آزادی مالی بی‌مانع برخوردار می‌شوند. آنها همچنین با دانستن اینکه حتی اگر مشکلی پیش بیاید، کشورهای کارائیب از نبوغ خود برای جبران سرمایه از دست رفته خود توسط تکامل CIP استفاده می کنند (گزینه اوراق قرضه کووید CIP سنت لوسیا در اینجا مثال خوبی است) آرامش خاطر دارند. با ادامه رشد CIP ها، اقتصاد کشور نیز رشد می کند. با این کار نیاز به مالیات های توجیه ناپذیر که سرمایه گذاران بیشتری را جذب می کند از بین می رود. این یک اثر دومینویی است که به نفع همه طرفین است.

کشورهای حوزه کارائیب آنتیگوا و باربودا، دومینیکا، گرانادا، سنت کیتس و نویس و سنت لوشیا ممکن است منابع بریتانیا یا ایالات متحده را نداشته باشند. با این حال، آنها این منابع را با نوآوری خود و بدون خالی کردن جیب مردم خود جبران می کنند. گاستون براون، نخست وزیر آنتیگوا و باربودا، اهمیت CIP را برجسته کرد و اظهار داشت: «در سال 2017، واحد “شهروندی از طریق سرمایه گذاری” در مجموع 321 درخواست را پردازش کرد که باید حدود 64 میلیون دلار درآمد مستقیم برای دولت مرکزی و تزریق سرمایه 198.7 میلیون دلاری به هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و سایر منافع تجاری داشته باشد.

سخن پایانی در مورد مزایای شهروندی از طریق سرمایه گذاری

شهروندی از طریق سرمایه گذاری مزیت های بی شماری نسبت به مهاجرت دارد. مهمترین این مزیت ها شامل: آزادی مالی، محافظت از ثروت شما، ارائه بهترین آینده ممکن برای نسل های آینده شما و آرامش خاطر می‌شود. تیم کراس بوردر فریدم در تلاش است تا بهترین گزینه ها را مطابق با نیازهای شما ارائه داده و برنامه های مالی شما را ارتقا دهد. شرکت ما جایگاه منحصر به فرد خود را در زمینه شهروندی سرمایه گذاری دارد و رویکرد مشتری محور ما به شما و خانواده شما، خدماتی در سطح جهانی ارائه خواهد داد.

2 پاسخ

    1. سلام وقت بخیر

      با تشکر از ارسال پیام به تیم سی بی اف و بازدید از وبسایت ما.
      این مقاله قبلا در سایت منتشر شده است و میتوانید با مراجعه بخش رسانه ها، مطلب مورد نیاز خود را مطالعه فرمایید.

      پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com