اقامت پرتغال با درآمد ماهیانه 700 یورو، بدون سرمایه‌گذاری، در 4 ماه

اقامت پرتغال با درآمد ماهیانه 700 یورو، بدون سرمایه‌گذاری، در 4 ماه

ویزای D7 پرتغال چیست؟

ویزای D7 که به عنوان ویزای بازنشستگی یا درآمد غیرفعال یا تمکن مالی نیز شناخته می‌شود، یک ویزای اقامت طولانی‌مدت است که در سال 2007 معرفی شد و برخلاف ویزای طلایی پرتغال نیازی به سرمایه‌گذاری ندارد. این ویزا علاوه بر بازنشستگان برای برخی از افراد دورکار و دارندگان مشاغل دیجیتال نیز مناسب است. ویزای تمکن مالی پرتغال برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس است که می‌خواهند در پرتغال اقامت داشته باشند و درآمد غیرفعال معقولی دارند. این درآمد می‌تواند از مستمری بازنشستگی و همچنین درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌های مالی، املاک و مستغلات و حقوق نیز باشد.

حداقل درآمد غیرفعال مورد نیاز 8،460 یورو در سال برای متقاضی اصلی است. برای همسر باید 50 درصد به این مبلغ اضافه کنید (4،230 یورو) و برای هر فرزند وابسته نیز باید 30 درصد به این اضافه کنید (2،538 یورو). بنابراین، برای یک زوج با یک فرزند، شما باید سالیانه 15،300 یورو داشته باشید تا واجد شرایط ویزای D7 باشید.

شرایط ویزای D7 پرتغال

واجد شرایط بودن برای ویزای D7 در پرتغال بسیار ساده است. در اینجا معیارهای اصلی برای ویزای پرتغال D7 آمده است:

  • شهروند غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا / سوئیس باشید.
  • حداقل درآمد غیرفعال 8،460 یورو در سال (+ 50٪ برای همسر و + 30٪ برای فرزند وابسته).
  • سابقه کیفری در هیچ جای جهان نداشته باشید.
  • اثبات کنید که در پرتغال محل اقامت (اجاره یا خرید) دارید.
  • در 2 سال اول باید حداقل 16 ماه را در پرتغال بگذرانید.

مزایای ویزای D7 پرتغال چیست؟

1. معافیت ویزا

ویزای پرتغال D7 به شما امکان می‌دهد وارد پرتغال و منطقه شینگن (26 کشور اتحادیه اروپا) شوید. شما می‌توانید آزادانه و بدون ویزا گردش کنید. ویزای D7 اساساً به شما حقوق سفر مانند همه شهروندان اتحادیه اروپا را می‌دهد.

2. امتیازات خانواده

ویزای پرتغال D7 به شما این امکان را می‌دهد که پس از دریافت ویزای خود، درخواست الحاق اعضای خانواده خود را ارائه دهید. این جایی است که به اعضای خانواده شما همان حقوق اقامتی داده می‌شود که شما دارید.. شما باید نوع رابطه خود را با هر یک از اعضای خانواده که می‌خواهید در پرونده بگنجانید را ثابت کنید. موارد زیر واجد شرایط الحاق خانواده هستند: شریک زندگی، فرزندان زیر 18 سال، فرزندان وابسته بالای 18 سال که در حال تحصیل هستند، والدین شما، والدین شریک زندگی شما و خواهر و برادرهای کوچکتر. همه این افراد می‌توانند در پرتغال زندگی و کار کنند و آزادانه در منطقه شینگن سفر نمایند و همچنین از تمام مزایای ویزا بهره‌مند شوند.

3. اقامت دائم

آیا ویزای D7 پرتغال منجر به اخذ اقامت می‌شود؟ ویزای D7 پرتغال به شما اجازه می‌دهد تا در نهایت اقامت دائم را دریافت کنید. شما می‌توانید در سال اول اقامت قانونی دریافت کنید. سپس اقامت خود را برای دو سال متوالی تمدید کنید. پس از پنج سال اقامت قانونی، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

4. شهروندی

آیا ویزای D7 پرتغال منجر به شهروندی می‌شود؟ ویزای D7 پرتغال می‌تواند منجر به شهروندی شود. پس از شش سال اقامت قانونی، می توانید برای اخذ شهروندی پرتغال اقدام کنید. برای شهروندی باید مدرک زبان پرتغالی A2 را دریافت کنید، مدارکی مانند مدرک بانک پرتغالی را ارائه دهید و سابقه کیفری نداشته باشید.

رژیم مالیاتی NHR

شما می‌توانید یک فرد دارای اقامت مقیم غیرعادی (NHR) شوید و از مشوق‌های این رژیم مالی لذت ببرید. این رژیم مالیاتی به شما امکان می‌دهد اقامت مالیاتی خود را به کشور منتقل کنید. مزایای این رژیم مالیاتی به شرح زیر است:

  • اگر کشور شما با پرتغال موافقتنامه مالیات مضاعف (DTA) داشته باشد، می توانید واجد شرایط عدم پرداخت مالیات بر حقوق بازنشستگی، درآمد اجاره، سود املاک و درآمد از منابع غیرپرتغالی باشید. در عوض در کشور مبدأ خود مالیات پرداخت می‌کنید. انگلستان، ایالات متحده آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر دارای یک DTA با پرتغال هستند.
  • اگر درآمد بازنشستگی شما در پرتغال مشمول مالیات باشد، با نرخ ثابت 10 درصد خواهد بود که شامل پس انداز بازنشستگی و بیمه می‌شود.
  • درآمد حاصل از «فعالیت‌های دارای ارزش افزوده بالا» در پرتغال شامل 20% مالیات می‌گردد. این شامل درآمد شغلی و خوداشتغالی از فعالیت‌های علمی، هنری یا فنی است که در پرتغال انجام می شود. با این حال، برای سایر انواع درآمد داخلی، همان مالیات بر درآمد را پرداخت خواهید کرد که ساکنان مالیات عادی موظف به پرداخت هستند.
  • تنها پس از 10 سال اول اقامت، مشمول مالیات بر درآمد بین‌المللی خود می‌شوید.
  • بهره خارجی، سود سهام، اجاره، و عایدی سود سرمایه را می‌توان از مالیات معاف کرد.
  • مالیات بر ارث یا ثروت پرداخت نخواهید کرد.

شرایط برخورداری از برنامه اقامت غیرعادی به شرح زیر است:

  • تا پنج سال قبل از ثبت درخواست نباید در پرتغال مشمول مالیات شده باشید.
  • شما می‌بایست یک گواهی اقامت مالیاتی درخواست کنید، به این معنی که باید در سال بیش از 183 روز در پرتغال زندگی کنید (که البته نیازی نیست متوالی باشد) یا اینکه کمتر از 183 روز از سال در پرتغال زندگی کنید، اما در طول این 12 ماه ملکی خریداری کرده باشید. ، یا فعالیت‌های عمومی به نفع پرتغال انجام داده باشید.
  • شما باید از طریق ویزای کار، ویزای طلایی پرتغال، ویزای D7 پرتغال یا به واسطه شهروندی اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس، حق حضور در پرتغال را داشته باشید.

چه کسانی می‌توانند ویزای D7 پرتغال دریافت کنند؟

شهروندان غیراتحادیه اروپا / EEA / سوئیس که دارای درآمد غیرفعال هستند می‌توانند برای ویزای پرتغال D7 درخواست دهند. اگرچه این ویزا به عنوان ویزای بازنشستگی نیز شناخته می‌شود، اگر می‌توانید برای یک کارفرمای خارج از پرتغال از راه دور کار کنید، هم ممکن است واجد شرایط باشید. بنابراین، فریلنسرها و دارندگان مشاغل دیجیتالی که شرایط لازم را دارند می‌توانند برای ویزای D7 درخواست دهند.

زندگی پس از برگزیت: چرا ویزای پرتغال D7 برای شهروندان انگلستان مناسب است؟

اگر یک شهروند بریتانیایی هستید که نمی‌توانید سرمایه گذاری لازم برای ویزای طلایی پرتغال را بپردازید، ویزای D7 مسیر مناسبی برای شما است. شما پس از 6 سال از اقامت دائم و احتمالاً شهروندی برخوردار خواهید شد که به شما امکان می‌دهد حقوق از دست رفته اتحادیه اروپا پس از برگزیت را پس بگیرید. به عنوان یک تبعه بریتانیا با ویزایD7، می‌توانید آزادانه در منطقه شنگن سفر کنید، و همچنین حق کار، تحصیل و زندگی در هر کشور اتحادیه اروپا را داشه باشید.

مراقبت‌های بهداشت و درمان با داشتن ویزای D7 پرتغال

شما باید برای مدت چهار ماه از ویزای D7 خود بیمه درمانی بخرید که باید بین 20 تا 50 یورو در ماه هزینه داشته باشد. پس از این مدت، شما اقامت خود را دریافت خواهید کرد و سپس می‌توانید به سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی (SNS) دسترسی داشته باشید. سیستم بهداشتی پرتغال شهرت جهانی دارد و رتبه هفدهم را در شاخص جهانی نوآوری مراقبت‌های بهداشتی به خود اختصاص داده است. شما باید با SNS در مرکز مراقبت‌های بهداشتی محلی خود ثبت نام کنید. اکثر خدمات با SNS رایگان هستند، اما شما باید برای خدمات خاصی مانند برخی معاینات هزینه بپردازید. با این حال، این هزینه‌ها بیش از 5 تا 20 یورو نخواهند بود. دندانپزشکی در SNS گنجانده نشده است.

در صورت تمایل می‌توانید به بیمارستان های خصوصی نیز دسترسی داشته باشید. قیمت بیمه درمانی سالانه بسته به شرکت و سایر عوامل شخصی مانند سن شما از 300 یورو تا 1000 یورو متغیر است.

ویزای D7پرتغال و ارزهای دیجیتال

پرتغال یکی از آخرین بهشت‌های مالیاتی باقیمانده در اروپا برای ارزهای دیجیتال است. اداره مالیات و گمرک پرتغال (PTA) در سال 2019 رسما اعلام کرد که خرید یا فروش ارز دیجیتال در پرتغال بدون مالیات است. به ازای هر تراکنش ارز دیجیتال از شما مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر درآمد شخصی (IRS) دریافت نمی‌شود. این کشور ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان یک دارایی نمی‌بیند، بلکه به عنوان یک نوع پرداخت به آن نگاه می‌کند، بنابراین آنها مانند آنها مشمول مالیات نمی‌شوند. با این حال، کسب‌وکارهایی که خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را ارائه می‌کنند، مشمول مالیات بر عواید خود می‌شوند. عوامل تعیین کننده زیادی مانند سود و تعداد دفعات معامله شما در این مورد وجود دارند. برای اطمینان و دریافت جزئیات بیشتر، با یک مشاور مالیاتی در پرتغال تماس بگیرید.

چرا پرتغال کشور دوستدار ارزهای دیجیتال است؟

  • بدون مالیات برای ارزهای دیجیتال است
  • کنفرانس‌های مربوط به رمزارزها و NFT در آنجا برگزار می‌شوند.
  • دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در لیسبون و پورتو وجود دارند.
  • می‌توانید از کارت اعتباری بیت‌کوین استفاده کنید.

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر در زمینه اخذ اقامت پرتغال، می‌توانید با کارشناسان کراس بوردر فریدم در امارات، دانمارک و یا کانادا ارتباط برقرار کنید، ما شما را برای انجام بهترین سرمایه‌گذاری‌ها تا دریافت اقامت پرتغال برای خود و افراد خانواده‌تان همراهی خواهیم کرد. چنانچه سوال، تجربه یا نظری در خصوص اخذ اقامت پرتغال دارید، پرسش‌های خود را مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن‌ها پاسخ گویند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com