افزایش تقاضا برای ویزای طلایی یونان در میان اخبار افزایش قیمت

افزایش تقاضا برای ویزای طلایی یونان در میان اخبار افزایش قیمت

اظهارات اخیر کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان، فعالیت گسترده‌­ای را در حوزه اخذ ویزای طلایی یونان به وجود آورده است. تصمیم دولت جهت دو برابر کردن حداقل میزان سرمایه‌گذاری در املاک از ۲۵۰,۰۰۰ یورو به ۵۰۰,۰۰۰ یورو دلیل اصلی برای سرمایه­گذاران علاقمند به اخذ ویزای این کشور است. اما در این بین متقاضیان برای اقدام و ارائه درخواست دو به شک هستند .

جدول زمانی مبهم و جزئیات ناقص

تعداد تقاضا برای ویزای طلایی یونان با هجوم سرمایه­‌گذاران برای ارائه درخواست‌ها قبل از اعمال تغییرات افزایش یافته است. این موضوع همچنان نیاز به شفاف‌سازی دارد. چون دولت هنوز تاریخ رسمی اجرای قانون جدید را اعلام نکرده است. (اگرچه به طور غیر رسمی، منابع در وزارت توسعه زمان اجرای آن را ماه مه اعلام کرده­اند).

سرمایه گذاران که قصد ارائه درخواست خود قبل از اعمال تغییرات را دارند، باید به سرعت املاک مورد علاقه خود را پیدا کرده و خریداری کنند. این امر می‌تواند به چند هفته زمان نیاز داشته باشد.  به خصوص اگر سرمایه­‌گذاران برای ورود به یونان به ویزای بازدید نیاز داشته باشند. این وضعیت برای برای جمع زیادی از متقاضیان ویزای طلایی صادق است. در این شرایط آنها مدت‌زمان محدودی برای گردآوری مدارک لازم و ارائه درخواست خواهند داشت.

تاکنون خبر جدیدی از سوی دولت اعلام نشده است. ارائه مهلت از سوی آن‌ها قبل از اجرای تغییرات، از عادت‌­های آن‌ها در امور مهاجرت است. تضمینی وجود ندارد و به همین دلیل اقدامی سریع ضروری است. این رویکرد فوری در مورد سرمایه‌­گذارانی که قصد سرمایه­‌گذاری در املاک و مستغلات را دارند، اعمال خواهد شد. سرمایه­‌گذاران علاقمند به سرمایه­‌گذاری در خدمات بانکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. انتظار می­‌رود که گزینه­‌های املاک و مستغلات با افزایش قیمت مواجه شوند، حتی اگر دولت هنوز بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده باشد.

بیشتر بدانید: جاذبه های گردشگری یونان ۲۰۲۳

از جنبه تاریخی، سرمایه گذاری­‌های نقدی جهت اخذ اقامت از طریق سرمایه­‌گذاری دارای حداقل آستانه بالاتری نسبت به سایر برنامه‌­ها در زمینه املاک دارند. در یونان، خدمات بانکی به سرمایه­‌گذاری ۴۰۰،۰۰۰ یوروئی نیاز دارد. این امر در  مقایسه با ۲۵۰،۰۰۰ یورو مورد نیاز برای املاک قابل توجه است. در این شرایط برای اخذ خدمات بانکی در پرتغال، باید  سرمایه‌­گذاری ۵۰۰،۰۰۰ یورو ارائه شود. همچنین برای اخذ خدمات بانکی برای املاک در پرتغال حداقل ۲۸۰،۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. برای اخذ ویزای طلایی اسپانیا لازم است سپرده بانکی ۱ میلیون یوروئی در مقایسه با نیمی از آن در املاک ارائه شود. انتظار می­‌رود که این سیاست ادامه داشته باشد و دولت یونان همچنین حداقل مبالغ برای دریافت خدمات بانکی را افزایش دهد. اما تاکنون سیاست دولت در این زمینه مشخص نیست.

تقاضا در حال افزایش چشمگیراست، اما دولت کنترل امور را در دست دارد

اعلام خبر افزایش قیمت به طرز شگفت­آوری بر تقاضای جهانی برای سکه طلا نیز تاثیر گذاشته است. اما این خبر تنها خریداران را تحریک نکرده است.

طی اظهارات اخیر آنتونیو کاستا، نخست وزیر پرتغال از تصمیم دولت برای بررسی و احتمالاً متوقف­ کردن روند صدور ویزای طلایی این کشور خبر داد. این خبر موجب افزایش تقاضا برای برنامه یونان شده است.

نگرانی از تعطیلی کامل ویزای طلایی پرتغال، سرمایه گذاران علاقمند را به سوی انتخابی پایدارتر در اروپا هدایت کرده است. در این حالت ویزای طلایی یونان محبوب‌ترین انتخاب در قاره اروپا خواهد بود.

ایده پشت این موضوع بسیار پیچیده است. اگر دولت پرتغال قبل از خاتمه برنامه مهلتی را تعیین کند، ثبات طولانی مدت در این امر موجب بروز نگرانی می‌شود. به عنوان مثال، بیش از ۶۰% ویزاهای طلایی پرتغال منقضی شده‌اند. این امر بدان معناست که در مورد درخواست ­های جدید، بیش از ۱۹ هزار نفر بلاتکلیف خواهند بود. در صورتی که دولت پرتغال پس از خاتمه برنامه به اقدامات خود در زمینه ارائه ویزای طلائی ادامه دهد، از موارد نگران­ کننده برای متقاصیان آتی است.

نگرانی دیگر این است که دولت پرتغال در قبال اقامت از طریق سرمایه­ گذاری دستور توقف صدور ویزای طلایی را صادر کند. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، اصلاح قانون شهروندی جهت اجبار دارندگان ویزای طلایی به اقامت فیزیکی در آن کشور امکان دارد. شرایط حداقلی جهت اخذ اقامت از مدت ها پیش مورد بحث بوده است. اگر دولت پرتغال علیه اقامت سرمایه­ گذاری موضع گیری کند، نحوه دریافت اقامت نیز مورد بحث و جدل خواهد بود.

در نهایت تراکم فلج‌کننده یکی دیگر از عوامل ناراحت کننده است. بر کسی پوشیده نیست که دولت پرتغال فعالیت جدی جهت پاسخگوئی به درخواست‌های ویزای طلایی جدید و قدیم را دارد. دلیل این امر بازه زمانی ۱۲ تا ۲۴ ماهه برای بررسی درخواست ها است. حتی اگر دولت بازه زمانی خوبی را تعیین کند، باز هم میزان تقاضاها نسبت به بازه زمانی عادی افزایش خواهد یافت. در این شرایط سرمایه­ گذاران می‌توانند انتظار داشته باشند که درخواست آن ها برای مدتی طولانی در بلاتکلیفی باقی بمانند .

تغییرات در برنامه ویزای طلایی یونان در مقابل لغو برنامه های پرتغال

این وضعیت در یونان کاملا بالعکس است. همزمان با افزایش قیمت، بیانیه دولت در خصوص اقامت از طریق ویزای طلائی صادر شده است. در این بیانیه اعلام شده است که دولت یونان در صدد اعمال تغییرات در برنامه سرمایه ­گذاری بوده و قصد لغو آن را ندارد.

دولت یونان آمادگی خوبی برای پاسخگویی به متقاضیان با تقاضای رو به رشد دارد. زیرا تراکم درخواست‌ و تقاضا وجود نداشته و چارچوب عملیات داخلی دولت در زمینه بررسی درخواست های ویزای طلایی بسیار کارآمدتر است. به خصوص از زمانی که دولت فرآیند ارائه درخواست ها را در ۱۶ نوامبر دیجیتالی کرد. این امر به این معنا است که تمامی فرآیند ارائه درخواست می­ تواند به صورت آنلاین انجام شود.

دیجیتالی­ شدن فرآیند ارائه درخواست باعث شده تا ویزای طلایی یونان سریع­ترین زمان پردازش در اروپا را داشته باشد. در این شرایط سرمایه گذاران همچنان می­ توانند انتظار دریافت مجوز اقامت یونان طی سه ماه را داشته باشند. این امر حتی اگر میزان تقاضاها همچنان افزایش یابد، به قوت خود باقی است.

این عوامل سرمایه­ گذاران متعددی را به سوی یونان هدایت خواهد نمود. نخست ‌وزیران هر دو کشور در یک بازه زمانی مشابه بیانیه‌های خود را صادر کرده‌اند. از آن تاریخ، تعداد درخواست ­های ویزای طلایی یونان به صورت تصاعدی و در مدت زمان کوتاهی افزایش یافته است.

این نکته به این معنی است که فعالیت زیادی در بازار مسکن مشاهده می­‌شود. از این رو انجام اقدامات مناسب قبل از سرمایه‌ گذاری در یک ملک برای متقاضیان ویزای طلایی آینده ضروری است.  با توجه به این امر که هیچگونه اطلاعات رسمی در مورد زمان اعمال تغییرات وجود ندارد، سرمایه­ گذاران فرصت طلایی محدودی دارند. از این رو اقدام سریع برای اطمینان از امکان ارائه درخواست تحت مقررات فعلی ضروری است.

این ازدحام به این معنی است که علیرغم حجم بالای فعالیت بسیاری از شرکت‌های حقوقی در زمینه املاک، قادر به اداره املاک نیستند. همچنین آنها نمی­‌توانند به موقع درخواست‌های متقاضیان را ارائه نمایند. موارد یاد شده دلیل ورود تیم کراس بوردر فریدم به این عرصه است.

برای سرمایه‌گذارانی که قصد ارائه درخواست برای برنامه ویزای طلائی یونان قبل از شروع تغییرات را دارند، مهمترین گام  یافتن یک شرکت مناسب برای اخذ ویزا و شهروندی است. تیم متخصصی که بتواند در زمینه اخذ ویزا به سرمایه­ گذاران به بهترین نحو ممکن کمک کند. دفتر حقوقی CBF  در صدر فهرست چنین دفاتر حقوقی در ایران قرار دارد.

تیم‌ مشاوره و وکلای متخصص CBF بی وقفه پیگیر درخواست ها و تسریع روند اخذ ویزای طلایی در برنامه های موجود در وبسایت است.  استفاده از این چارچوب به ما اجازه می­‌دهد تعداد قابل توجهی از مشتریان را بدون کاهش کیفیت خدماتمان بپذیریم. فراموش نکنید که این یک معامله برد برد برای شما و تیم ما است. ما همواره در تلاشیم تا شما را در رسیدن به اهدافتان در سریع ترین زمان و از بهترین راه همراهی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا همکاران ما شرایط شما را کاملا بررسی کرده و در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نیاز به مشاوره سریع دارید؟ همین حالا با ما تماس بگیرید: ۱۱۱ ۷۲ ۹۹ ۵۲ ۹۷۱+ یا به ما ایمیل بزنید: info@cbfiran.com